Tikrai nesiruošiame agituoti, jog reikėtų vengti naudotų padangų, tačiau vietoje to norėtume atkreipti dėmesį į požymius, leisiančius sumažinti riziką įsigyti defektų turinčias padangas.
Palyginkite kainas
Prieš priimdami galutinį sprendimą įsigyti naudotas padangas, iš pradžių peržvelkite elementarius
vasarinių,
universalių ar
žieminių padangų testus, kurie leistų susidaryti įspūdį apie konkrečios padangos savybes. Daugeliui vairuotojų nebūtina rinktis sportiškiems automobiliams skirtas „Michelin Pilot Sport 4S“, kurios vienetas kainuoja nuo maždaug 160 eurų. Daugeliui vairuotojų pilnai užtektų „Michelin Primacy 4“ padangų, kurios vienetas kainuoja dvigubai mažiau.
Taip pat atsižvelgę į padangų bandymų rezultatus, galite pasirinkti ne „Premium“ gamintojų produktus. Pavyzdžiui, „Falken“, „Hankook“, „Kumho“, „Vredestein“ ar „Toyo“, kurių pradinė kaina prasideda nuo maždaug 50-60 eurų.
Atsižvelkite į padangų amžių
Padangos, kurių amžius perkopė 10 metų, negali būti toliau eksploatuojama – tai tiesiog nėra saugu. Senesnės nei 10 metų senumo padangos praranda daugelį savo originalių savybių. Pailgėja stabdymo kelias, suprastėja padangos veikimo savybės ant šlapios ar sniegu padengtos dangos.
Norėdami sužinoti tikslią padangos pagaminimo datą, ieškokite keturių skaitmenų kodo ant padangos šono. Pirmieji du skaičiai rodo kalendorinę savaitę, kurią padanga buvo pagaminta (nuo 1 iki 52), o antrieji du skaičiai yra pagaminimo metai. Taigi, pavyzdžiui kodas 1316 reikštų, kad jūsų padanga buvo pagaminta 2016 m. kovo 28 d. - balandžio 3 d. laikotarpiu.
Įtrūkusios gumos pėdsakai
Padangos senėjimo procesus gali įtakoti aibė veiksnių. Gumos irimo greičiui įtakos turi ne tik padangos gamyboje panaudotos sudedamosios dalys, bet ir jų priežiūra bei aplinka, kurioje automobilis buvo eksploatuojamas.
Taip pat verta paminėti, jog tinkamai sandėliuojamos padangos, vėlgi, dėvisi kitaip nei tos, kurios yra veikiamos gamtos veiksnių. Bet kokiu atveju, pirkdami naudotą padangą atsižvelkite ar ant jos nėra įtrūkimų, nes tokie pažeidimai sumažina padangos ilgaamžiškumą, o kraštutiniais atvejais gali sukelti padangos sprogimą.
Patikrinkite protektoriaus gylį
Pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus, minimalus žieminių lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis, įskaitant priekabas (jeigu jose įrengti stabdžiai) ir kai automobilio arba priekabos bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, turi būti ne mažesnis negu 3,0 mm. O štai lengvojo automobilio padangų protektoriaus gylis vasaros metu turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm. Visa tai – tik teorija.
Įvairūs bandymai parodė, jog vasarinės padangos savo efektyvumą praranda, kai protektoriaus gylis tampa mažesnis nei 3,5 mm, o žieminės padangos savo savybes praranda, kai protektoriaus gyli būna mažesnis nei 4 mm.
Netolygiai susidėvėjęs arba suskilinėjęs protektorius
Netolygiai padangos dėvisi dėl kelių, bet elementarių dalykų. Įprastai, dėl nusidėvėjusių padangos komponentų arba netinkamai atlikto ratų suvedimo, tačiau jums labiausiai turėtų rūpėti tai, jog įsigytumėte padangas, kurios neturi netolygių nusidėvėjimo požymių.
Pirkdami naudotas padangas atidžiai apžiūrėkite ar nėra skirtingų nusidėvėjimo požymių padangos išorėje ir viduje.
Taip pat atsižvelkite ar ant padangos nėra mažesnių ar didesnių nusidėvėjimo plotų, kurie indikuotų, jog ankstesnis naudotojas staigiai stabdė arba naudojo rankinį stabdį. Jei pastebėjote neįprastų protektoriaus nusidėvėjimo požymių, ieškokite kito padangų komplekto.
Gumbas ant šoninės sienelės
Dėl stipraus smūgio į bortelį arba į kelyje esančią duobę ant padangos gali atsirasti mažesnis arba didesnis gumbas. Tai yra labai rimtas pažeidimas, dėl kurio padanga turi būti utilizuojama.
Atsiradęs pažeidimas reiškia, kad įtruko vidiniai padangos konstrukciniai elementai, todėl atsiradus gumbui yra ganėtinai sunku prognozuoti koks gumos sluoksnis, vis dar, atsakingas už oro slėgio palaikymą padangoje.
Šoninės sienelės remonto žymės
Pasitaiko atvejų, kuomet naudotas padangas parduodančios įmonės remontuoja defektus turinčias padangas. Tai nėra nusikaltimas, tačiau reikėtų atsižvelgti koks padangos remontas buvo atliktas.
Iš tiesų, pats pavojingiausias yra šoninės sienelės remontas, mat šoninės sienelės pažeidimo metu suardoma padangos struktūra, tad bet kokie bandymai ją suremontuoti yra beprasmiai, mat anksčiau ar vėliau tokį pažeidimą padanga tiesiog sprogs.
Be to, tokį padangos remontą atlikę specialistai negalės garantuoti padangos tarnavimo trukmės. Ji gali tarnauti keletą savaičių arba mėnesių, tačiau vargu dėl to turėtumėte rizikuoti savo ar kitų eismo dalyvių saugumu.
Pažeistas apsauginis kraštas
Žemo profilio, aukštos klasės padangos turi vadinamuosius apsauginius kraštus, kuri sumažina riziką subraižyti ratlankį. Vis dėlto, net ir papildomą apsaugą turinčios padangos nėra šarvuotos.
Atsitrenkus į šaligatvio bortelį netinkamu kampu arba važiuojant per dideliu greičiu, pažeidžiamas padangos kraštas ir pats ratlankis.
Jeigu perkate naudotą padangą su subraižytu ratlankiu, niekada negalite būti tikri, dėl ko buvo pažeistas ratlankis ir ar kartu su šiuo pažeidimu nebuvo pažeisti ir padangos šoninėje sienelėje esantys kordai, dėl kurių, ne iš karto gali atsirasti gumbas.
Pažeistas padangos karkasas
Jeigu perkate padangas be ratlankių, būtinai atkreipkite dėmesį apatinių padangos dalių, kurios paprastai būna paslėptos už ratlankio briaunos, būklę.
Šios srities pažeidimai turėtų būti akivaizdus požymis, jog šios padangos neturėtumėte pirkti. Be to, jei montuojant ar demontuojant padangą pažeidžiamas padangos kraštas, niekada negalima garantuoti, kad nebuvo pažeistas padangos konstrukcinis elementas, suteikiantis padangai tvirtumo ir standumo.