Nei per didelis, nei per mažas, šis SUV tipo automobilis kone idealiai patenkina visureigiškos išvaizdos trokštančių pirkėjų poreikius. Ne išimtis yra ir Lietuva, kur naudotų „
XC60“ modelių paklausa bei pasiūla yra žymiai didesnė negu, pavyzdžiui, universalo kėbulą turinčio „Volvo V70“. Tad kur slypi šio modelio sėkmės priežastis?
DIZAINAS
„Volvo XC60“ buvo paskutinis garsaus „Volvo“ dizainerio Steve'o Mattino projektas. Jam dar prieš iškeliaujant į „Lada“ būstinę, jis mums visiems padovanojo apvalių ir stilingų formų „
S60“ ir „
V60“ modelių gamą, o „XC60“ tapo kaip atsisveikinimo dovana.
Nors „XC60“ yra kur kas elegantiškesnis už ankstesnius bendrovės modelius, tačiau pagrindinių elementų visuma labai stipriai nenutolo nuo klasikinių „Volvo“ dizaino sprendimų. Raumeningi automobilio pečiai kelia užuominas į „Volvo S80“, o nuožulni „
XC60“ priekinė dalis panaikina bet kokias sąsajas su agresija.
Išskirtinių potyrių nesukelianti automobilio išvaizda kone idealiai atspindi „Volvo“ vertybes, kur išskirtinumas niekada nebuvo prioritetas. Vietoje to automobilio formas diktuoja noras apsaugoti viduje esančius keleivius ar netikėtai priešais „XC60“ iššokusį pėsčiąjį.
Kaip bebūtų keista, tačiau apvalesnių formų „Volvo“ SUV sugebėjo puikiai užmaskuoti savo ryšį su „Land Rover Freelander“, mat abudu modeliai buvo sukurti ant tos pačios struktūros. Visgi, anuomet „
Land Rover“ ir „Volvo“ priklausė „Ford Motor Company“.
Palyginus su „Land Rover Freelander“, švediškas SUV yra net 160 mm ilgesnis, 30 mm žemesnis, o jo ratų bazė taipogi yra 110 mm ilgesnė.
Atkreipkite dėmesį:
- Nuolatinis automobilio plovimas automatinėse plovyklose pažeidžia ganėtinai ploną dažų sluoksnį;
- Dėl ganėtinai didelio automobilio svorio greitai dėvisi stabdžių trinkelės;
- Pasitaiko atvejų, kuomet galinių durų spynelės nebeveikia, stringa ir apskritai – kelia problemų. Perkant naudotą „Volvo XC60“ rekomenduojama patikrinti ar visos durelės atsirakina ir užsirakina;
INTERJERAS
Jeigu kada nors esate susidūrė su „Volvo“ markės automobiliais, įsliūkinę į „XC60“ netrukus pasijusite, lyg namie. Jungiklių ir mygtukų išdėstymas praktiškai niekuo nesiskiria nuo kitų, tuo pačiu metu gamintų modelių. Tai, ko gero, galėtume laikyti privalumu, nes šeimoje turint du „Volvo“ automobilius, peršokimas iš vieno į kitą vyks absoliučiai be menkiausių iššūkių.
Nors interjero filosofija minimalistinė ir neverčianti veltis į galvosūkius, tačiau tam tikra įranga kelia nusivylimą. Pavyzdžiui, navigacijos sistema – ji tiesiog apgailėtina. Ji veikia per lėtai, ji per sudėtingai valdoma, todėl šiandien mes mieliau naudotumėmės išmaniame telefone esančiomis alternatyvomis.
Interjero apdailos medžiagos – dar vienas nusivylimą keliantis faktorius. Ypač modeliuose, gamintuose iki 2013 metų. Jos tiesiog nekelia asociacijų su „Volvo“ ambicijomis būti pilnaverčiu aukštesnės klasės automobilių gamintoju. Tą paliudija ir velniškai greitai nusidėvinti sėdynių oda.
Atkreipkite dėmesį:
- Elektra valdomas bagažinės dangtis – patogi ir naudinga funkcija, tačiau nemaža dalis „Volvo XC60“ skundžiasi, jog elektra valdomas bagažinės dangtis neveikia arba veikia netinkamai. Bet kokios problemos susijusios su elektra valdomu bagažinės dangčiu gali slypėti su elektros instaliacija. Tai ypač galioja modeliams, gamintiems iki 2012 metų. Taip pat verta pažymėti, jog už tam tikrą sumą elektroninį bagažinės dangtį galima pertvarkyti į rankinį;
- „Volvo XC60“ automobiliuose netrūksta saugumą ir komfortą užtikrinančios elektronikos. Gali pasitaikyti atvejų, kuomet gali nustoti funkcionuoti multimedija, automatinė automobilio stabdymo sistema ir kiti įrenginiai. Įprastai, šios problemos pradingsta savaime, tačiau neatmeskite galimybės atnaujinti programinę įrangą arba užsukti pas „Volvo“ automobilių elektroniką išmanantį specialistą;
- Įvairūs jutikliai. Iki 2011 metų pagaminti modeliai turėjo ypatingai daug problemų su atstumo arba lambda jutikliais;
DINAMIKA
„Volvo XC60“ variklių gama atspindi laikotarpį, kuomet dyzelis buvo sinonimas su mažesne tarša ir efektyvumu. Nors efektyvumas niekur nepradingo, tačiau dyzelinius degalus naudojantys varikliai šiandien labai dažnai tampa priežastimi žvalgytis kito automobilio.
Naudotų automobilių rinka yra prisotinta egzempliorių, turinčių dyzelinius variklius. „Volvo“ per devynerius metus išleido milžinišką kiekį versijų su dyzeliniais varikliais, jog retkarčiais susigaudyti būna sunku. Nepaisant to, visi dyzeliniai varikliai buvo 4-ių arba 5-ių cilindrų bei galėjo turėti priekinių arba visų varančiųjų pavarą.
Benzininių variklių gama – gerokai paprastesnė. Pavyzdžiui, visi 6 cilindrų benzininiai varikliai noriai draugauja su dujų įranga, o štai mažesnio tūrio, bet galingi keturių cilindrų benzininiai motorai, turės vieną arba turbokompresorius ir išvystys visai neblogai atrodančius parametrus. Tik turime vieną įspėjimą – net ir pati galingiausia benzininio variklio versija nepavers „XC60“ dinamika džiuginančiu modeliu. Kad ir ką bedarytumėte, „Volvo XC60“ bus vangus ir sunkus slunkius.
Atkreipkite dėmesį:
- Į „Volvo XC60“ montuoti varikliai paprastai neturi išskirtinai rimtų problemų, tačiau didesne rizika pasižymi 2,0 litrų, 5 cilindrų dyzeliniai varikliai, kuriuose pasitaiko purkštukų gedimų. Dėl ganėtinai didelės tokių automobilių ridos, pasitaiko atvejų, kuomet prireikia pakeisti cilindro galvutės tarpinę;
- „DPF“ – kietųjų dalelių filtras iki 2011 metų pagamintuose modeliuose yra tikras galvos skausmas. Ypač, jeigu su automobiliu važinėjate trumpais atstumais ir retai išvažiuojate į užmiestį, kur dyzelinis variklis galėtų „prasipūsti“;
- Kai kurie varikliai, ypač dyzeliniai, gali vartoti daugiau alyvos negu turėtų; Rekomenduojama nuolatos stebėti alyvos lygį, jog vėliau nesusidurtumėte su rimtesniais gedimais;
VALDYMAS
Komfortą akcentuojanti „Volvo“ nepraleido progos „XC60“ visureigiui įdiegti savybes, kurios džiugintų kasdien. Nors automobilis neprivers pasijusti, lyg sklistumėte ant debesėlio, šios klasės standartais jis yra patogesnis, tylesnis ir lengviau valdomas.
Jeigu norite retkarčiais pakratyti savo žandikaulį, tuomet jūsų poreikius patenkins „R-Design“ versija su standesniais amortizatoriais bei papildomai stabilizatoriais. Jie sumenkina bendrą važiavimo komfortą, tačiau vietoje to gaunate didesnį stabilumą važiuojant greitkeliu.
Atkreipkite dėmesį:
- Praktiškai visi dyzeliniai varikliai turi problemų su kietųjų dalelių filtrais. Nors pats filtras retai būna rimto gedimo priežastimi, dažniausiai tai būna kietųjų dalelių filtro jutiklio gedimas. Dėl jo gedimo gali sutrikti visos sistemos veikimas;
- Verta pažymėti, jog modeliai su „D3“ (136 AG) arba 2,4 litro dyzeliniais varikliais, buvo komplektuojami su ganėtinai „silpna“ sankaba, kuri nusidėvi gerokai greičiau negu modeliuose su galingesniais varikliais;
- Galinės pakabos sailenblokai reikalaus nuolatinės priežiūros. Tai – silpnoji šių modelių vieta;
- Priekinis stiklas yra ta vieta, per kurią į automobilio vidų gali pradėti skverbtis drėgmė ar didesnis kiekis vandens;
Versija | Gamybos metai | Varantieji ratai | Galia | NM |
T6 AWD | 2009-2010 | Visi | 285 AG | 400 Nm |
2.0 T | 2010-2011 | Priekiniai | 203 AG | 300 Nm |
3.2 / 3.2 AWD | 2010 | Priekiniai/Visi | 238 AG | 320 Nm |
3.2 / 3.2 AWD | 2011-2014 | Priekiniai/Visi | 243 AG | 320 Nm |
T6 AWD | 2011-2015 | Visi | 304 AG | 440 Nm |
T6 AWD R-Design | 2011-2016 | Visi | 329 AG | 487 Nm |
T5 | 2012-2013 | Priekiniai | 240 AG | 320 Nm |
T5 / T5 AWD | 2014-2017 | Priekiniai/Visi | 245 AG | 350 Nm |
T6 / T6 AWD | 2014-2017 | Priekiniai/Visi | 306 AG | 400 Nm |
D5 AWD | 2009 | Visi | 185 AG | 400 Nm |
2.4 AWD | 2009 | Visi | 163 AG | 340 Nm |
D5 AWD | 2010-2011 | Visi | 205 AG | 420 Nm |
2.4D | 2010 | Priekiniai | 163 AG | 420 Nm |
D3 | 2011 | Priekiniai | 163 AG | 400 Nm |
DRIVe | 2012-2017 | Priekiniai | 163 AG | 400 Nm |
D5 AWD | 2012-2015 | Visi | 215 AG | 440 Nm |
D4 | 2014-2015 | Priekiniai | 181 AG | 400 Nm |
D4 AWD | 2014 | Visi | 181 AG | 420 Nm |
D3 | 2016-2017 | Priekiniai | 150 AG | 350 Nm |
D4 | 2014-2017 | Priekiniai | 190 AG | 400 Nm |
D4 AWD | 2016-2017 | Visi | 190 AG | 420 Nm |
D5 AWD | 2016-2017 | Visi | 220 AG | 420 Nm |
D5 AWD | 2016-2017 | Visi | 220 AG | 440 Nm |
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Praktiškas ir universalus
- Lengvas valdymas
- Į komfortą orientuota pakaba leis lengviau ignoruoti kelio nelygumus
- Intuityvus prietaisų valdymas
- Garso izoliacija – ne pavyzdinė, bet verta pagyrų
- Plati variklių gama
- Galima įsigyti su versiją su „AWD“ sistema
- Pasižymi puikia aktyvia ir pasyvia keleivių apsauga
- 5 cilindrų varikliai teikia išskirtinį vairavimo malonumą
KODĖL NE?
- Vangi, vairuotojo raginimų važiuoti sparčiau nemėgstanti automatinė pavarų dėžė
- Svoris. „BMW X3“ yra žymiai eiklesnis analogas
- Triukšmingi dyzeliniai varikliai
- Interjero apdailos medžiagos galėtų būti geresnės
- Oda padengtos sėdynės pernelyg greitai nusidėvi
- Bagažinės tūris – vidutiniškas
- Pagalbinės vairavimo sistemos – įkyrios
- Tik priekinius varančiuosius ratus turinčios versijos nesusitvarko su didesniu negu 400 Nm sukimo momentu
DETALIŲ KAINOS
- Alyvos filtras ~ 10 eurų
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 20 eurų
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 50 eurų
- Paskirstymo sistemos diržas ~ 40 eurų
- Padangų slėgio daviklis ~ 60 eurų
- Galinės svirties įvorė ~ 25 eurai
- Rato guolių komplektas ~ 150 eurų
- Priekinės pakabos svirtis ~ 100 eurų
- Langų skysčio apiplovimo siurblys ~ 45 eurai
- Amortizatorius ~ 70 eurų
- „MacPherson“ kolonos guolis ~ 15 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 70 eurų
- ABS jutiklis ~ 30 eurų
- Stabdžių diskas ~ 50 eurų
- Vairo kolonėlės apsauga ~ 10 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Volvo XC60“ su benzininiu varikliu: 2,0 T6 306 R-Design
Jeigu norite įsigyti „Volvo XC60“ su benzininiu varikliu – būkite pasiruošę ilgesnėms negu įprastai paieškoms. Nors naudotų automobilių rinkoje netrūksta versijų, atvykusių iš Jungtinių Valstijų, tačiau padarykite sau paslaugą ir paieškokite modelių gamos flagmano laikytos „T6“ versijos, su 306 arklio galias generuojančiu varikliu.
Pajėgus, tylus ir svarbiausia – patikimas. Be abejonės, šios versijos kaina naudotų automobilių rinkoje yra didesnė, tačiau būtent jį yra bene geriausia investicija, jeigu žvalgotės į „Volvo XC60“ ir norite benzininio variklio.
„Volvo XC60“ su dyzeliniu varikliu: 181 arba 190 AG turinti D4 versija
Dyzelinių variklių gama buvo be galo plati. „Volvo XC60“ galėjo turėti eilę skirtingų motorų, pradedant silpnavaliais agregatais, išvystančiais 136 arba 150 arklio galių ir baigiant didžiuliu sukimo momentu pasižyminčiais analogais. Vis dėlto, patys universaliausi ir šiam SUV tinkamiausi varikliai yra žymimi „D4“ simboliu.
Tai – 4 cilindrų, 181 arba 190 arklio galių išvystantys motorai. Jie generuoja 420 Nm sukimo momentą esant vos 1500 aps/min. , tad bet koks akceleratoriaus spustelėjimas baigsis džiuginančia dinamika. Be to, šie varikliai pasižymi krikščioniškomis degalų sąnaudomis. Vienintelė priežastis, kuri priverstų atsisakyti šio pasirinkimo – galimi gedimai, kurių pašalinimas tikrai nėra pigus.