Pažvelgus į Europą, vaizdas šiek tiek liūdnesnis. Kadangi japonai kurdami „Lexus“ markės automobilius orientavosi į Šiaurės Amerikos Valstijų rinką, jie ne visada atitiko senojo žemyno pirkėjų skonio. Galingi, bet ėdrūs benzininiai varikliai susiaurino pirkėjų ratą iki minimumo. Tačiau viskas prasidėjo keistis 1995 metais, kai „Toyota“ koncernui priklausančios markės vadovai nusprendė iš naujo perskirstyti prioritetus. Patvirtinus naują kompanijos strategiją, po keletos metų modelių gamoje atsirado vidutinio dydžio visureigis ir kompaktiškas sedanas, kuris buvo kuriamas galvojant apie europiečius. Reikia pripažinti - mes mėgstame kompaktiško dydžio klasikinės komponuotės sedanus.
Nuo pirmosios kartos „IS“ modelio kartos debiuto praėjo net keturiolika metų. Per šį pakankamai ilgą laiko tarpą, japonai sukūrė tik dvi „IS“ modelio kartas, kurios sulaukė nemažo dėmesio visame pasaulyje. Tačiau ateina metas, kai senąjį ir visų mėgstamą receptą reikia pakeisti ir visiems gurmanams pasiūlyti visiškai naują, tačiau toli nuo tradicijų nenutolusią koncepciją.
Šiais metais kompanija visam pasauliui pademonstravo trečios kartos modelį, kuris beveik neturi nieko bendro su praeityje pasirodžiusiais broliais.
„Ai-S“
„Lexus“ visada priklausė tam kompanijų ratui, kurios stengėsi nekopijuoti savo tiesioginių konkurentų, o eiti koja kojon. Kol daugelio garbinama „Premium“ segmento trijulė žvalgėsi viena į kitą, „Lexus“ sau ramiai demonstravo originalumą, išskirtinumą ir retkarčiais - drąsą. Tą patį galima pasakyti ir apie trečios kartos „IS“ eksterjero linijas. Drąsios, veržlios, modernios ir tikrai traukiančios akį. Mūsų nuomone, daugiausiai aplodismentų nusipelno galinė automobilio dalis, kuris primena „Anime“ žanro veikėją. Tuo tarpu automobilio priekinė dalis - tegu lieka diskusijų objektas.
Jeigu esate su „Lexus“ automobiliais susipažinę anksčiau, trečios kartos „IS“ interjeras jūsų nustebins. Tačiau, jeigu daugelį metų turėjote vokišką automobilį - pasiruoškite šokui! Maloniam šokui! Labai neįprastai išdėstyta centrinė konsolę, pakankamai toli sumontuotas multimedijos ekranas ir lietimui jautrūs temperatūros keitimo mygtukai suteikia savito žavesio. Nors iš pirmo žvilgsnio trečiuko „IS“ interjeras gali pasirodyti chaotiškas, tačiau prie jo prisitaikyti reikia maždaug vienos minutės. Atvirai sakant - tokių neįprastų ir malonių sprendimų dažniausiai galima tikėtis iš itališkų automobilių gamintojų, o ne iš „Lexus“.
Atskiros temos reikalauja „Lexus“ specialistų sukurta multimedijos sistema, kurią vairuotojas ar keleivis gali valdyti „pelyte“ ir aplink ją esančiais keliais mygtukais. Perprasti sistemą nėra sunku, todėl konservatyvesni pirkėjai didesnio skausmo nepatirs. Mums asmeniškai norėjosi, kad sistema veiktų truputėlį greičiau ir sklandžiau.
Laikas truputėlį atsipeikėti ir pasižiūrėti į automobilio saloną iš praktiškosios pusės. Kadangi automobilis padidėjo 8 centimetrais, praplatėjo 1 centimetru, ratų bazė pailgėjo 7 centimetrais, kiekvienas milimetras buvo išnaudotas sukuriant daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams bei padidintus bagažinės erdvę. Palyginus su ankstesniu modeliu, trečios kartos „IS“ gale sėdintiems keleiviams tikrai pasiūlys daugiau erdvės, tačiau šiais privalumais galės džiaugtis tik du suaugę žmonės.
Bagažinės tūris išaugo iki 450 litrų, hibridinės modifikacijos pasižymi 480 litrų dydžio bagažine. Nors galinėje automobilio dalyje dominuoja išraiškingos kėbulo linijos, tačiau bagažinės pakrovimo anga yra pakankamai žemai, o pati bagažinė kaip tokio tipo automobiliui - plati ir gili.
Judam, nemiegam
Europa - dyzelinių variklių kraštas, todėl sprendimas į trečios kartos „IS“ nemontuoti dyzelinio variklio gali pasirodyti keistas. Tačiau žmonės, kurie turėjo patirties su antros kartos modeliais, kurių ratus suko dyzelinis motoras - liko nusivylę. Tą pripažįsta ir „Lexus“ markės atstovai, kurie pirkėjus stengėsi atkalbėti nuo tokios kombinacijos. Nuo šiol „Lexus“ į naująjį „IS“ montuos tik benzinines arba hibridines jėgaines. Būtent pastaroji pateko į mūsų rankas.
Pažvelgus į technines charakteristikas - nei nustembame, nei nuliūstame. Mūsų bandyto automobilio ratus suko 2.5 litro benzininis motoras, kuris išvysto 181 arklio galią ir 221 NM sukimo momentą. Jam kiekvieną minutę talkina 143 arklio galias išvystantis elektros motoras, tad bendra hibridinės jėgainės galia siekia 223 AG.
1620 kilogramų sveriantis automobilis iki 100km/val. automobilis įsibėgėja per 8.3 sekundės, išmeta vos 99 g/km CO2 ir geba pasiekti 200 km/val. maksimalų greitį.
Vienintelis įspėjimas - jeigu sėdate už hibridinio automobilio vairo, turėsite pakeisti savo vairavimo stilių. Pamirškite dyzelinius variklius, kurių didžiausias sukimo momentas juntamas žemiausiuose variklio sūkiuose ar įprastus benzininius motorus, kurie galią pateikia tolygiai. Hibridinės jėgainės - atskira parapija. Jeigu su hibridiniu automobiliu elgsitės lyg jis turėtų tik benzininį motorą - nusivilsite, nes „CVT“ automatinė pavarų dėžę į staigias reakcijas reaguoja per vėlai, o 181 arklio galią turintis motoras gali pasirodyti per silpnas. Tačiau trumpam sustokite, perkraukite smegenis ir prisitaikykite prie automobilio. Prisiminkite, jog kaskart pajudėti nuo sankryžos jums labiau nori padėti ne benzininis, o elektra maitinamas motoras. Supratę tai, suprasite kaip reikia elgtis su „IS'u“.
Suradę tarpinį variantą tarp ekonomiškumo ir sportiško vairavimo stiliaus, patys net nepastebėjome, kad trečios kartos „IS“ teikia didesnį vairavimo malonumą negu „Audi“ ir „Mercedes Benz“ anlogai iš Vokietijos. Vienintelis, kuris galėtų pranokti „IS'ą“ - 3 serijos „BMW“. Bavarai šiame versle nėra naujokai, todėl pranokti juos bus labai sunku. Tačiau drąsiai galime pasakyti, kad trečios kartos „IS“ jiems tikrai prilygsta.
Mieste ir greitkelyje automobilis atskleidžia visus savo kozirius. Aukštas komforto lygis, vos vos girdimas vėjo ir padangų keliamas triukšmas, patogios ir puikų šoninį prilaikymą turinčios sėdynės - užburia. Vis dėlto kad ir kaip veiktų burtai, nusprendėme prispausti „IS'ui“ uodegą, įjungti „Sport“ režimą ir išsiaiškinti tikrąsias valdymo subtilybes.
Vienas, antras, trečias posūkis - jokios dramos, jokio pasipriešinimo - keista. Stipriau spaudžiame trumpą japono uodegą - vėl toks scenarijus. Automobilis išlieka stabilus, judrus ir greitai reaguojantis į komandas.
Vis dėlto didžiausią nuostabą sukėlė vidutinės kuro sąnaudos. Gamintojo oficialiai deklaruojamos sąnaudos yra 4.3 litro šimtui kilometrui, tuo tarpu mūsų bandymo metu, automobilis šimtui kilometrų vidutiniškai suvartodavo 6.4 litro degalų. Pamirškite gamintojo deklaruojamą skaičių ir pasižiūrėkite dar kartą į realiame gyvenime pasiektas sąnaudas. Įspūdinga ar ne? Juk panašiu apetitu pasižymi daugelis dyzelinių variklių!
Per viduriuką
Prieš porą metų atlikti tyrimai parodė, jog žmonės išgirdę „Lexus“ vardą dažniausiai galvoja, kad juos gali įsigyti tik labai turtingi žmonės, turtingesni net už „BMW“ ar „Audi“ pirkėjus. Iš dalies jie buvo teisūs, nes trečios kartos „IS“ mūsų šalyje kainuoja nuo 119.500 litų. Už šią sumą gausite modelį ne su hibridine, bet su paprasta benzinine jėgaine. Tuo tarpu hibridine jėgaine aprūpintas modelis mūsų šalyje kainuoja nuo 132.900 litų.
Tačiau ką už tą pačią sumą siūlo konkurentai?
BMW 3 serija
Receptas, kurį nori pakartoti visi. Net nėra abejonių, jog tai yra pats geriausias kompaktiškas „Premium“ segmento sedanas. Nors jis ir yra geriausias, tačiau turi vieną labai didelį minusą. Bazinė įranga pakankamai kukli, o trokštamos opcijos kainuoja labai daug, todėl pasirinkus norimą variklį ir susidėjus norimus priedus, kaina labai lengvai gali pasiekti 200.000 litų ribą.
„Audi A4“
Racionaliausias ir turbūt konservatyviausias pasirinkimas. Jeigu vengiate klasikinės komponuotės sedanų - tai yra vienintelis jūsų pasirinkimas. Pasižymi erdviu ir praktišku interjeru, plačia variklių gama, tačiau turi tokią pačią blogą savybę kaip ir „BMW“ - skurdžias bazinės įrangos komplektacijas ir labai brangią papildomą įrangą.
Mercedes Benz C klasė
Jeigu svarstote šio modelio įsigijimo galimybę - palaukite! Netrukus pasirodys visiškai naujos kartos C klasės modelis, kuris bus aprūpintas naujausiomis „Mercedes Benz“ technologijomis ir varikliais. Kitaip negu konkurentai, dabar prekyboje esančio modelio interjeras neprilygsta „Premium“ segmento standartams, tačiau turi gausią bazinę įrangą, plačią variklių gamą, komfortišką važiuoklę ir nesenstančias kėbulo linijas.
Ne visų skoniams
Jeigu atvirai, karaliaus karūna skirtume dviems modeliams - 3 serijos „BMW“ ir „Lexus IS“. Viskas priklauso kokio tipo pirkėjas esate. Jeigu norite pačio geriausio galiniais ratais varomo sedano - keliaukite į „BMW“ atstovybę. Tačiau, jeigu norite tokio pačio sedano, kuris dar papildomai turėtų charizmą ir charakterį - net neabejojame, kad įsimylėsite šį modelį iš pirmo žvilgsnio. Tiesiog - Dare to be different!