• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Mercedes-Benz“, atidarydama naują „eCampus“ kompetencijos centrą Štutgarto Untertiurkhaimo rajone, kuriame taip pat dirba įmonės vadovybė, parodė, jog aiškiai orientuojasi į elektrines ateities technologijas. Šis centras ieškos naujų kelių tobulinti akumuliatorius bei jų elementus ir testuoti juos žvaigždės ženklu pažymėtuose naujoviškuose elektromobiliuose. Suvokiant, jog šios naujos technologijos reikalauja didelio įdirbio ir žinių, naujajame centre kasmet bus įmanoma pagaminti dešimtis tūkstančių skirtingos cheminės sudėties elementų.

„Mercedes-Benz“, atidarydama naują „eCampus“ kompetencijos centrą Štutgarto Untertiurkhaimo rajone, kuriame taip pat dirba įmonės vadovybė, parodė, jog aiškiai orientuojasi į elektrines ateities technologijas. Šis centras ieškos naujų kelių tobulinti akumuliatorius bei jų elementus ir testuoti juos žvaigždės ženklu pažymėtuose naujoviškuose elektromobiliuose. Suvokiant, jog šios naujos technologijos reikalauja didelio įdirbio ir žinių, naujajame centre kasmet bus įmanoma pagaminti dešimtis tūkstančių skirtingos cheminės sudėties elementų.

REKLAMA

„Mercedes-Benz“ jau seniai tobulina kelis skirtingus akumuliatoriaus elementų cheminius sprendimus, tokius kaip ličio jonų, kurio pagrindą sudaro didelės energijos silikoniniai anodai, o taip pat inovatyvų katodinį tirpalą be kobalto. Vienas iš tyrimo objektų yra vadinamasis kietojo elektrolito akumuliatorius (solid state battery). Planuojama, jog artimiausiu metu tyrimai padės sumažinti akumuliatorių kainas daugiau nei 30 procentų.

Pagrindinis baterijų tobulinimo tikslas yra kuo didesnis energijos tankis, greitesnis įkrovimas ir aukščiausios kategorijos našumas. Naudojant silikoninius anodus ir kietus elektrolitus, energijos tankį galima padidinti iki 900 Wh/l. Būtent šie sprendimai ir bus taikomi naujausiems „Mercedes-Benz“ akumuliatoriams.

REKLAMA
REKLAMA

Anglies dioksido pėdsako mažinimas

Naujasis „eCampus“ įsikūręs pačioje „Mercedes-Benz“ gamybos širdyje, 1904 m. įkurtoje Štutgarto Untertiurkhaimo gamyklos teritorijoje. Čia dirba daugiau nei 23 tūkst. darbuotojų, iš kurių 14,1 tūkst. – gamyboje. Naujosios gamybinės patalpos bus išdėstytos maždaug 10 tūkst. kvadratinių metrų teritorijoje, o iki šių metų pabaigos bus užbaigtas dar vienas maždaug 20 tūkst. kvadratinių metrų pastatas, skirtas akumuliatorių ir jų elementų testavimams. Bendra investicijų vertė bus daugiau nei 100 mln. eurų. Iš viso šiemet Mercedes-Benz“ tyrimams ir produktams tobulinti išleis 14 mlrd. eurų, daugiausia iš jų – akumuliatoriams ir elektrinėms jėgos pavaroms tobulinti.

REKLAMA

Naujasis ekspertizės centras atliks svarbų vaidmenį, įgyvendindamas „Mercedes-Benz“ tvaraus verslo strategiją. Tikimasi, kad iki 2039 m. visos naujos įmonės transporto priemonės nebeišskirs anglies dvideginio visame jų naudojimo laikotarpyje. Trys „Mercedes-Benz“ akumuliatorių gamyklos jau atitinka šį reikalavimą. Bendrovė atsarginių dalių rinkai taip pat tiekia jau naudotus, bet atnaujintus akumuliatorius. Transporto priemonėms nebetinkamus akumuliatorius galima panaudoti elektros energijai kaupti gyvenamuose namuose, saulės parkuose ar verslo objektuose.

REKLAMA
REKLAMA

Anglies dioksido pėdsako mažinimas yra taip pat įtrauktas į „eCampus“ statybų tikslus. 75 procentai 30 tūkst. kvadratinių metrų kompetencijos centro stogo ploto skirta saulės baterijoms, o likusi stogo ploto dalis – kraštovaizdžiui formuoti. Pastatų pamatams panaudotos tokios griovimo darbų metu atsiradusios medžiagos kaip perdirbtas betonas. Patalpos šildomos ir vėdinamos šilumos siurbliais, kuriais prireikus patalpos taip pat ir vėsinamos.

„Mercedes-Benz“ „eCampus“ kompetencijų centras yra ilgalaikio kompanijos tvaraus verslo strategijos dalis. „Mercedes-Benz“ siekia, jog tvarumas apimtų visą automobilio gyvavimo ciklą, nuo pat iškasenų, reikalingų gamybai, išgavimo iki nebetinkamo naudoti automobilio utilizavimo.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų