• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aukštesnės klasės automobilių gamintojų gerbėjai šiuo metu gali džiaugtis, jog gali pasirinkti iš gausybės įvairių modelių skaičiaus. Norite hečbeko, kuris turėtų 300 arklio galių? Prašau, gerbiamasis, imkite raktelius nuo šios raketos. Norite rėkauti ant savo kaimynų, sėdėdami it karaliaus soste? Ne problema – lipkite į šį „SUV“. 
„Mercedes Benz“ yra vienas iš tų gamintojų, dabar gaminančių automobilius visoms įmanomoms pirkėjų grupėms: nuo viengungių iki supermamyčių. Nepaisant nuolatos augančio „SUV“ automobilių populiarumo, vienas seniausių savo amato specialistų „Mercedes Benz“ vis dar tiki tokių modelių kaip „CLS“ sėkme.
Šiemet mūsų šalį pasiekė visiškai naujas, trečios kartos modelis, kuris daugeliu atžvilgiu neturi nieko bendro su iki šiol gamintais modeliais. Norėdami išsiaiškinti, kaip trečios kartos modelis pasikeitė, į gerą ar į blogą pusę, griebėme raktelius nuo štai šio baltos spalvos „CLS 350d“.

Aukštesnės klasės automobilių gamintojų gerbėjai šiuo metu gali džiaugtis, jog gali pasirinkti iš gausybės įvairių modelių skaičiaus. Norite hečbeko, kuris turėtų 300 arklio galių? Prašau, gerbiamasis, imkite raktelius nuo šios raketos. Norite rėkauti ant savo kaimynų, sėdėdami it karaliaus soste? Ne problema – lipkite į šį „SUV“. 
„Mercedes Benz“ yra vienas iš tų gamintojų, dabar gaminančių automobilius visoms įmanomoms pirkėjų grupėms: nuo viengungių iki supermamyčių. Nepaisant nuolatos augančio „SUV“ automobilių populiarumo, vienas seniausių savo amato specialistų „Mercedes Benz“ vis dar tiki tokių modelių kaip „CLS“ sėkme.
Šiemet mūsų šalį pasiekė visiškai naujas, trečios kartos modelis, kuris daugeliu atžvilgiu neturi nieko bendro su iki šiol gamintais modeliais. Norėdami išsiaiškinti, kaip trečios kartos modelis pasikeitė, į gerą ar į blogą pusę, griebėme raktelius nuo štai šio baltos spalvos „CLS 350d“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Faktu_lentele


DIZAINAS


Verdiktas 3
„Mercedes Benz“ dizaineriams reikėtų dėkoti už iš pelenų prikeltą kėbulo tipą, kuris sulaukė milžiniško pasisekimo visame pasaulyje. „Bananu“ praminta pirmoji „CLS“ modelio karta sugebėjo sudominti tuos, kuriems iki gyvo kaulo buvo įgrisusi E klasės išvaizda ir didesnį prioritetą teikė išskirtinumui, akį traukiančiam stiliui.
Pirmoji modelio karta, vizualine prasme, neturėjo absoliučiai jokių sąsajų su pakankamai nuobodžiu E klasės sedanu, ir būtent tai buvo šio modelio stiprybė. Antroji „CLS“ karta bandė atkartoti savo pirmtako sėkmę. Tuo tarpu trečioji, visiškai naujutėlė „CLS“ modelio karta atspindi dabartinę „Mercedes Benz“ dizaino kalbą, kuri labai dažnai sulaukia nemažo kiekio neigiamų atsiliepimų.
Išskirtinumas – „CLS“ modelio stiprybė. Kodėl žvelgiant į naująjį modelį nesinori to pasakyti? Taip yra dėl kelių priežasčių. Viena iš jų – pernelyg akivaizdžios sąsajos su kitais „Mercedes Benz“ modeliais, kurie kainuoja kelis kartus mažiau ir nesugeba pasiūlyti aukštos prestižo kartelės.
Kita priežastis – fantastiškas oro pasipriešinimo koeficiento rodiklis, siekiantis Cd=0,26. Nesuskaičiuojamų valandų kiekis vėjo tunelyje „CLS“ vairuotojams suteiks įspūdingą grąžą – stebėtinai mažas kuro sąnaudas, paklusnų elgesį važiuojant didžiuliu greičiu, bet kompiuterinių programų ir matematinių skaičiavimų įtaka paglemžė vieną svarbiausių „CLS“ savybių – grožį, išskirtinumą, emociją, kylančią žvelgiant į patį automobilį.
Trijų „CLS“ modelio kartų pokyčiai








































