Vienas didžiausių savitarnos plovyklų tinklų Lietuvoje „H2Auto“ savaitgalį Vilniuje, atidarė jau 6-ąją bekontaktę plovyklą, iš viso – tai 34-oji tinklo plovykla Lietuvoje.
„Pažiūrėjus į 10-ies metų statistiką, lietuvių automobilių švaros kultūra pasikeitė kardinaliai. Anksčiau tokios kultūros nebuvo, tačiau dabar, kai gyvenimas gerėja, lietuviai gali įpirkti geresnius, naujesnius automobilius, nori būti švarūs ir tvarkingi, automobilio priežiūra iš prestižo tapo norma. Kaip ir ryte atsikeliame, einame į dušą, valomės dantis, taip ir su automobiliais, norime važinėti švariais, tvarkingais, nesubraižytas Mes, atidarydami naujas plovyklas stengiamės, kad vairuotojams būtų patogu rūpintis savo transportu“, - apie besiplečiančius plovyklų tinklus kalbėjo „H2Auto“ operacijų skyriaus vadovas Justinas Buterlevičius.
Naujojoje plovykloje vos prakirpus raudoną juostą pirmieji „išsimaudė“ šventę simboliškai papuošę amerikietiški automobiliai, ilgamečiai „Memel Motor Fest“ dalyviai, o jiems išvažiavus pirmąjį pusdienį plovykla buvo nemokama visiems vairuotojams.
Automobilio plovyklą reikia naudoti pagal instrukciją
Žinoma, Lietuviai geriausiai supranta, kaip reikia plauti automobilius, tačiau matydami neretai vairuotojų daromas klaidas, plovyklos atstovai nusprendė suteikti vartotojams ne tik nemokamas paslaugas, bet ir juos edukuoti, kaip automobilį nuplauti efektyviausiai bei kokybiškiausiai.
„Automobilių plovykla yra sukurta taip, kad geriausiai automobilis yra nuplaunamas naudojantis ja teisingai, pagal instrukciją. Kaip ir su lygintuvu: juk norint, kad jis geriausiai lygintų, reikia jį įkaitinti iki tam tikros temperatūros. Tačiau ne visi lietuviai mėgsta instrukcijas, ir tų, kurios yra užklijuotos prie plovyklos valdiklių, neskaito“, - nusišypsojo J. Buterlevičius.
Vieni žmonės dėl laiko ar finansinių sumetimų plauna praleisdami kai kurias programas, tačiau norint automobilį nuplauti kokybiškai, reikėtų naudotis visomis 5-iomis pagal eiliškumą: pradedant putomis, pereinant prie aukšto slėgio su šampūnu, tuomet nuskalaujant, užpilant karštą vašką ir baigiant skalavimu osmosiniu vandeniu. Atstovai sako, kad taip automobilius plauna didžioji dalis žmonių, bet kodėl net ir tokiu atveju gali likti iki galo nenuplautų vietų? Ekspertai sako, kad viskas prasideda nuo to, ar teisingai užpurškiamos putos.
„Purvą atitirpinančias putas ant automobilio reikėtų purkšti horizontaliais judesiais nuo apačios į viršų, kad jos dengtųsi sluoksniais viena ant kitos, o ne nuo stogo žemyn. Tuomet nematome, uždengėme viską, ar ne, ir nuskalavus lieka pilkųjų dėmių“, - pasakojo „H2Auto“ atstovas.
Antroji programa, plovimas aukštu slėgiu su šampūnu yra būtina geram efektui, nes ji atitinka darbą su kempine: nustumia atitirpintą purvą. O po to, prieš dengiant automobilį vašku reikėtų jį būtinai nuskalauti.
„Po cheminio plovimo reikia automobilį nuskalauti, kad kėbulas būtų paruoštas priimti vašką, nes naudojama skirtingo šarmingumo chemija, to nepadarius jos susijungia ir efektas nebus toks geras“, - išaiškino ekspertas.
Vaškas įsigeria į kėbulo mikro įtrūkimus, smulkius tarpelius ir padaro jį tolygų, tačiau vietomis patenka ir ant paviršiaus, dėl to, norint, kad automobilis blizgėtų, reikia vašką nustumti distiliuotu vandeniu, kuris purškiamas paskutinėje blizginimo programoje.
Mažiau makaluoti, ir atitirpinti kėbulą
Tačiau net ir plaunant automobilį pagal visas programas ne visiems pavyksta pasiekti patį geriausią rezultatą, nes vairuotojai ar tai taupydami laiką, ar pinigus, skuba, ir pernelyg stipriai makaluoja pistoletais.
„Makaluodami pistoletu ir greit lakstydami aplink automobilį įsivaizduojame, kad daug ir greitai dirbame, tačiau nejučiomis sugaištame laiko ir nepasiekiame norimo rezultato. Plovimo kokybė lygi laikui, kiek mes aukštu slėgiu veikiame vieną ploto vienetą. Jei aš makaluoju pistoletu, gal ir plaunu visą automobilį, tačiau tą vieną ploto vienetą veikiu labai trumpai, ir dėl to krenta plovimo kokybė. Taip nesitaupo nei pinigai, nei laikas, taigi geriau tvarkingai, neskubant nupurkšti automobilį tvarkingais judesiais“, - paaiškino „H2Auto“ plovyklos atstovas.
Artėjant karštai vasarai, Justinas Buterlevičius priminė ir apie automobilio kėbulo atvėsinimą. Karščiausiomis dienomis ilgiau ant saulės stovėjusius automobilius, ypač tamsių spalvų, prieš plaunant reikėtų praskalauti, nes kitu atveju užpurškus putas, chemija ant įkaitusio kėbulo akimirksniu išdžius, sumažės jos efektyvumas.
Taip pat tokius įkaitusius automobilius, kaip ir nuskalautus labai purvinus automobilius putomis reikėtų padengti du kartus.
„Jeigu putomis dengiame jau aplietą automobilį, norint geriausio plovimo efekto, reikėtų jį padengti ir antruoju sluoksniu, nes tas vanduo atskiedžia chemiją, o mes ją dozuojame, kad nepakenktume kėbului, dažams, lakui“, - patarimais pasidalijo plovyklos ekspertas.