Ignoruojant visuomenėje vyraujančius stereotipus apie BMW vairuotojus, ištisos 5 serijos modelių kartos pasižymėjo pagirtinu ir labai retai sutinkamu išskirtinių savybių deriniu, siūlančiu nepaprastą važiavimo komfortą, moderniausias technologijas ir, kai to nori vairuotojas, džiuginantį dinamiškumą.
Tarp gausybės skirtingų BMW modelių, 5 serijos šeima visuomet užimdavo kone idealią, tarpinę poziciją tarp jaunatviškos 3 ir ištaigingos 7 serijos. Net ir pasirodžius „BMW X3“ ir „
BMW X5“ modeliams, 5 serijos automobilių populiarumas net nesumenko, o atvirkščiai – išaugo. Vadovaujantis BMW statistikos departamentu, praėjusios kartos
(F10/F11) 5 serija buvo išskirtinai populiari – jų visame pasaulyje buvo parduota daugiau nei 2 mln. vienetų, todėl atsižvelgiant į lūkesčius pasiteisinusią strategiją, ko gero, nereikėtų stebėtis, jog F10/F11 modelių šeimą pakeitusi G30/G31 primena švelnų bandymą patobulinti jau esamą formulę, nesiekiant jos radikaliai permąstyti. Tačiau ką visa tai reiškia?
DIZAINAS
Sėkmingos formulės receptą atradusi BMW, regis, sugebėjo sukurti sumažintą 7 serijos sedano kopiją. Nors tokį pareiškimą buvo galima ištarti ir anksčiau, tačiau atotrūkis tarp 5 ir 7 serijos modelių dar niekada nebuvo toks mažas. Nemaža dalis stilistinių sprendimų, technologinių elementų buvo tiesiogiai pasiskolinti iš imperatoriško septintuko, mat populiarioji 5 serija buvo suprojektuota ant tos pačios modulinės platformos.
Vis dėlto, jeigu reikėtų apibrėžti F10 ir G30 modelių skirtumus, pagrindiniai skirtumai būtų: mažesnis G30/G31 svoris, patobulinta pakabos konstrukcija ir tona naujų technologijų, įskaitant naujausią „iDrive“ sistemą, multimedijos valdymą rankų gestais ir pusiau autonominės vairavimo funkcijas. Šie patobulinimai ir faktas, jog jis turi nemažai 7 serijos genų reiškia, bent jau teoriškai, jog ši 5 serijos BMW karta turi daugiausiai prošvaisčių patenkinti prabangos poreikį šioje, vidutinio dydžio aukštesnės klasės sedanų (arba universalų) kategorijoje.
Matrioškų stiliaus koncepciją puikiai įvaldžiusius vokiškų automobilių gamintojus retkarčiais norėtųsi pabarti. Tuos pačius dizaino elementus štampuojantys gamintojai yra įsitikinę, jog ant skirtingų modelių dedami tie patys veido bruožai yra tai ko trokšta šios klasės automobilių vairuotojai. Nors gamintojų noras sukurti automobilius, kuriuos galėtume lengvai atpažinti yra suprantamas, tačiau ar tikrai to negalima padaryti į pagalbą pasitelkiant šiek tiek daugiau originalumo?
Tam tikrus ganėtinai nykiai atrodančias stiliaus detales BMW sugebėjo pakoreguoti, pristačius atnaujintą 5 serijos modelių gamą, kuri pasipuošė siauresniais priekiniais žibintais bei sodresniais galiniais LED žibintais, tačiau net ir po šių patobulinimų 5 serija šalia „
Jaguar XF“ ar „
Volvo S90“ atrodo blankiai.