Modelis CLS (2018-) CLS (2010-2018) CLS (2004-2010)
 Ilgis (mm)  4988  4937  4913
 Plotis (mm)  1890  1881  1873
 Aukštis (mm)  1435  1418  1403
 Ratų bazės ilgis (mm)  2939  2874  2854
 Bagažinės tūris (l)  520  470  500

REKLAMA


Mercedes Benz CLS 350d (7)


INTERJERAS


Verdiktas 4
Modernių ir klasikinių sprendimų derinys – taip norisi pasakyti patekus į „Mercedes Benz CLS“ interjerą, kuriame dominuoja du pakankamai dideli skaitmeniniai ekranai, kuriuose rodomas dar didesnis kiekis informacijos. „Vau“ efektą naujos kartos „CLS“ interjeras turi – tai ryškus pranašumas prieš pagrindinius konkurentus, kurie yra užstrigę konservatyvumo liūne arba bando įtikti naujausių tendencijų traukinyje sėdintiems vairuotojams.
Pastaruoju metu „Mercedes Benz“ sugeba pataikyti tiesiai į dešimtuką ir sukurti skoningai atrodantį interjerą, kuriame sau patinkančių sprendimų suras bet kokio amžiaus vairuotojas. Juolab, „Mercedes Benz“ savo klientams leidžia pasirinkti iš keleto skirtingų atspalvių ir neskatina rinktis tik niūriai atrodančių spalvų.
Kadangi „CLS“ nėra tradicinis sedanas, o keturių durų kupė (aha, puikiai suprantu kaip tai skamba), nuožulni stogo linija pakankamai stipriai apriboja erdvę gale sėdintiems keleiviams. Ant galinių sėdynių patogiai įsitaisys ne aukštesnis negu 1,80 metro ūgio žmogus. Aukštesni, stambesni ar apskritai ilgesnes galūnes turintys individai turėtų rinktis vairuotojo arba priekyje sumontuotą keleivio krėslą. Visais kitais atvejais – nuoširdžiai užjaučiame.

REKLAMA
REKLAMA

Mercedes Benz CLS 350d (13)



Multimedija


„Daimler“ inžinierių sukurta ir nuolatos tobulinama multimedijos sistema sukelia dvejopas emocijas. Grafinė sąsaja – moderni, funkcijų kiekis – įspūdingas. „Mercedes Benz“ leidžia keisti įvairiausius parametrus ir pasinerti į nesuskaičiuojamą kiekį meniu punktų.
Į naujos kartos „CLS“ montuojama sistema veikia gerokai sklandžiau ir greičiau negu visuose kituose „Mercedes Benz“ modeliuose: C, E ir net S klasėje. Vis dėlto, tam tikrai momentais matosi kaip sistema bando iš procesoriaus išspausti maksimumą.
Multimedijos valdymas – atskira tema. Jeigu esate susipažinęs su „Mercedes Command“ sistemų ypatybėmis, tuomet įsėdę į „CLS“ labai greitai perprasite jos valdymą. Ką tik iškepti ir iš darželio išleisti pagrandukai turės susikaupti, nes šalia porankio sumontuotas ratukas ir lietimui jautrus valdiklis privers pademonstruoti kiek iš tikrųjų turite kantrybės. Sistemos perpratimo kreivė pareikalaus žymiai daugiau laiko negu „Audi MMI“ ar „BMW iDrive“ sistema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mercedes Benz CLS 350d (9)


DINAMIKA


Verdiktas 4
Ar įmanoma skųstis automobilio dinamika, kurio degalų bake esantis „maistas“ sugeba sukelti grandininę reakciją šešiuose cilindruose? „Mercedes Benz“ šešių cilindrų varikliai visuomet būdavo verti ne vieno komplimento, ypač dyzelinu varomi motorai, kurių milžiniškas sukimo momentas suteikdavo smagią emocijų dozę, kiekvieną kartą paspaudus akceleratoriaus pedalą.
„Mercedes Benz“ į trečios kartos „CLS“ galės montuoti vieną iš šešių, skirtingumo pajėgumo variklių: keturių dyzelinių ir dviejų benzininių. Mūsų bandytasis modelis turėjo 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinį variklį, išvystantį 286 arklio galias ir 600 Nm sukimo momentą, kuris pasiekiamas 1200 - 3200 sūkių diapazone. Be to, šis variklis „Mercedes Benz“ gamykloje buvo suporuotas su nauja 9 laipsnių, dvigubos sankabos pavarų dėže ir nuolatine keturių varančiųjų ratų pavara. Taip, gerbiamieji, perskaitėte teisingai – nuolatine keturių varančiųjų pavara, kuri sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašies paskirsto 45:55 santykiu.
Visiškai naujas dyzelinis variklis vertas išskirtinai gerų žodžių. Kaip ir daugelis 6 cilindrus turinčių dyzelinių variklių, taip ir šis dirbdamas laisva eiga ne klaksi, o murkia. Akceleracijos metu jis skleidžia minimalias vibracijas ir dirba neįtikėtinai tyliai. Važiuojant tolygiu greičiu kartais susidaro įspūdis, jog važiuojate su automobiliu, kurį į priekį varo benzinu maitinamas variklis.

REKLAMA

Mercedes Benz CLS 350d (16)


Kadangi 6 cilindrų motoro raumenų stiprinimo programa rūpinasi ne viena, bet dvi turbinos, šalia priekinės ašies įsitaisęs variklis už ausų automobilį tempia nuo 1200 sūkių ir įspūdingą tempą palaiko iki pat 4000 apsukų per minutę. Dyzelinis variklis kaip kantrybę praradusi mama, kuri nepaklusnų vaiką tempia namo. Vaikas iš visų bando pasipriešinti, smėlio aikštelėje palieka batus, ant žemės palieka kojų tempimo žymes, bet galų gale viskas baigiasi įsiutusios motinos pergale. Būtent taip elgiasi ir šis dyzelinis variklis – darykite ką norite, jis šiame automobilyje dominuoja.
Devynių laipsnių, dvigubos sankabos pavarų dėžė sukelia dviprasmiškas emocijas. Naudojant „Comfort“ režimą ir važiuojant tolygiai – pavaros perjungiamos sklandžiai, tiksliai ir tinkamu metu. Vis dėlto, jeigu staiga nusprendžiate padidinti važiavimo tempą, pavarų dėžės darbą valdantis kompiuteris pasimeta ir sukioja piršta ties smilkiniu, nes nesupranta staiga pasikeitusio vairuotojo elgesio.
Perėmus kontrolę į savo rankas ir pasinaudojus „Manual“ režimu, viskas sugrįžta į savo vietas. Pavaros perjungiamos greitai, užtikrintai ir svarbiausia – efektyviai. Net ir bandant išprovokuoti pavarų dėžės valdymo klaidą – staiga perjungiant į žemesnę pavarą ir tada į aukštesnę, rankiniu režimo metu vokiškas komponentas elgėsi nepriekaištingai.
Vis dėlto, didžiausią įspūdį palieka ne tik automobilio dinamika, bet variklio apetitas važiuojant greitkelyje arba užmiestyje. Mieste, važinėjant ne trumpais atstumais ir retkarčiais stovint kamščiuose, variklis 100 kilometrų pareikalaus ne daug, nei mažai – 10-11 litrų dyzelino. Mokslinės fantastikos epizodas prasideda išvažiavus į greitkelį, kuriame greitis svyruoja tarp 90 ir 130 km/val.
Važiuojant 90 km/val. greičiu, naudojant savo instrumentus, be didelių pastangų vidutines kuro sąnaudas sumažinsite iki 5,5 litro, padidinę greitį iki 110 ar 130 km/val. džiaugsitės vos 6,6 litro sąnaudomis. Atsižvelgiant į automobilio dydį ir svorį – tai yra fantastiški rodikliai.

REKLAMA

Mercedes Benz CLS 350d (18)



Akceleracija


Testo metu užfiksuota automobilio akceleracija:


  • 0 - 100 km/val. per 6,1 sekundės (gamintojo deklaruojamas rodiklis – 5,7 sekundės)

  • Nuo 60 iki 100 km/val. naudojant „Auto“ režimą – 3,6 sekundės

  • Nuo 80 iki 120 km/val. naudojant „Auto“ režimą – 4,5 sekundės


VALDYMAS


Verdiktas 3.5
„Sportiškas hečbekas, sportiškas sedanas, sportiškas universalas, sportiškas visureigis“ – panašu, jog daugelis automobilių gaminami su mintimi apie sportiškumą. Nepaisant sportiškos automobilio išvaizdos, vargu ar „CLS“ elgesiui kelyje galėtume suteikti...patys žinote kokį apibūdinimą.
Akivaizdu, jog „CLS“ buvo sukurtas pagal puikiais „Gran Turismo“ automobilių tradicijas – tai greitas, lengvai valdomas ir svarbiausia – į komfortą orientuotas vokiškas garvežys. Norintiems raumeningo atleto teks rinktis gerokai brangesnį „Mercedes Benz AMG GT-4“ sedaną.
Pravažiavus vos keletą kilometrų labai greitai supranti, į kokį milžinišką saugumo kokoną „Mercedes Benz“ bando įstumti bet kurį „CLS“ vairuotoją. Milžiniškas saugumo sistemų kiekis stengiasi užbėgti įvykiams už akių ir išvengti bet kokio galimo kontakto su kitu eismo dalyviu. Suprasti ir perprasti visas šių sistemų galimybės nėra labai lengva, seno sukirpimo vairuotojus nuolatinis sistemų įsikišimas ir kontroliavimas gali pradėti erzinti, bet nepriklausomai nuo to ką manote apie naujausias technologijas, „Mercedes Benz“ specialistus reikėtų pagirti už sklandų ir nepriekaištingą sistemų veikimą. Ypatingai džiugina išmaniai veikianti greičio, atstumo, eismo juostą palaikančių sistemų darbas. Trumpai tariant – greitkelyje naudojantis šiomis sistemomis automobilis tampa autonominiu. Ilgamečiams „Mercedes Benz“ savininkams tai nėra automobilių industrijos pamatą sujudinusi sistema – atvirkščiai – tai nuo XXI amžiaus pradžios „Mercedes Benz“ vairuotojus džiuginančių pagalbininkų evoliucija.
Atsiradus noro išjungti tinginio režimą ir automobilio valdymą perėmus į savo rankas, vokiškas sedanas posūkiuose elgiasi kaip tradicinis „GT“ klasės automobilis: priekinė dalis puikiai sukimba su kelio danga, kėbulas posūkiuose pasvyra nei per daug, nei per mažai – nepriverčia išsigąsti ir atsitraukti, galvojant, jog „CLS“ pritrūko talento įvažiuoti ar išvažiuoti iš norimo posūkio. Tai nėra tas automobilis, kuris primins 5 serijos „BMW“ – pastarasis posūkiuose elgiasi natūraliau ir mikliau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Triukšmo lygis



  • Važiuojant 50 km/val. greičiu – 56 dB

  • Važiuojant 100 km/val. greičiu – 60 dB

  • Važiuojant 130 km/val. greičiu – 66 dB



Audi A7 Sportback vs Mercedes Benz CLS 350d (4)


EKSPLOATACIJA


Verdiktas 3.5
„Mercedes Benz“ niekada nepriklausė pigių automobilių gamintojų klubui. Nors per pastaruosius porą dešimtmečių šios markės modelių gamoje atsirado pigesni produktai, bet ištikimiausi „Mercedes Benz“ klientai visuomet pirkdavo C, E, S klasės modelius ir įvairias jų atmainas. Ne išimtis bus ir naujos kartos „CLS“, kuris bazinėje komplektacijoje atkeliauja turėdamas milžinišką būrį pagalbinių sistemų, kurios pirmą kartą buvo pradėtos montuoti į „Mercedes Benz“ flagmaną.
Lietuvoje naujos kartos „CLS“ kainuoja nuo 57 886 eurų. Už šią sumą gausite automobilį, kurio ratus suks 4 cilindrų dyzelinis motoras. Puikiai suprantame tokios versijos egzistavimą, bet visi puikiai žinome, jog toks „Mercedes Benz“ modelis privalo turėti 6 cilindrų motorą, nesvarbu, tai būtų benzinu ar dyzelinu varomas agregatas. Taip sakome ne dėl to, jog didesnis cilindrų skaičius mums pakelia savivertę, bet dėl to, jog 6 cilindrų motoras lengviau paskui save vilks beveik dvi tonas sveriantį automobilį.
Mūsų bandytasis „CLS 350 d“ su keturių varančiųjų ratų pavara ir 286 arklio galias išvystančiu motoru yra pigiausias modelis su 6 cilindrų varikliu visoje „CLS“ šeimynoje. Pradinė kaina prasideda nuo 68 401 euro. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis buvo įkainotas 95 233 eurų suma. Žinoma, turint labai daug ambicijų galutinę kainą galima išpūsti dar daugiau.
Jeigu į dyzelinio variklio pusę net nenori žiūrėti, tuomet iškart pasiruoškite 71 826 eurus – tiek kainuoja 367 arklio galias turintis modelis. „AMG“ prieskoniais pagardinta modifikacija kainuoja nuo 85 583 eurų.

  • Distancija, kurią nuvažiuosite su pilnu baku (50 litrų) – maždaug 650–700 kilometrų.

  • Gamintojo pateikiamos kuro sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis) – 9,9 / 5,2 / 7,7 l / 100 km

  • Testo metu nuvažiuotų kilometrų skaičius – 417 kilometrų

  • Kuro sąnaudos, kurias užfiksavome testo metu (mieste/užmiestyje/vidurkis testo pabaigoje) – 10,8 / 6,2 / 7,6 l / 100 km



REKLAMA

CLS verdiktas


„Mercedes Benz“ markės logotipu paženklinti automobiliai visuomet patekdavo į tų ratuočių kategoriją, kurią reikėtų apibūdinti vienu sakiniu – „Tau jo nereikia, bet tu jo labai nori“. Ar šis apibūdinimas tinka ir naujos kartos „CLS“?
Verdiktas 4
„Mercedes Benz CLS“ visuomet buvo stilinga ir nelabai praktiška E klasės alternatyva. Šiam modeliui šis vaidmuo puikiai tiko, tačiau atsitraukus į šoną ir pažiūrėjus į naujos kartos modelį norisi pasakyti, jog stileivos savybę jis prarado.
Vis dėlto, jeigu naujoji „Mercedes Benz“ dizaino kryptis Jums kelia puikias emocijas, tuomet Jus pradžiugins milžiniškas kalnas gerų naujos kartos „CLS“ savybių: komforto lygis, dinamika, puikiai skambanti garso sistema, technologijos apie kurias kai kurie gamintojai gali tik pasvajoti.
Vertinant subjektyviai – „CLS“ turi tik vieną ryškų trūkumą, kurį paminėjome anksčiau. Jeigu vertintume automobilį objektyviai, nieko nelauktume ir ant priekinio „CLS“ lango užklijuotume užrašą – „Rekomenduojame“.

MUMS PATIKO



  • Puiki garso izoliacija

  • Dinamiškas, tylus, ekonomiškas dyzelinis variklis

  • Milžiniškas įvairių technologijų kiekis

  • Interjero stilistika

  • Galimybė prietaisų skydelį pritaikyti pagal savo poreikius


MUMS NEPATIKO



  • Erdvė ant galinių sėdynių

  • Per aukštai esanti, siaura bagažinės pakrovimo anga

  • Blankus eksterjero dizainas

  • Automatinė transmisija retkarčiais per lėtai reaguoja keičiant pavarą iš D į R ir atvirkščiai

  • Atnaujinta multimedija veikia sklandžiau, bet jos valdymas vis dar pernelyg sudėtingas ir verčiantis atitraukti akis nuo kelio


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų