Neturi nieko bendro su „Mazda“
Antroji „Ford Focus“ karta buvo sukurta glaudžiai bendradarbiaujant su „Mazda“ ir „Volvo“ inžinieriais, mat pastarosios markės anuomet glaudėsi po „Ford“ koncerno sparnu. Šis sprendimas leido ženkliai sumažinti kūrimo išlaidas ir padidinti visų modelių pelningumą.
Tuo tarpu trečioji modelio karta yra visiškai kitos „Ford“ eros atspindys. Išskyrus keletą variklių, trečioji „Focus“ karta neturi nieko bendro nei su „Mazda“, nei su „Volvo“.
Kuomet „Ford“ dizaino komanda plušo prie „Focus“ eksterjero ir interjero dizaino, jie didžiausią dėmesį skyrė dinamiškoms ir šiuolaikiškoms formoms. Bandymas įtikti ne tik Europos, bet ir JAV vairuotojams pakišo dizaineriams koją, nes „Focus“ atrodo pakankamai moderniai, bet neįsimintinai. „Kia Cee'd“ arba „Opel Astra“ atrodo žymiai patraukliau ir veržliau.
Didžiausią pažangą šis modelis pademonstravo technologijų srityje. Vidutinės arba aukštesnės komplektacijos modeliai galėjo turėti sistemas, kurios automatiškai surasdavo stovėjimo vietą ir į ją pastatydavo automobilį. „Ford Focus“ taip pat turėjo technologiją, kurios leisdavo skaityti ženklus arba vairuotojui primindavo, jog netrukus išvažiuos iš savo eismo juostos. Vis dėlto, pati ryškiausia technologija šiame automobilyje buvo automatinė stabdymo sistema.
Forma prieš funkciją
Jeigu automobilio dizainas yra viena iš tų savybių, kuri Jus priverčia domėtis trečios kartos „Ford Focus“, tuomet labai gerai pažvelkite į „Ford Focus“ interjerą.
Palyginus su ankstesnėmis modelio kartomis, į trečią klasę išėjęs „Focus“ siūlo kardinaliai pasikeitusį interjero apipavidalinimą, kuri kai kuriems vairuotojams pasirodys pernelyg chaotiška. Ir jie bus visiškai teisūs. Iki 2014 metų gamintų modelių centrinė konsolė buvo nuklota milžinišku kiekiu ir nelabai logiškai išdėstytais mygtukais.
Vis dėlto, jeigu esate pasiryžęs perprasti „Ford“ prietaisų išdėstymo formulę, „Focus“ turėtų pradžiuginti pagirtina vairuotojo pozicija. Jeigu žvelgsite keleivio akimis, tuomet „Focus“ paliks žymiai prastesnį įspūdį. Priekyje sėdintiems žmonėms vietos turėtų užtekti – pečiams, kojoms ir galvai vietos užteks.
Nors „Ford“ teigia, jog „Focus“ turėtų patenkinti daugelio šeimų poreikius, tačiau ant galinių sėdynių patogiai įsitaisys tik vaikai arba neišstypę jaunuoliai. „Volkswagen Golf“ ar „Opel Astra“ gali pasiūlyti žymiai erdvesnius interjerus. Tą patį galėtume pasakyti ir apie bagažinės tūrį. Tiek su atlenktomis, tiek su nulenktomis galinėmis sėdynėmis.
Optinė apgaulė
„Ford Focus“ variklių gama nėra pati plačiausia ar spalvingiausia. Vis dėlto, „Ford“ stengėsi iš visų, jog galėtų įtikti bet kokio tipo vairuotojams.
Iš pradžių variklių gamoje buvo tik vienas benzininis motoras – 1,6 litro. Priklausomai nuo pasirinktos versijos, jis išvystė 85, 95, 105, 125, 150, 182 arklio galias. 2012 metais prie jo prisijungė naujutėlis 1 litro „EcoBoost“ turbininis motoras, kuris išvystė 100 arba 125 AG. Tuo tarpu sportiškos „ST“ versijos turėjo 2 litrų, 250 AG išspaudžiančią širdį.
Dyzelinių variklių gamoje buvo žymiai daugiau įvairovės, mat į „Focus“ buvo montuojami „PSA“ koncerno pagaminti, tačiau „Ford“ valdymo programą turintys dyzeliniai varikliai. 1,6 arba 2 litrų dyzelių pajėgumas svyruodavo nuo 95 iki 163 arklio galių.
Ieškantys optimalaus balanso tarp patikimumo ir truputėlio dinamikos, rekomenduojame rinktis 1,6 litro „Duratec/Ti-VCT“ benzininį variklį. Nors jis yra pakankamai senos konstrukcijos, tačiau daugelį metų skirtinguose „Ford“ modeliuose naudojamas motoras pateisins tų vairuotojų lūkesčius, kurie nori tiesiog pilti benziną ir išleisti kuo mažiau variklio priežiūrai.
Dyzelinių variklių fronte – įdomesnė situacija. Jeigu tik galite sau leisti, rinkitės 2 litrų darbinio tūrio jėgos agregatą. Jie nebus tokie kaprizingi, pasiūlys geresnes dinamines savybes ir svarbiausia – taupumu nenusileis 1,6 litro analogams.
Jeigu žvalgotės į atnaujintą modelį (nuo 2014 metų), tuomet mes rekomenduojame rinktis 1 litro „EcoBoost“ motorą. Kad ir kokį didelį „Windows Blue Screen“ klaidą išmeta Jūsų smegenys, tačiau būtent pastarasis variklis yra eiklesnis ir suvartoja praktiškai tiek pat kuro kaip ir 1,5 litro analogai.
Modelio chronologija:
- 2011 metais debiutuoja trečios kartos „Focus“ su 1,6 litro benzininiu ir 1,6 litro bei 2 litrų dyzeliu. Iš pradžių siūlomas tik hečbeko kėbulas.
- 2011 metų rudenį pristatomas „Focus“ universalas.
- 2011 metų rudenį pristatomas 182 arklio galias turintis benzininis variklis.
- 2012 metais debiutuoja visiškai nauja 1 litro „EcoBoost“ motoras.
- 2013 metais pasirodo elektra varomas „Focus“.
- 2014 metų rudenį pristatomas atnaujintas „Focus“ modelis, kuris išsiskiria naujo dizaino priekine dalimi, naujais motorais, geresnėmis apdailos medžiagomis ir truputėlį pasikeitusiu centrinės konsolės apipavidalinimu.
Automanų atsiliepimai
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome kelis šio automobilio savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Henrikas - 2013 metų, 1,6 litro „TDCi“
Prisipažinsiu iškart – šį automobilį eksploatavau prieš keletą metų, o ne dabar. Tai buvo visiškai naujas įmonės automobilis su kuriuo pravažinėjau tris metus. Per šį laikotarpį prasukau daugiau kaip 100 000 kilometrų. Mano nuostabai, mašina buvo labai kantri ir nekaprizinga. Išskyrus stabdžių kaladėlių ir kitų natūraliai susidėvinčių detalių keisti neteko.
Automobilį kritikuočiau tik dėl galutinio išpildymo. Apdailos medžiagos – tragiškos, garso izoliacija važiuojant 120 km/val. greičiu – labai prasta, multimedija – kiekvieną kartą varė vėžį, vietos ant galinių sėdynių nėra labai daug, ypač sėdint už manęs (mano ūgis 1,91 cm).
Visumoje – neblogas automobilis, bet už savo pinigus nepirkčiau. Kolegos vairavę „Volkswagen Golf“ buvo žymiai labiau patenkinti savo pasirinkimu.
Tomas - 2014 metų, „ST“
Daugelis manęs iki šiol nesupranta, kodėl nusipirkau „Focus ST“, o ne „Golf GTI“ arba „Seat Leon Cupra“. Visi trys kainavo panašius pinigus, bet „Golf“ ir „Leon“ man nesukelia jokių emocijų. „Ford Focus ST“ man atrodo agresyvesnis, tiksliau valdomas ir visai patogus naudoti kiekvieną dieną.
Kadangi automobilį varo 250 arklių, o jie suka tik priekinius ratus, iki galo įspaudus akceleratoriaus pedalą reikia tvirtai laikyti vairą, nes mašina akivaizdžiai kenčia nuo minimalaus torque steer'o, bet prie to labai greitai priprantama.
Rimtesnių gedimų, kol kas, nebuvo. Vienintelė problema šiame automobilyje yra įvairios elektronikos problemos. Pradeda kvailioti tai vienas, tai kitas daviklis. Multimedija ne visuomet veikia taip, kaip turėtų, bet tai nėra tie dalykai, kurių eksploatacija kainuotų milžiniškus pinigus.
Per du su puse metų nuvažiavau nelabai daug – apie 40 000 kilometrų. Su mano važinėjimu, vidutinės kuro sąnaudos siekia 10 - 11 litrų.
Patarimai perkant
Iškart norime paminėti, jog 2 litrų benzininis variklis yra vienintelis, kuris buvo komplektuojamas su paskirstymo grandine. Visi kiti jėgos agregatai turi diržinę pavarą, kurią privaloma keisti kas 160 000, jeigu rinksitės 1,6 litro „Ti-VCT“ arba kas 240 000 kilometrų, jeigu rinksitės trijų cilindrų „EcoBoost“. Alyvą šiems varikliams reikia keisti kas 20 000 kilometrų arba kas metus.
- Gale sumontuoti parkavimo davikliai gali sugesti dėl dviejų priežasčių: purvo arba dėl korozijos pažeistų kabelių.
- Automatinė pavarų dėžė nepasižymės ilgaamžiškumu, jeigu jai nebus laiku keičiama alyva. Tai rekomenduojama daryti kas 60 000 kilometrų.
- Apskritai, jeigu galite, venkite automatinių pavarų dėžių. Per visą „Focus“ gamybos laikotarpį gamintojas ją tvarkė net šešis kartus, o Jungtinėse Valstijose gamintojui netgi buvo iškelta byla dėl nekokybiškų transmisijų.
- Greitai susidėvintis sankabos cilindriukas
- „Continental“ purkštukai 1,6 litro „TDCi“ ir „TDCi ECOnetic“ varikliuose. Jie neremontuojami, tad prieš pirkdami modelį būtent su šiuo motoru patikrinkite purkštukų būklę.
- Prastai veikiantis „CD“ grotuvas po 5 ar 6 dainų perkaista ir nusprendžia išsijungti.
- Jeigu tik turite galimybę, pašalinkite suodžių filtrą 1,6 litro „TDCi“ variklyje. Jis labai dažnai užsikemša, ypač jeigu važinėjate trumpus atstumus.
- Atkreipkite dėmesį į „EcoBoost“ motorų purkštukus. Laikui bėgant jie tampa nesandarūs. Prastai veikiančių purkštukų darbą išduoda staigi akceleracija ir pašaliniai garsai iš po variklio skyriaus.
- Jeigu renkatės modelį su 1 arba 1,6 litro „EcoBoost“ motorus, atkreipkite dėmesį į aušinimo žarnų stovį.
- Prastai veikiantis termostatas smarkiai padidina aušinimo skysčio suvartojimą.
- Jeigu „Start/Stop“ sistema veikia netolygiai arba neveikia apskritai, įsitikinkite akumuliatoriaus gyvybingumu.
- Žibintuose gali pradėti kauptis drėgmė.
- Greitai iš rikiuotės išeinantys dienos žibintai.
Detalių kainos
Žemiau pateikiame vidutines tam tikrų detalių kainas.
- Stabdžių trinkelės ~ 25 eurai
- Amortizatorius ~ 50 eurų
- Svirties įvorė ~ 10 eurų
- Stabilizatoriaus įvorė ~ 3 eurai
- Stabilizatoriaus traukė ~ 10 eurų
- Guolis ~ 40 eurų
- Vairo traukė ~ 15 eurų
- Darbinis sankabos cilindras ~ 90 eurų
- Termostatas ~ 10 eurų
- Purkštukas ~ 70 eurų
- Liambda zonas ~ 60 eurų
Malonumo kaina
Trečioji „Ford Focus“ modelio karta debiutavo 2011 metais ir daugelio Europos šalių „Ford“ atstovybėse pasirodė 2012 metų pradžioje.
Bent jau vienoje didžiausių „Ford Focus“ rinkų – Vokietijoje, kompaktiškas hečbekas kainuodavo nuo maždaug 19 000 eurų. Dyzeliniai analogai būdavo maždaug 2000 - 3000 eurų brangesni.
Pagrindiniai „Ford Focus“ konkurentai yra „Opel Astra“ bei šeštos arba septintos kartos „Golf“. Šioje kompanijoje patraukliausiai atrodo „Opel Astra“, kuri yra pigesnė už abu savo konkurentus. Tuo tarpu „Focus“ ir „Golf“ demonstruoja tikrai neblogą išliekamąją vertę.
Turėdami maždaug 8000 - 9000 eurų biudžetą, galėsite rinktis iš atnaujintos „Opel Astra“ bei „Ford Focus“ modelių arba iš septintos kartos „Golf“. Tai būtų pats optimaliausias biudžetas, jeigu žvalgotės į „Ford Focus“ automobilio pusę.
Jeigu reikėtų sudaryti penkių geriausių kompaktiškų hečbekų penketuką, europietiškam „Fordui“ mes skirtume penktąją vietą. Tai nėra blogas automobilis, bet jis ir neturi daugybės išskirtinių savybių, kuriomis jis galėtų pasigirti prieš pagrindinius konkurentus.
Vis dėlto, jeigu ieškote alternatyvos „Seat Leon“, „Volkswagen Golf“, „Peugeot 308“ ir „Opel Astra“ – ji su kaupu patenkins Jūsų lūkesčius.
PRIVALUMAI
- Smagus valdymas
- Galingesnius variklius turintys modeliai turi tikslų vairų mechanizmą
- Patrauklus eksterjero dizainas
- Gausi komforto įranga
- Gera apsauga nuo korozijos
- Nebrangios atsarginių detalių kainos
- Patikimas 1,6 litro „Ti-VCT“ motoras
- Patraukli „Focus ST“ modelių kaina
- Dinamiški ir itin taupus 2 litrų dyzeliai
TRŪKUMAI
- Apdailos medžiagos
- Pernelyg komplikuotai atrodanti centrinė konsolė
- Ne pats erdviausias interjeras. Erdvės ypač trūksta ant galinių sėdynių
- Venkite prasčiausių komplektacijų modelių
- Bagažinės tūris