Atkreipkite dėmesį:
- Aktyvios radiatoriaus grotelių sklendės daro nemažą poveikį automobilio eksploatacinėms savybėms, tačiau groteles valdantis varikliukas – nepatikimas;
- Pirkdami automobilį įsitikinkite, jog prietaisų skydelyje nedega„ SOS call is not available“ pranešimas. Šis pranešimas reiškia, jog reikės pakeisti bateriją, kuri yra atsakinga už avarinį pagalbos iškvietimą;
INTERJERAS
Tokį patį žodį norėtųsi panaudoti siekiant apibūdinti 5 serijos BMW saloną, kuris, vėlgi, stilistine prasme nusileidžia E klasės „Mercedes-Benz“ ar „Volvo S90“, tačiau vertinti automobilį tik pagal grožį būtų labai kvaila. Nors BMW interjero filosofija per pastarąjį dešimtmetį pasikeitė minimaliai, tačiau už šio, galbūt ne visiems priimtino sprendimo slypi laiko patikrinti sprendimai. Vien ko verta viduje esančių detalių kokybė ir technologijų veikimo sklandumas apie kurį E klasė galėtų tik pasvajoti.
Kiekvieną kartą įsėdus į 5 serijos BMW, į akis pirmiausia krinta kokybė. Kiekvienas paviršius atrodo tvirtas ir pateisinantis automobilio kainą. Nors salone yra nemažai įbrėžimams jautraus blizgaus juodo plastiko, dauguma apdailos detalių yra puikios. Priešingai negu E klasėje, kur kaštų taupymo programos padariniai pradedami justi ganėtinai anksti, 5 serijos BMW prastesnės kokybės apdailos detalių galite rasti tik ties slenksčiais.
Teigiamai norisi įvertinti ir automobilio erdvę. Priekyje patogu bus įvairaus sudėjimo vairuotojams, o štai gale be didesnių problemų įsitaisys net trys suaugusieji. O pasirinkus „Touring“ versiją, didžiulės erdvės pojūtį pajusite dar labiau.
Atkreipkite dėmesį:
- Daugelį problemų (stringanti multimedija, saugumo sistemų neveiksnumas, sunkumai įjungiant „D“ ar „R“ pavarą) BMW išsprendė atnaujindama programinę automobilio įrangą, tad įsigijus G30 arba G31, iškart rekomenduojama įdiegti naujausią programinės įrangos versiją;
- Nepriklausomai nuo pasirinkto variklio, 5 serijos BMW savininkai turėtų atidžiai stebėti variklio temperatūrą ir aušinimo skysčio lygį. Termostatai ir vandens siurbliai šiuose automobiliuose nėra ilgaamžiai, tad bet kokie nesklandumai su aušinimo sistema gali baigtis labai brangiu remontu;
- Sugedęs alyvos lygio daviklis – labai dažnai pasitaikantis gedimas, kurio metu prietaisų skydelyje rodomas pranešimas, jog variklyje yra per didelis alyvos kiekis. Daviklio kaina ir jo pakeitimas nėra sudėtingas procesas, tačiau šio komponento gedimas duotuoju momentu gali sukelti didžiulį nerimą;
- Pirkdami automobilį su dyzeliniu varikliu pravartu atlikti kompiuterinę diagnostiką, kuri parodytų kada įvyko paskutinė kietųjų dalelių filtro regeneracija ir kokios būklės yra kietųjų dalelių filtras. Filtro rankinis pravalymas prailgina sistemos veikimo laiką dar 150 000 kilometrų, tačiau nauja kietųjų dalelių filtro sistemos (kartu su katalizatoriumi) kaina nėra maža – maždaug 1800 eurų;
DINAMIKA
„F10“ kartos modeliuose buvę varikliai sulaukė dvejopų vertinimų. Vertinant vien per dinaminę pusę, kiekvienas iš jų puikiai patenkindavo skirtingų poreikių turinčių vairuotojų norus. Vis dėlto, kuomet ateidavo metas pakalbėti apie variklių patvarumą, ypatingai plati jų gama susiaurėdavo iki vos keleto pasirinkimų.
Džiugi žinia yra ta, jog ši 5 serijos BMW modelio karta gavo naujos kartos B serijos variklius. Tai – naujos kartos modulinių variklių šeima, kuri leido gamintojui gaminti įvairių konfigūracijų agregatus. Nuo keturių iki šešių cilindrų, nuo ekonomiškų dyzelių iki pajėgių šešiacilindrių modifikacijų.
Naudotų automobilių rinkoje dažniausiai sutiksite „520“ arba „520d“ versijas, turinčias 2 litrų, keturių cilindrų variklius. Daugeliui gali susidaryti įspūdis, jog keturių cilindrų motoras nėra tinkamas tokio dydžio mašinai, tačiau tiek benzininė, tiek dyzelinė versija generuoja pakankamai sukimo momento, jog nejaustumėte diskomforto. Na, bent jau iki tam tikros ribos.
Šiek tiek rečiau naudotų automobilių rinkoje sutinkamos versijos su šešių cilindrų varikliais. Nors jos, iš tiesų, pajėgios, tačiau prieš tai reikėtų įsivertinti įsigijimo, eksploatacijos kaštus.
Atkreipkite dėmesį:
- Dyzeliniuose varikliuose sumontuotas „EGR“ vožtuvas užsikemša. Priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir sąlygų, „EGR“ vožtuvas gali užsikimšti jau ties 100,000 kilometrų rida. Didžiausia bėda, jog „EGR“ vožtuvo valymas problemos galutinai nepašalina, todėl anksčiau ar vėliau reikės įsigyti naują. Taip pat verta pabrėžti, jog „EGR“ vožtuvą reikia nustatyti atliekant kompiuterinę diagnostiką;
- „EGR“ vožtuvas iššaukia dar vieną dyzelinių variklių problemą. Dėl griežtesnių emisijų standartų, per didelis nuosėdų kiekis patenka į įsiurbimo kolektorių, kurios ilgainiui jį užkemša. Nuosėdos taip pat patenka ant įsiurbimo kolektoriaus sklendžių ir dėl to greičiau užkemša sklandų oro tiekimą. Variklio galios sumažėjimas gali būti pastebimas jau ties 40 000 kilometrų rida. „F10“ ir „F11“ kartos modeliuose pasitaikydavo atvejų, kai sklendės nutrūkdavo ir patekdavo į variklį. Šios problemos „G30“ ir „G31“ modeliai neturi;
- Nuosėdos kaupiasi ir benzininiuose varikliuose, turinčiuose tiesioginį įpurškimą. Nuosėdų kaupimąsi galima sumažinti naudojant aukštesnės kokybės degalus ir dažniau keičiant alyvą (kas 15 000 km). Nepaisant net ir šių priemonių, gali prireikti nuosėdas pašalinti rankiniu būdu;
- Nuolatos trumpus atstumus įveikiančių BMW automobilių vairuotojai labai greitai susidurs su kietųjų dalelių filtro problemomis. Tik išskirtinai mieste važinėjantys modeliai su dyzeliniais varikliais susiduria su užsikimšusiais kietųjų dalelių filtrais pasiekus 100 000 ridą. Vis dėlto, jeigu naudosite dyzelinį variklį pagal paskirtį, jis nekels problemų iki pat 300 000 kilometrų ridos;
- Iki 2020 m. gaminti modeliai su iš tinklo įkraunama hibridine pavara turėjo 9,2 kWh talpos bateriją, tačiau daugelyje modelių baterijos talpa ženkliai sumažėjo vos po poros metų eksploatacijas. Kadangi BMW baterijai suteikia 8 metų arba 160 000 kilometrų garantija, perkant modelį su iš tinklo įkraunama hibridine pavara rekomenduojama patikrinti baterijos talpą ir esant poreikiui kreiptis į atstovybę, jog ją pakeistų į naują. Bateriją sudaro trys moduliai. Vienas modulis kainuoja maždaug 700 eurų;
- V8 varikliai niekada nepasižymėjo gera reputacija, tačiau į „G30“ ir „G31“ montuojami motorai turi patobulintą karterio ir cilindrų galvutės apsaugą nuo karščio. Be to, variklyje naudojami didesnio slėgio purkštukai, didesni turbokompresoriai ir patobulintas įsiurbimo kolektorius. Šių patobulinimų pagalba BMW siekė sumažinti variklio perkaitimo galimybę, tačiau ateityje vis tiek išlieka rizika, jog remonto sąskaitos išliks keturių arba penkių nulių zonoje;
VALDYMAS
Jeigu automobilio išvaizdai (net ir po atnaujinimo) trūksta individualaus identiteto, techninė 5-uko pusė yra ženkliai įtaigesnė, mat G30/G31 šeimyna naudoja modulinę platformą, kurioje vyrauja aliuminis. Pavyzdžiui, pažvelgus į patobulintą priekinės pakabos konstrukciją (dvigubos skersinės svirtys) išvysime nemažai aliuminio komponentų. Lengvesnė daugiasvirtės (penkių svirčių) pakabos konstrukcija buvo sumontuota ir gale, taip pat siekiant atsikratyti nereikalingo viršsvorio. Vis dėlto, rimtesnių bandymų, siekiant sumažint svorį, galima rasti automobilio platformoje, kurios grindų plokštumoje, pertvarose ir jungiamuosiuose mazguose panaudota daugiau aliuminio, magnio ir titano nei ankstesniame modelyje. Šių priemonių dėka pavyko sumažinti automobilio svorį vidutiniškai iki 100 kilogramų, arba, priklausomai nuo versijos, iki 1605 - 1989 kilogramų.
Nors automobilis tapo lengvesnis ir lieknesnis, tačiau ši 5 serijos BMW karta neprarado nei proporcijų, nei vairavimo savybių, būdingų šios klasės automobiliams. Palyginus su mažesniuoju 3 serijos BMW, 5 serijos karališko dydžio pranašumas pabrėžiamas didingu tylos ir komforto pojūčiu. Be to, susidaro įspūdis, jog ši modelio karta atkakliai siekia pasiekti dinaminį kompromisą, kuris labiau artėja prie jaukumą suteikiančio 7-uko ir atitinkamai tolsta nuo 3 serijos aštrumo. Nepaisant to, G30 siūlomas kompromisas yra vos ne pavyzdinis, nes didžioji dauguma versijų (išskyrus „M-Sport“) sugeba susidoroti su lietuviška kelių mišraine, mat bet koks aštresnis sujungimas ar bet koks kitas pakabos komponentų sutrikdymas atrodo nepaprastai tolimas.
Tačiau svarbiausias G30 triumfas, kurį lemia mažesnė automobilio masė ir švelniai veikiantis vairo mechanizmas, yra sugebėjimas akimirksniu transformuotis iš patogaus kelioninio automobilio į vikrų atletą. Nors 5 serija nėra tokia energinga ar kruopščiai subalansuota kaip 3 serija, tačiau G30 važiuoklė visuomet sugeba priminti, jog teiginiai apie klasėje geriausią svorio paskirstymą ir aštresnę reakciją į vairuotojo komandas nėra tik tušti žodžiai. Galiausiai, automobilio elgesį kelyje nulemia ne tik inžinierių padarytas įdirbis, bet ir automobilyje esanti pakabos konfigūracija.
Priklausomai nuo modelio modifikacijos, automobilis gali turėti vieną iš keturių pakabos konfigūracijų: standartinė su pasyviais amortizatoriais, „M-Sport“ – standesnė su sužeminta pakaba ir dviejų tipų adaptyviais amortizatoriais: „Dynamic Variable Control“ ir „Variable Damper Control“. Pastarosios konfigūracijos pakaba, jeigu vertinate komfortą, turėtų būti prioritetų sąraše renkantis G30 kartos modelį, mat jos efektyvumas išlyginti nelygius kelius, šios automobilių klasės standartais, yra stulbinantis.
BMW taip siūlė rinktis iš galinių arba visų („xDrive“) visų ratų pavaros. Papildomos įrangos sąraše taip pat buvo galima rasti galinių vairuojamųjų ratų sistemą, kuri, važiuojant mažesniu greičiu, pasuka galinius ratus priešinga kryptimi, o važiuojant didesniu greičiu – lygiagrečiai. Pirmame scenarijuje sistema padeda atlikti staigius manevrus mieste, o antroji – padeda greičiau ir efektyviau įveikti posūkius.
Atkreipkite dėmesį:
- „xDrive“ visų varančiųjų ratų pavara, vis dar, gali kelti papildomų rūpesčių. Iš priekinių svirčių arba galinės ašies gali pasigirsti stuksenimo garsai. „xDrive“ sistema taip pat ypač jautri ratų dydžiui. Naudojant per didelio skersmens ratlankius, gali būti sugadintas diferencialas. Didesnio skersmens ratlankiai taip pat iššaukia per greitą padangų nusidėvėjimą;
- Pirkdami automobilį su dyzeliniu varikliu pravartu atlikti kompiuterinę diagnostiką, kuri parodytų kada įvyko paskutinė kietųjų dalelių filtro regeneracija ir kokios būklės yra kietųjų dalelių filtras. Filtro rankinis pravalymas prailgina sistemos veikimo laiką dar 150 000 kilometrų, tačiau nauja kietųjų dalelių filtro sistemos (kartu su katalizatoriumi) kaina nėra maža – maždaug 1800 eurų;
- Į BMW montuojamų „ZF“ automatinių pavarų dėžių alyvos keitimo intervalas nėra vienodas. Pirmą kartą alyvą reikia pakeisti po 90 000 kilometrų, o po to – kas 60 000 kilometrų arba kas 6 metus. Kas antrą kartą pavarų dėžę rekomenduojama praplauti. Po kiekvieno pakeitimo reikia atlikti pavarų dėžės kalibravimo procedūrą;
Versija | Gamybos metai | Varantieji ratai | Galia |
520d | 2017-2020 | Galiniai/Visi | 190 AG |
520i | 2017-2020 | Galiniai | 184 AG |
525d | 2017-2020 | Galiniai/Visi | 231 AG |
530d | 2017-2020 | Galiniai/Visi | 265 AG |
530e | 2017-2020 | Galiniai/Visi | 252 AG |
530i | 2017-2020 | Galiniai/Visi | 252 AG |
540d | 2017-2020 | Visi | 320 AG |
540i | 2017-2020 | Galiniai/Visi | 340 AG |
M550d | 2017-2020 | Visi | 400 AG |
M550i | 2017-2020 | Visi | 462/530 AG |
520d | 2020- | Galiniai/Visi | 190 AG |
520e | 2020- | Visi | 204 AG |
520i | 2020- | Galiniai | 184 AG |
530d | 2020- | Galiniai/Visi | 286 AG |
530e | 2020- | Galiniai/Visi | 292 AG |
530i | 2020- | Galiniai/Visi | 252 AG |
540d | 2020- | Visi | 340 AG |
540i | 2020- | Visi | 333 AG |
545e | 2020- | Visi | 394 AG |
M550i | 2020- | Visi | 530 AG |
Gamintojo atšaukimai
- 2017.02.27 - 2020.06.29 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl tikimybės, jog starteriai gali įsijungti automatiškai, tokiu būdu sukeldami gaisro riziką;
- 2016.03.08 - 2020.06.30 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti EGR sistemos nuotėkio;
- 2012.01.25 - 2017.02.02 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl nesandaraus išmetamųjų dujų recirkuliacijos aušintuvo;
- 2020.06.19 - 2020.07.01 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl kokybinių standartų neatitinkančių varančiųjų velenų;
- 2019.11.28 - 2020.09.24 laikotarpiu pagaminti automobiliai buvo atšaukti dėl galimai prastai pritvirtintų 48 V starterio-generatoriaus maitinimo laidų;
- 2020.03.04 - 2020.09.29 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl aukštos įtampos baterijoje esančių priemaišų, dėl kurių gali įvykti trumpasis jungimas;
- 2016.11.08 - 2017.04.26 laikotarpiu pagaminti automobiliai buvo atšaukti dėl šoninių oro pagalvių, kuriose drėgmės lygis gali būti didesnis nei nurodyta specifikacijoje;
KODĖL TURĖTUMĖTE JĮ ĮSIGYTI?
- Puikus balansas tarp komforto ir sportiškumo
- Plati variklių gama
- Patikimos automatinės pavarų dėžės
- Ekonomiški ir dinamiški varikliai
- Labai platus papildomos įrangos katalogas
- Išliekamoji vertė
O KODĖL NE?
- Didesnės detalių kainos
- Brangus automobilio draudimas
- Didelė tikimybė patekti į vagių akiratį
- Kai kurie komforto įrangos priedai turėtų būti jau standartinėje įrangoje
DETALIŲ KAINOS
- Oro filtras ~ 20 eurų
- Oro slėgio daviklis ~ 40 eurų
- Galinės svirties įvorė ~ 25 eurai
- Rato guolių komplektas su stebule ~ 110 eurų
- Spyruoklė ~ 70 eurų
- Amortizatorius ~ 80 eurų
- „MacPherson“ kolonos pagalvė ~ 60 eurų
- Uždegimo žvakė ~ 15 eurų
- Uždegimo ritė ~ 60 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 80 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 60 eurų
- Išsiplėtimo bakelis ~ 70 eurų
- Alkūninio veleno padėties daviklis ~ 60 eurų
- Įsiurbimo kolektoriaus slėgio daviklis ~ 70 eurų
- Starteris ~ 120 eurų
- Priekinis sparnas ~ 260 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
BMW 5 serija su benzininiu varikliu – BMW 530i
Jau seniai praėjo laikai, kai keturių cilindrų varikliai buvo laikomi per silpnais ar netinkamais tokios klasės automobiliui kaip 5 serija. Jeigu F10 kartos modeliuose montuoti keturių cilindrų benzininiai varikliai pasižymėjo vidutiniška dinamika, tai G30 kartos modelyje pasirodę naujos kartos benzininiai varikliai veikia kur kas sklandžiau, tyliau ir energingiau.
6 cilindrų variklį turinti versija, be abejonės, bus pati geidžiamiausia, tačiau jos kaina ir eksploatacijos kaštai tikrai nebus įkandami visiems. Kita vertus, daugelis nesiskųs vairuodami versiją, turinčią galingesnę keturių cilindrų variklio versiją.
252 arklio galias ir 350 Nm sukimo momentą palaiko puiki aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri suteikia bendrai vairavimo patirčiai sklandumo ir optimalumo. Aišku, nuolatiniai bandymai išspausti iš jo maksimumą privers užsikimšti ausis, tačiau daugelyje situacijų jis savo funkciją atliks kone nepriekaištingai.
BMW 5 serija su dyzeliniu varikliu – BMW 520d
Šešių cilindrų dyzeliniai varikliai Lietuvoje ir kitose šalyse mėgstami dėl didžiulio sukimo momento bei itin sklandaus veikimo važiuojant tolygiu greičiu, tačiau ar dėl to verta permokėti už automobilį, kuris turi padėti sumažinti išlaidas degalams? Ko gero, ne.
Kuo keturių cilindrų dyzelis šiame BMW modelyje stebina, tai akustiniu komfortu ir laisvumu tachometro rodyklei kopiant į viršų.
Didžiausias 400 Nm sukimo momentas bus pasiekiamas beveik akimirksniu ir perduodamas itin plačiame sūkių diapazone. Tai padės lengvai ir užtikrintai apsilenkti lėtesnį eismo dalyvį arba ekonomiškai nuvažiuoti norimą atstumą, mat važiuojant 110 km/val. tachometro padala pūpso ties 1500 aps/min.