• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Michaelio Schumacherio pavardę žino kiekvienas, net ir žmogus, kuris visiškai nesidomi lenktynių pasauliu. Vokietijoje gimęs lenktynininkas iki šiol yra vienas įtakingiausių lenktynininkų.
Ištarus Schumacherio pavardę, abejingu nelieka. Vieni jį liaupsina, negaili gerų žodžių ir drąsiai vadina legenda, o kiti, greičiausiai iš pavydo arba dėl to, jog Michaelis sezonus paversdavo neintriguojančiais, dėka savo dominavimo, tiesiog jo nekečia. Tačiau kad ir kaip bebūtų, šis žmogus yra septynis kart „Formulės 1“ pasaulio čempionas ir yra vertas pagarbos.

Michaelis Schumacheris gimė 1969 metais, sausio 3 dieną. Jam priklauso daugybė „Formulėje 1“ užfiksuotų rekordų. Oficialus „Formulės 1“ puslapis, šį žmogų įvardino kaip statistiškai geriausiu sportininku visame pasaulyje. 2002 metais Michaelis tapo vieninteliu lenktynininku, kuriam pavyko viso sezono lenktynėse finišuoti ant apdovanojimo pakylos.
Michael-Schumacher-34
Michaelio Schumacherio debiutas „Formulėje 1“ su „Jordan“ ekipa 1991 metais
Kai Eddie Jordanui („Jordan“ komandos savininkas) pirmą kartą paskambino vadybininkas Willi Weberis, pastarasis ragelyje išgirdo tik: „Koks dar Schumacheris?“ Jo nuomonė pasikeitė tik, kai į derybas įsikišo „Mercedes“ jaunimo programos atstovas Jochenas Neerpashas ir įvardijo pinigų sumą, kurią jis galėtų gauti. Tik tada Eddie Jordanas sutiko duoti šansą Michaeliui. Pirmieji bandymai įvyko Silverstone, antradienį prieš pat lenktynių savaitgalį SPA.
„Man paskambino ir pasakė, kad reikia važiuoti į SPA, nors derybos dar nebaigtos“, – anuomet pasakojo legenda tapęs vokietis.
„Tik ketvirtadienio vakarą tapo tikrai aišku, kad kitos dienos rytą sėsiu už vairo ir visą savaitgalį atstovausiu „Jordan“. Tai buvo mano bilietas į Formulę 1. Įdomu, kad su „Mercedes“ kompanija, kuri apmokėjo mano lenktyniavimą, kartu apjungėme jėgas beveik po dviejų dešimtmečių.“
jordan_191_spa_francorchamp
„Debiutinės lenktynės man baigėsi jau už 500 metrų po starto dėl sankabos gedimo. Manau, to buvo galima lengvai išvengti, bet komandos savininkas (Eddie Jordanas) nenorėjo leisti papildomų pinigų ir keisti mazgo, nors senasis jau pradėjo braškėti sekmadienį, rytinio apšilimo metu. Mano nuomone, šios problemos kaina neviršijo 500 Vokietijos markių“, – pasakojo Michaelis.
Tačiau net ir toks Schumacherio pasirodymas SPA neliko nepastebėtas.  Kvalifikacijoje debiutantas parodė septintą laiką, 0,7 sekundėmis aplenkdamas savo patyrusį komandos partnerį Andrea de Cesarisą. Tuo pačiu reikėtų pridurti, kad anksčiau Michaeliui niekada neteko lenktyniauti sudėtingoje Belgijos trasoje.
1991 – 1995 metai „Benetton“ gretose
Nors Michaelis ir debiutavo „Jordan“ ekipoje, jo sekančios varžybos buvo jau „Benetton“ komandos gretose. Aišku tuo nebuvo patenkintas Eddie Jordanas, todėl ginčo sprendimą dėl Michaelio paslaugų perkėlė į teismą. Teismą airis pralaimėjo, nes tiesiog neturėjo galiojančios sutarties su vokiečiu.
Savo debiutiniame sezone Schumacheris sudalyvavo šešiose lenktynėse. Jo geriausias pasiekimas buvo penktoji vieta, Italijos GP metu. Šiose varžybose Michaeliui pavyko aplenkti tituluotąjį savo komandos draugą Nelsoną Piquet. Iš viso per šešias lenktynes M.Schumacheriui pavyko surinkti keturis taškus.
michaelschumacher_benetton-ford_spa-francorchamps_199211
1992 metais „Mercedes“ planavo į „Formulę 1“ įžengti kartu su „Sauber“ komanda, o sutartyse buvo parašyta, kad jei vokiečiai ateina į karališkąsias lenktynes, už juos būtinai lenktyniaus Michaelis Schumacheris. Tačiau taip nenutiko. Vokietis turėjo galiojančią sutart su „Benetton“, o visą situaciją „Sauber“ ekipos vadovas komentavo taip: „Jis nenori lenktyniauti mūsų gretose, kodėl tūrėčiau jį spausti?“
Antrajame savo sezone M.Schumacheris sugebėjo pelnyti savo pirmąją pergalę. 1992 metais greičiausi buvo „Williams“ bolidai, todėl užimta trečioji Michaelio vieta galutinėje įskaitoje, buvo tikrai puikus rezultatas. Vokietis tai pačiais metais sugebėjo užfiksuoti du greičiausius ratus lenktynėse ir net aštuonis kartus lipti ant podiumo atsiimti trofėjus.
Michael Schumacher Benetton B193B 02_03
1993 metais, „Benetton“ į savo bolidus pradėjo montuoti aktyvią pakabą ir traukos kontrolę, ką jau seniau buvo padariusi „Williams“ ekipa. „Benetton“ visus 1993 metus šias sistemas tobulino ir vystė. Tą sezoną nenugalimi vis dar buvo „Williams“ bolidai, bet tai neužkirto kelio Schumacheriui pelnyti vieną pergalę, užfiksuoti penkis greičiausius ratus lenktynėse ir devynis kartus lipti ant apdovanojimų pakylos. Michaelio pavardė galutinėje 1993 metų įskaitoje puikavosi garbingoje ketvirtoje vietoje.
1994 – 1995 metais. Schumis pasaulio čempionas
Michaelis Schumcheris pirmą kartą „Formulės 1“ pasaulio čempionu tapo 1994 metais. Tačiau šie metai buvo labai juodi visam „Formulės 1“ pasauliui, kadangi 1994 metų San Marino GP metu žuvo du lenktynininkai, vienas iš jų legendinis Ayrtonas Senna.
1994 metų sezonas prasidėjo itin sėkmingai Michaeliui. Jis laimėjo pirmas šešias lenktynes iš septynių. Vėliau prasidėjo politinis, techninis karas. „Formulės 1“ taisykles reguliuojanti asociacija FIA, pradėjo tyrinėti lyderių bolidus, nes buvo įtariama, kad komandos naudoja nelegalias elektronines sistemas. Dėka nuostabios starto procedūros sistemos, kuri buvo įmontuota į Michaelio bolidą, Schumacheris lenktynes pradėdavo įspūdingai. Ši sistema nebuvo leidžiama, tačiau FIA nerado pakankamai įrodymų, jog galėtų panaikinti piloto rezultatus.
schu_bene_tiaida_1994
Didžiosios Britanijos etapo metu, per apšilimo ratą, Michaelis Schumacheris atliko lenkimo manevrą ir už tai buvo nubaustas. Vokietis baudą ignoravo ir už tai išvydo jam skirtą juodą vėliavą, kuri reiškė, jog jis yra diskvalifikuojamas iš varžybų. „Benetton“ komanda aiškinosi, neva tarp ekipos ir Michaelio bolidų buvo sutrikęs radijo ryšys. Kiek vėliau, FIA Schumacheriui skyrė pašalinimą iš lenktynių dar dvejiems etapams.
Vokietis, sugrįžęs po diskvalifikacijos, sugebėjo nugalėti Belgijos lenktynėse, tačiau taip pat buvo diskvalifikuotas, kadangi bolide buvo rasta nelegalių elementų. Visi šie incidentai padėjo „Williams“ ekipos lenktynininkui Damonui Hillui priartėti asmeninėje įskaitoje prie Schumacherio. Michaelis prieš paskutinįjį sezono etapą, Australijoje, turėjo vos vieno taško persvarą.
36-tame lenktynių rate, Michaelį bandė lenkti Daemonas Hillas, tačiau pilotai susidūrė. Vienas Michaelis žino ar tai nutiko tyčia, ar ne, bet po šio incidento abu sportininkai pasitraukė iš varžybų, o čempionu, 1994 metų kontraversiškame čempionate tapo Michaelis Schumacheris.

Michaelio Schumacherio pavardę žino kiekvienas, net ir žmogus, kuris visiškai nesidomi lenktynių pasauliu. Vokietijoje gimęs lenktynininkas iki šiol yra vienas įtakingiausių lenktynininkų.
Ištarus Schumacherio pavardę, abejingu nelieka. Vieni jį liaupsina, negaili gerų žodžių ir drąsiai vadina legenda, o kiti, greičiausiai iš pavydo arba dėl to, jog Michaelis sezonus paversdavo neintriguojančiais, dėka savo dominavimo, tiesiog jo nekečia. Tačiau kad ir kaip bebūtų, šis žmogus yra septynis kart „Formulės 1“ pasaulio čempionas ir yra vertas pagarbos.

Michaelis Schumacheris gimė 1969 metais, sausio 3 dieną. Jam priklauso daugybė „Formulėje 1“ užfiksuotų rekordų. Oficialus „Formulės 1“ puslapis, šį žmogų įvardino kaip statistiškai geriausiu sportininku visame pasaulyje. 2002 metais Michaelis tapo vieninteliu lenktynininku, kuriam pavyko viso sezono lenktynėse finišuoti ant apdovanojimo pakylos.
Michael-Schumacher-34
Michaelio Schumacherio debiutas „Formulėje 1“ su „Jordan“ ekipa 1991 metais
Kai Eddie Jordanui („Jordan“ komandos savininkas) pirmą kartą paskambino vadybininkas Willi Weberis, pastarasis ragelyje išgirdo tik: „Koks dar Schumacheris?“ Jo nuomonė pasikeitė tik, kai į derybas įsikišo „Mercedes“ jaunimo programos atstovas Jochenas Neerpashas ir įvardijo pinigų sumą, kurią jis galėtų gauti. Tik tada Eddie Jordanas sutiko duoti šansą Michaeliui. Pirmieji bandymai įvyko Silverstone, antradienį prieš pat lenktynių savaitgalį SPA.
„Man paskambino ir pasakė, kad reikia važiuoti į SPA, nors derybos dar nebaigtos“, – anuomet pasakojo legenda tapęs vokietis.
„Tik ketvirtadienio vakarą tapo tikrai aišku, kad kitos dienos rytą sėsiu už vairo ir visą savaitgalį atstovausiu „Jordan“. Tai buvo mano bilietas į Formulę 1. Įdomu, kad su „Mercedes“ kompanija, kuri apmokėjo mano lenktyniavimą, kartu apjungėme jėgas beveik po dviejų dešimtmečių.“
jordan_191_spa_francorchamp
„Debiutinės lenktynės man baigėsi jau už 500 metrų po starto dėl sankabos gedimo. Manau, to buvo galima lengvai išvengti, bet komandos savininkas (Eddie Jordanas) nenorėjo leisti papildomų pinigų ir keisti mazgo, nors senasis jau pradėjo braškėti sekmadienį, rytinio apšilimo metu. Mano nuomone, šios problemos kaina neviršijo 500 Vokietijos markių“, – pasakojo Michaelis.
Tačiau net ir toks Schumacherio pasirodymas SPA neliko nepastebėtas.  Kvalifikacijoje debiutantas parodė septintą laiką, 0,7 sekundėmis aplenkdamas savo patyrusį komandos partnerį Andrea de Cesarisą. Tuo pačiu reikėtų pridurti, kad anksčiau Michaeliui niekada neteko lenktyniauti sudėtingoje Belgijos trasoje.
1991 – 1995 metai „Benetton“ gretose
Nors Michaelis ir debiutavo „Jordan“ ekipoje, jo sekančios varžybos buvo jau „Benetton“ komandos gretose. Aišku tuo nebuvo patenkintas Eddie Jordanas, todėl ginčo sprendimą dėl Michaelio paslaugų perkėlė į teismą. Teismą airis pralaimėjo, nes tiesiog neturėjo galiojančios sutarties su vokiečiu.
Savo debiutiniame sezone Schumacheris sudalyvavo šešiose lenktynėse. Jo geriausias pasiekimas buvo penktoji vieta, Italijos GP metu. Šiose varžybose Michaeliui pavyko aplenkti tituluotąjį savo komandos draugą Nelsoną Piquet. Iš viso per šešias lenktynes M.Schumacheriui pavyko surinkti keturis taškus.
michaelschumacher_benetton-ford_spa-francorchamps_199211
1992 metais „Mercedes“ planavo į „Formulę 1“ įžengti kartu su „Sauber“ komanda, o sutartyse buvo parašyta, kad jei vokiečiai ateina į karališkąsias lenktynes, už juos būtinai lenktyniaus Michaelis Schumacheris. Tačiau taip nenutiko. Vokietis turėjo galiojančią sutart su „Benetton“, o visą situaciją „Sauber“ ekipos vadovas komentavo taip: „Jis nenori lenktyniauti mūsų gretose, kodėl tūrėčiau jį spausti?“
Antrajame savo sezone M.Schumacheris sugebėjo pelnyti savo pirmąją pergalę. 1992 metais greičiausi buvo „Williams“ bolidai, todėl užimta trečioji Michaelio vieta galutinėje įskaitoje, buvo tikrai puikus rezultatas. Vokietis tai pačiais metais sugebėjo užfiksuoti du greičiausius ratus lenktynėse ir net aštuonis kartus lipti ant podiumo atsiimti trofėjus.
Michael Schumacher Benetton B193B 02_03
1993 metais, „Benetton“ į savo bolidus pradėjo montuoti aktyvią pakabą ir traukos kontrolę, ką jau seniau buvo padariusi „Williams“ ekipa. „Benetton“ visus 1993 metus šias sistemas tobulino ir vystė. Tą sezoną nenugalimi vis dar buvo „Williams“ bolidai, bet tai neužkirto kelio Schumacheriui pelnyti vieną pergalę, užfiksuoti penkis greičiausius ratus lenktynėse ir devynis kartus lipti ant apdovanojimų pakylos. Michaelio pavardė galutinėje 1993 metų įskaitoje puikavosi garbingoje ketvirtoje vietoje.
1994 – 1995 metais. Schumis pasaulio čempionas
Michaelis Schumcheris pirmą kartą „Formulės 1“ pasaulio čempionu tapo 1994 metais. Tačiau šie metai buvo labai juodi visam „Formulės 1“ pasauliui, kadangi 1994 metų San Marino GP metu žuvo du lenktynininkai, vienas iš jų legendinis Ayrtonas Senna.
1994 metų sezonas prasidėjo itin sėkmingai Michaeliui. Jis laimėjo pirmas šešias lenktynes iš septynių. Vėliau prasidėjo politinis, techninis karas. „Formulės 1“ taisykles reguliuojanti asociacija FIA, pradėjo tyrinėti lyderių bolidus, nes buvo įtariama, kad komandos naudoja nelegalias elektronines sistemas. Dėka nuostabios starto procedūros sistemos, kuri buvo įmontuota į Michaelio bolidą, Schumacheris lenktynes pradėdavo įspūdingai. Ši sistema nebuvo leidžiama, tačiau FIA nerado pakankamai įrodymų, jog galėtų panaikinti piloto rezultatus.
schu_bene_tiaida_1994
Didžiosios Britanijos etapo metu, per apšilimo ratą, Michaelis Schumacheris atliko lenkimo manevrą ir už tai buvo nubaustas. Vokietis baudą ignoravo ir už tai išvydo jam skirtą juodą vėliavą, kuri reiškė, jog jis yra diskvalifikuojamas iš varžybų. „Benetton“ komanda aiškinosi, neva tarp ekipos ir Michaelio bolidų buvo sutrikęs radijo ryšys. Kiek vėliau, FIA Schumacheriui skyrė pašalinimą iš lenktynių dar dvejiems etapams.
Vokietis, sugrįžęs po diskvalifikacijos, sugebėjo nugalėti Belgijos lenktynėse, tačiau taip pat buvo diskvalifikuotas, kadangi bolide buvo rasta nelegalių elementų. Visi šie incidentai padėjo „Williams“ ekipos lenktynininkui Damonui Hillui priartėti asmeninėje įskaitoje prie Schumacherio. Michaelis prieš paskutinįjį sezono etapą, Australijoje, turėjo vos vieno taško persvarą.
36-tame lenktynių rate, Michaelį bandė lenkti Daemonas Hillas, tačiau pilotai susidūrė. Vienas Michaelis žino ar tai nutiko tyčia, ar ne, bet po šio incidento abu sportininkai pasitraukė iš varžybų, o čempionu, 1994 metų kontraversiškame čempionate tapo Michaelis Schumacheris.

REKLAMA


1994 metais Michaelis pelnė aštuonias pergales, iškovojo šešias pole pozicijas, užfiksavo šešis greičiausius ratus lenktynėse bei dešimt kartų lipo ant apdovanojimų pakylos.
1995 metais Michaelis sėkmingai apgynė pasaulio čempiono vardą, tapo du kart jauniausiu pasaulio čempionu, iškovojo pirmąją konstruktorių taurę „Benetton“ komandai. Didelio pasipriešinimo vokietis nesulaukė. Jis iškovojo devynias pergales iš septyniolikos galimų, vienuolika kartų lipo ant apdovanojimų pakylos ir tik vieną kartą kvalifikavosi blogesnėje nei ketvirtoje vietoje. Belgijos GP kvalifikacijoje jis užėmė tik šešioliktą vietą, tačiau lenktynėse vis tiek sugebėjo nugalėti. SPA trasa be jokių abejonių buvo vokiečio mėgstamiausia.
flavio3get_1487323i

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų