Toks skaičius pasirinktas neatsitiktinai, nes žymi svarbų etapą „Maserati“ istorijoje. 1947 metais Europa dar tik atsigauna nuo Antrojo pasaulinio karo, o pramonė grįžta prie vartotojų ekonomikos.
Po kelis metus trukusios stagnacijos vairuotojai negali pasidžiaugti dideliu automobilių pasirinkimu. Ypač tie, kurie mėgsta keliauti greitai, toli ir prabangiai.
Nesitaikstė su kompromisais
Sportiniai automobiliai buvo greiti, bet, taupant svorį, turėjo atsisakyti visų patogumų ir komforto ilgose kelionėse. Tuo tarpu prabangūs automobiliai buvo sunkūs, o jų pakaba minkšta, todėl posūkiuose jie važiuodavo nerangiai. Reikėjo inovatyvaus sprendimo, kurio ėmėsi Maserati broliai.
Taip pasauliui jie pristatė „A6 1500 GranTurismo“ modelį, kurio pavadinimas išdavė, kad jis skirtas ilgoms ir stilingoms kelionėms. Dviejų durų keturvietis automobilis su galingu varikliu, prabangiu salonu ir optimalaus kietumo pakaba pradėjo „Maserati GranTurismo“ arba GT bangą, prie kurios vėliau prisijungė visi didieji gamintojai.
Nuo šio momento praėjus 75 metams, pernai „Maserati“ pristatė naujausią „GranTurismo“ modelį, o šiai progai pažymėti pagamino ir riboto leidimo modelį „PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition“. Vienas iš 75 šių automobilių šiuo metu yra ir Lietuvoje, todėl pats laikas atkreipti dėmesį į kelias svarbias detales.
„Grigio Lamierra Matte“ matinė sidabrinė spalva sutinkama tik šiuose riboto leidimo automobiliuose. Ji atspindi pirmuosius sportinius „Maserati“ automobilius, kurie turėjo šlifuoto aliuminio kėbulą be jokio dažymo. Kita detalė, atėjusi iš automobilių sporto istorijos, „Corse“ raudonos spalvos elementai išorėje ir viduje.
„Masereati GranTurismo PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition“
Visi ant kėbulo esantys užrašai ryškiai kontrastuoja su ramia sidabrine spalva. Papildomo ryškumo prideda plona raudona juosta ant juodų ratų, kurių viduje matomas ir raudonas skaičius 75, simbolizuojantis jau aprašytą istoriją.
Viduje tokį dizaino sprendimą atkartoja raudonos siūlės ir 75-ojo jubiliejaus siuvinėjimas ant galvos atlošų. „Corse“ raudonos spalvos elementai baltos ir juodos spalvų interjerui įneša dinamiško kontrasto, todėl viduje išties aplanko jausmas, kad tai – ypatingas ir retas „Maserati“.
Trasose gimusi galia
Reikia nepamiršti, kad tai yra „Trofeo“ – galingiausia benzininė „GranTurismo“ versija, todėl visa šio kupe charizma atsiskleidžia užvedus galingą „Nettuno“ variklį. Jis, kaip ir pats automobilis, yra labai svarbus gamintojo istorijoje, nes tai – pirmas „Maserati“ pagamintas variklis po ilgos pertraukos.
Revoliucinis 3 litrų „Nettuno“ V6 variklis debiutavo supersportiniame modelyje MC20 ir pademonstravo technologiją, kuri iki šiol buvo matyta tik „Formulės-1“ boliduose. Šie varikliai kiekviename cilindre turi dvigubą uždegimo kamerą su papildoma žvake ir purkštuku.
Kitaip tariant, specialioje kameroje dalis degalų ir oro mišinio yra uždegama dar prieš uždegimą cilindre. Taip „Maserati“ pavyko iš gana kompaktiško variklio išgauti daug galios, tačiau tuo pačiu jis gali būti efektyvus mieste ar važiuojant ramiai ir pasikeisti neatpažįstamai, nuspaudus akseleratorių stipriau.
Todėl „GranTurismo Trofeo“ gali pasigirti įspūdinga 550 AG galia, kuri siunčiama į visus automobilio ratus. Tokia jėgos ir jos paskirstymo kombinacija leidžia 100 km/val. greitį pasiekti vos per 3,5 sekundės. Neatleiskite akseleratoriaus ir „GranTurismo Trofeo“ pasieks maksimalų 320 km/val. greitį.
Tai – tik skaičiai, todėl norint geriau suprasti „GranTurismo PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition“ žavesį reikia jį ne tik pamatyti, bet ir pajausti jo galią.