„Lexus RZ“ – tai pirmasis japonų gamintojos modelis, kuris nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip elektromobilis.
Taigi šis modelis nebuvo sukonstruotas vietoje įprasto vidaus degimo variklio paprasčiausiai sumontuojant elektros motorą ir bateriją.
Inžinieriai pasistengė maksimaliai išnaudoti jaudinantį dinamiką ir vairavimo malonumą užtikrinančių naujų technologijų potencialą.
Naudoja „e-Axle“ pavadintas ašis
„Lexus RZ“ yra pirmasis serijinis šios markės modelis, kurio konstrukcijoje pritaikytas „e-Axle“ vardu pavadintos ašys.
Tai itin kompaktiškas tarp varančiųjų ratų montuojamas svarbiausių mazgų paketas, kurį sudaro elektros motoras, reduktorius ir valdymo blokas.
Priekyje ir gale yra naudojama ta pati konstrukcija, o abi elektrinės ašys susijungia į „Direct4“ visų varančiųjų ratų sistemą.
Tokiu būdu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų, užtikrinamas optimalus sukibimas, galios perdavimas ir automobilio stabilumas.
Unikali „One Motion Grip“ technologija
„One Motion Grip“ elektroninė valdymo sistema – viena svarbiausių „ Lexus RZ“ modelyje pirmą kartą pritaikytų naujų technologijų.
Neliko ne tik jokių mechaninių jungčių, bet ir vairo kolonėlės. Vietoje jos naudojama elektrinė sistema, kuri signalą iš vairo perduodama tiesiai priekiniams ratams. Tai užtikrina itin greitą reakciją į vairo pasukimą ir tikslesnį automobilio valdymą.
Vairuotojai taip pat pastebės, kad važiuojant nelygiu paviršiumi vairas mažiau sukinėsis į abi puses. Taip pat bus lengviau koreguoti važiavimo trajektoriją pučiant stipriems vėjo gūsiams ir išlaikyti norimą trajektoriją važiuojant šlaitu.
Netrūksta pažangių sistemų
Tarp svarbiausių naujajame RZ diegiamų pažangių sistemų yra automatinė eismo juostos laikymosi pagalba, aktyviojo pagalbinio vairavimo technologija ir papildomos vairuotojo nuovargio arba išsiblaškymo stebėjimo funkcijos.
Prisitaikantis greičio palaikymas drauge su automatine eismo juostos laikymosi pagalba leidžia važiuojant nedideliu greičiu visą valdymą patikėti automobilio technologijoms. Tai gali būti itin patogu lėtai slenkant eismo spūstyse. Aktyvioji vairavimo pagalba pagal priekyje įrengtos kameros duomenis įveikiant posūkį ar kelio vingį tinkamai pakoreguoja ratų pasukimą.
Naujajame RZ taip pat diegiama ir tik „Lexus“ modeliuose naudojama „e-Latch“ sistema, kuri neleidžia atidaryti durų, jei fiksuojama iš galo artėjanti kita transporto priemonė arba dviratininkas. Tikimasi, kad ši unikali technologija leis 95 proc. sumažinti incidentų, įvykstančių atidarius dureles pavojingoje situacijoje, skaičių.
Konkurse dalyvaujančio „Lexus RZ“ vizitinė kortelė
- Kėbulo tipas: SUV
- Degalų rūšis: Elektra
- Baterijos talpa (kWh): 71
- Varantieji ratai: Visi keturi
- Elektros variklio galia (ag): 313
- Sukimo momentas (Nm): 435
- Svoris (kg): 2 100
- Bagažinės tūris (l): 586
- 0-100 km/val. (s): 5,3
- CO2 emisija: 0
- Pradinė „Lexus RZ“ kaina (eur): 58 400
- Konkursui pateikto automobilio kaina (eur): 74 600
Atiduokite savo balsą „Tautos automobilio rinkimuose“
Lietuvos vairuotojai nuo pat 1998-ųjų metų turi teisę išreikšti savo nuomonę ir atiduoti savo balsą „Tautos automobilio“ rinkimuose.
„Tautos automobilio“ rinkimuose dalyvauja visi šiemet konkursui pateikti automobiliai, tad kiekvienas Lietuvos vairuotojas gali savo balsu pademonstruoti savo simpatiją konkretiems modeliams, įskaitant ir „Lexus RZ“.
Balsuoti už norimą automobilį galite „Tautos automobilio“ polapyje.