„Volkswagen“ inžinieriams pavykus pasinaudoti geriausiomis „Golf“ ir „Passat“ savybėmis ir jas apvilkti kompaktiško SUV automobilio kiautu, „
Volkswagen“ modelių gamoje netikėtai atsirado kone idealus statistinio europiečio automobilis. Vis dėlto, ar tokių pačių pagyrų jis nusipelno patekęs į naudotų automobilių rinką?
DIZAINAS
Antroji „Volkswagen Tiguan“ modelio karta turėjo atlikti tokią pačią užduotį kaip ir jo pirmtakas – išlikti absoliučiu bestseleriu skirtingose pasaulio šalyse, tačiau į užsibrėžtų tikslų sąrašą „Volkswagen“ taip pat įtraukė dar vieną svajonę. „Tiguan“ turėjo praplėsti potencialių konkurentų sąrašą, todėl antroji modelio karta buvo alternatyva ne tik „Ford Kuga“ ar „Renault Kadjar“, bet ir „Mercedes-Benz GLA“ ir „BMW X1“.
Mąstant racionaliai, „
Tiguan“ ir „BMW X1“ nėra tolygūs varžovai, tačiau perkant naują automobilį, „Tiguan“ siekė parodyti, jog už tą pačią sumą galima įsigyti truputėlį didesnį, truputėlį praktiškesnį bei geriau įrengtą alternatyvą. Vienintelė sąlyga, su kuria reikėjo susitaikyti – ne prestižinės markės logotipas ant radiatoriaus grotelių.
Dėl ženkliai pasikeitusių automobilio kėbulo išmatavimų, „Volkswagen“ dizaineriai taip pat atliko gerą darbą automobiliui suteikiant išraiškingesnius dizaino elementus, kuriuos, deja, pavyks pastebėti tik modeliuose, turinčius „Highline“ arba „R-Line“ įrangos lygį.
Specifinės radiatoriaus grotelės, LED dienos žibintai bei specifinės kėbulo apdailos detalės sukuria iš ties solidaus automobilio įspūdį, tačiau dažniausiai naudotų automobilių rinkoje sutinkamos versijos – nykios, prastai įrengtos, o ir nenustebkite išvydę modifikacijų su halogeniniais žibintais.
Atkreipkite dėmesį:
- Automobilio elektronika yra labai jautri akumuliatoriaus įtampos pasikeitimams. Be to, vos kelių metų senumo „Tiguan“ modelių savininkai skundžiasi trumpa akumuliatorių tarnavimo trukme.
- Stringantis degalų bako atidarymo dangtelis yra ganėtinai dažnai sutinkamas, erzinantis trūkumas.
INTERJERAS
Ištisus dešimtmečius „Volkswagen“ automobilių salonas buvo kone idealios ergonomikos užuovėja. Nepriklausomai nuo „Volkswagen“ gamybos metų, kiekvieną kartą įsėdus į šios markės automobilį pasijusdavai it būtum namie. Prietaisų išdėstymas bei svarbiausių funkcijų valdymas visuomet buvo elementarus ir tiesiog nekeliantis kažkokių išskirtinių diskusijų, nes tiesiog nebuvo priežasčių apie tai diskutuoti.
„Volkswagen Tiguan“ taip pat nėra išimtis. Įsirangę už automobilio vairo, labai greitai apsiprasite su jums skirtais įrenginiais, o bet kokie automobilio nustatymai bus pasiekiami ranka ar intuityvių veiksmų seka. Gaila, jog vokiškai subtilią harmoniją „Volkswagen“ ryžosi sugadinti 2020-aisiais pristatytame atnaujintame modelyje.
Fizinius klimato kontrolės valdymo ratukus pakeitė lietimui jautrūs analogai. Tokia pati transformacija įvyko ir ant vairo, kur „R-Line“ versijose esantys vairai turi lietimui jautrius mygtukus. Teoriškai – tai progresas, tačiau iš tikrųjų – tiesiog perdėtas bandymas imituoti pažangą, kuri apsunkina intuityvų naudojimąsi automobiliu.
Nepriklausomai nuo automobilio gamybos metų, „Tiguan“ šioje klasėje džiugins džiuginančiomis praktinėmis galimybėmis. Pavyzdžiui, bagažinės tūris svyruoja nuo 615 iki 1655 litrų. Interjero erdvė – tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams yra viena geriausių klasėje, o galimų komforto įrangos priedų sąrašas, taip pat nekeltų gėdos nei „Audi“, BMW, nei „Mercedes-Benz“ vairuotojams.
Atkreipkite dėmesį:
- Netikėtai pasirodžius pranešimams apie neveikiančią, pavyzdžiui, „Front Assist“ sistemą, iš pradžių nuvalykite priekinį langą. Jeigu problema nedingsta, gali būti, jog teks pakeisti visą priekinę kamerą.
- Multimedijos sistema gali sukelti aibe skirtingų problemų. Netikėtai nutrūkusi sąsaja su telefonu, neveikianti „Bluetooth“ jungtis arba apskritai neveikianti navigacijos sistema neturėtų jūsų išgąsdinti, mat šias problemas labai dažnai išsprendžia programinės įrangos atnaujinimas.
VALDYMAS
Kaip ir daugelis to laikmečio „Volkswagen“ automobilių, antros kartos „Tiguan“ buvo sukonstruotas ant modulinės „MQB“ platformos, kurios dėka inžinieriai galėjo pasiūlyti neeilinė pakabos sistemų kombinaciją.
Priklausomai nuo automobilio įrangos, „Tiguan“ gali turėti pasyvią arba adaptyvią pakabą, priekinių arba keturių varančiųjų ratų pavarą, ir kiekvienas iš jų sugeba sukurti vis skirtingą važiavimo su automobiliu įspūdį.
Daugelis naudotų „Tiguan“ automobilių, tikėtina, turės pačią populiariausią kombinaciją: 16-17 colių ratlankius, pasyvią pakabą bei priekinių varančiųjų ratų pavarą. Ši versija, jūsų nuostabai, bus pati idealiausia ieškantiems komforto.
„Tiguan“ keliu važiuoja švelniau, yra gerokai ramesnis ir iš prigimties yra stabilesnis negu daugelis kitų šios klasės automobilių. Iškart pradėję vairuoti pajusite, jog „Tiguan“ yra skirtas tam, jog keleiviai visada būtų saugūs ir laimingi, o jūsų darbas vairuojant būtų kuo lengvesnis ir mažiau varginantis.
Daug džiaugsmo vairuojant „Tiguan“ nepatirsite (nebent tai „Tiguan R“ versija), bet vietoje to gausite automobilį, kurį labai lengva pastatyti į stovėjimo vietą ir kuris yra maloniau valdomas negu „Nissan Qashqai“, „Kia Sportage“ ar „Hyundai Tucson“.
Atkreipkite dėmesį:
- Visi „Tiguan“ modeliai turi elektroninį rankinį stabdį bei „Auto Hold“ funkciją. Kaip ir daugelyje kitų „Volkswagen“ automobilių, ši sistema yra linkusi užstrigti. Pirkdami automobilį patikrinkite, jog ši sistema veikia sklandžiai.
- Pakabos statramsčio atraminis guolis yra silpnoji „Tiguan“ pakabos pusė. Taip pat verta atkreipti dėmesį į traukes.
- Daugelis „Volkswagen“ specialistų rekomenduoja variklio alyvą, nepriklausomai nuo metinės ridos, keisti kas 10,000 - 15,000 kilometrų.
- Parkavimo jutikliai – genda dažniau negu turėtų.
DINAMIKA
Visų „Volkswagen“ modelių stiprybė – ypatingai plati variklių gama. Antros kartos „Tiguan“ buvo galimas su dviem benzininėmis, viena dyzeline ir hibridine versijomis, bei su eile skirtingų šių variklių versijų.
Naudotų automobilių rinkoje dažniausiai sutiksite 1,4 litro benzininę arba 2,0 litrų dyzelinę versijas. Jos galėjo turėjo mechaninę arba automatinę pavarų dėžę, priekinių ar keturių varančiųjų ratų pavaras, ir, teoriškai, jos turėtų patenkinti statistinio vairuotojo poreikius. Vis dėlto, atsižvelgdami į savo poreikius bei automobilio naudojimo įpročius, naudoto „Tiguan“ pirkėjai turėtų apsvarstyti 2,0 litrų benzininio (190 AG), 2,0 litrų dyzelinio (190 AG) arba 1,4 litro hibridinio modelio kandidatūrą.
2 litrų darbinio tūrio varikliai, galimų pirkinių sąraše turėtų atsirasti dėl to, jog jų siūlomų dinamikos ir degalų sąnaudų santykis yra kone idealus tokio dydžio ir svorio automobiliui. Šiuos variklius turinčios versijos, be abejonės, bus ženkliai brangesnes už tas, kurios buvo šluojamos iš gamintojo sandėlio, tačiau tiesiog pagalvokite apie ilgalaikę patikimumo ir išliekamosios vertės perspektyvą.
Tuo tarpu hibridinė modelio versija bus kone idealus kompanionas didmiesčiuose gyvenantiems vairuotojams. „eHybrid“ vardu vadinama modifikacija turi iš tinklo įkraunamo hibrido technologiją, kurios dėka, naudojant vien elektros pavarą, galite įveikti iki 50 kilometrų siekiančią distanciją. Visiems elektrolitams išsibėgiojus, į pagalbą pasitelksite benzininį variklį, su kuriuo galėsite tęsti savo keliones, kur tik geidžia širdis.
Kadangi „eHybrid“ versijos didžiausias efektyvumas išryškėja mieste ir užmiestyje, kur greitis nėra didesnis negu 90 km/val. turėkite omenyje, jog mažo tūrio variklis greitkelyje gali sukelti tam tikrų nepatogumų. Visgi, papildomos baterijos bendrą automobilio svorį išaugino iki 1736 kilogramų, arba 135 kg daugiau už versiją su 2,0 litrų, 190 arklio galių generuojančiu benzininiu varikliu.
Atkreipkite dėmesį:
- 2,0 litrų dyzeliniai varikliai gali pasižymėti didesniu negu įprasta apetitu alyvai. Įsigiję šį modelį su šiuo varikliu, atidžiai stebėkite alyvos lygį ir esant reikalui imkitės iniciatyvos.
- 1,4 litro benzininiai varikliai žinomi dėl alyvos siurblio gedimų. Užveskite variklį ir įsiklausykite ar dirbdamas laisva eiga alyvos siurblys neskleidžia pastebimo ūžimo. Šis garsas atsiranda dėl alyvos siurblio krumpliaračių susidėvėjimo.
- Pirkdami automobilį su dyzeliniu varikliu patikrinkite kietųjų dalelių filtro būklę. Jeigu automobilis buvo naudojamas mieste, tikėtina, jog jis bus užsikimšęs arba reikalaus papildomos priežiūros.
- Per ganėtinai ilgą gamybos laikotarpį „Volkswagen“ išsprendė ne vieną „DSG“ pavarų dėžės problemą, tačiau iki šių dienų išliko vienintelė. Perkopus 150 tūkst. kilometrų ribą prasideda problemos su valdymo bloku (mechatroniku). Įprastai šią problemą parodo grubiai persijungiančios pavaros.
- 2016 - 2019 metais gamintų automobilių savininkai skundžiasi dėl netikėtai gęstančių variklių. Kadangi šią problemą iššaukia skirtingų komponentų gedimai, atsiradus šiai problemai iš pradžių reikėtų atlikti kompiuterinę diagnostiką.
- „Volkswagen Tiguan“ automobiliai yra žinomi dėl degalų siurblio, droselinės sklendės padėties jutiklio ir purkštukų gedimų. Sugedus šiems komponentams, atsiranda netolygi automobilio akceleracija.
Gamintojo atšaukimai:
- 2017 m. balandžio mėn. Gali būti sugedęs oro pagalvės užpildymo įtaisas, todėl oro pagalvė gali nesuveikti. Paveikti automobiliai buvo pagaminti nuo 2016 m. liepos 8 d. iki 2017 m. vasario 6 d.
- 2018 m. rugpjūčio mėn. Iki 2018 m. liepos 5 d. pagamintų modelių panoraminis stogas gali būti nesandarus.
- 2018 m. rugsėjo mėn. Oro pagalvių moduliai galėjo būti netinkamai supakuoti, dėl to galimas gedimas. Šis atšaukimas susijęs su transporto priemonėmis, pagamintomis nuo 2018 m. kovo 14 d. iki gegužės 18 d.
- 2018 m. rugsėjo mėn. Galimas priekinės ašies rutulinio šarnyro defektas. Buvo atšauktos visos nuo 2017 m. liepos 27 d.-2018 m. balandžio 3 d. pagamintos „Allspace“ versijos.
- 2018 m. spalio mėn. Nuo 2018 m. sausio 15 d. iki kovo 14 d. pagamintame „Tiguan Allspace“ galinio amortizatoriaus tvirtinimo detalė gali būti neteisingai suvirinta.
- 2019 m. liepos mėn. Nuo 2017 m. rugpjūčio 28 d. iki 2018 m. birželio 21 d. pagamintų 2.0 TDI Biturbo versijų degalų siurblio negalima išjungti avarijos atveju.
- 2020 m. spalio mėn. Dėl gamybos klaidos priekinės sėdynės atlošo reguliavimo mechanizmas gali būti sugedęs arba netinkamai suvirintas. Atšaukimas taikomas „Allspace“ versijoms, pagamintoms nuo 2020 m. birželio 26 d. iki liepos 15 d.
- 2020 m. gruodžio mėn. „Tiguan“ buvo atšauktas dėl stabdžių pedalo, kurio suvirinimo siūlė gali neatitikti kokybės standartų 2020 ir 2021 m. pagamintuose modeliuose.
- 2021 m. vasario mėn. Galinis spoileris (įskaitant „R-Line“ versiją) gali nulūžti dėl klijavimo proceso metu iškilusios problemos. Ši problema susijusi su modeliais, pagamintais nuo 2015 m. spalio 24 d. iki 2019 m. lapkričio 30 d.
- 2021 m. birželio mėn. 2016-2020 m. modelių, kuriuose įrengtas vilkimo įtaisas, pasukimo mechanizme gali būti sugedęs fiksavimo kaištis.
- 2021 m. liepos mėn. Nuo 2021 m. sausio 11 d. iki kovo 13 d. pagamintų hibridinių versijų galinių sėdynių atlošo atlaisvinimo trosai neatitinka reikalavimų.
- 2021 m. rugpjūčio mėn. Galinės pakabos spyruoklių gamyboje buvo panaudotos nekokybiškos medžiagos. Šios spyruoklės galėjo sulūžti modeliuose, pagamintuose nuo 2015 m. sausio 14 d. iki 2018 m. lapkričio 10 d.
- 2022 m. balandžio mėn. Trumpojo jungimo pavojus, dėl kurio gali perdegti saugiklis ir dėl to gali kilti gaisro pavojus. Paveikti modeliai buvo pagaminti nuo 2019 m. balandžio 12 d. iki 2022 m. vasario 22 d.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Patogus naudoti kasdien
- Lengvas valdymas įvairiose situacijose
- Manevringas ir praktiškas
- Gausus naudingų technologijų kiekis
- Plati variklių gama
KODĖL NE?
- Sunku surasti gerai įrengtą ir tinkamai prižiūrėtą egzempliorių
- Galimos problemos su „DSG“ pavarų dėže
- Smulkios, bet dažnos elektronikos problemos
DETALIŲ KAINOS
- Alyvos filtras ~ 10 eurų
- Turbokompresorius ~ 800 eurų
- Dvimasis smagratis ~ 400 eurų
- Alyvos siurblys ~ 150 eurų
- Paskirstymo diržo komplektas su aušinimo skysčio siurbliu ~ 160 eurų
- Variklio tarpinių komplektas ~ 170 eurų
- Variklio radiatorius ~ 150 eurų
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 90 eurų
- Variklio pagalvė ~ 70 eurų
- Pakabos įvorė ~ 35 eurai
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 35 eurai
- Stabilizatoriaus traukė ~ 20 eurų
- Amortizatorius ~ 80 eurų
- Uždegimo ritė ~ 50 eurų
- Sankabos komplektas su išminamuoju guoliu ~ 300 eurų
- Stabdžių diskas ~ 70 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 60 eurų
- Generatorius ~ 250 eurų
- Starteris ~ 100 eurų
- ABS daviklis ~ 40 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Volkswagen Tiguan“ su benzininiu varikliu – 2,0 TSI 190 AG
Daugelyje „Volkswagen“ grupės automobilių randamas 2,0 litrų benzininis variklis visuomet stebina savo universalumu. Tylus, sklandžiai veikiantis bei esant poreikiui – dinamiškas ir, netgi, ekonomiškas. Be to, šis variklis poruojamas tik su „4Motion“ pavara, kuri užtikrins, jog net ir sudėtingesnėmis sąlygomis pasieksite galutinį tikslą.
„Volkswagen Tiguan Allspace“ su dyzeliniu varikliu – 2,0 TDI 190 AG
Jeigu žvalgotės į septynviečių SUV automobilių daržą, tuomet naudotų automobilių rinkoje žvalgykitės tik į dyzelinį variklį ir „4Motion“ pavarą turinčią „Allspace“ versiją, bet tik su sąlyga, jeigu didžiąją dalį laiko neprastovite spūstyse.