Nors bendrovė yra pasirašiusi technologijų licencijavimo sutartį su Kinijos automobilių koncernu „Geely“, šis susitarimas gali būti nutrauktas dėl užsitęsusių finansavimo procesų.
Pasak „ElectroMobility Poland“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Łukaszo Maliczenko, Europos Sąjungos fondų vėlavimas ir didėjanti konkurencija dėl Kinijos investicijų kitose ES šalyse kelia grėsmę šiai partnerystei.
„Delsimas gali priversti peržiūrėti mūsų partnerystę arba ieškoti naujų partnerių, o tai būtų didelis praradimas ir neišnaudota galimybė“, – sakė L. Maliczenko.
Ambicinga, bet neįgyvendinta vizija
Šis projektas buvo pradėtas buvusio premjero Mateuszo Morawieckio iniciatyva.
Buvo tikimasi, kad iki 2025 m. Lenkijos keliais važinės milijonas elektromobilių, kurių didžioji dalis būtų gaminama šalies viduje. Tačiau ši vizija smarkiai atsilieka nuo realybės – šiuo metu šalyje registruota tik daugiau nei 74 000 elektromobilių.
Nepaisant iššūkių, „ElectroMobility Poland“ teigia turinti aiškią strategiją. Jei finansavimas bus užtikrintas, gamykla pietinėje Silezijos dalyje galėtų pradėti veikti jau 2026 m., o jos pajėgumas siektų iki 150 000 automobilių per metus.
Visi automobiliai būtų parduodami „Izera“ prekės ženklu arba partnerių pasirinktiniu pavadinimu.
Viena iš kliūčių – Kinijos vyriausybė
Buvusios Lenkijos vyriausybės užgaidos puikiai derėjo su Kinijos automobilių gamintojų strategija lokalizuoti gamybą Europos Sąjungoje ir taip išvengti didesnių tarifų.
Tačiau Pekinas spaudžia automobilių gamintojus sustabdyti plėtros planus regione, kol nebus išspręsti importo mokesčių klausimai.
Šis spaudimas jau turėjo pasekmių – Kinijos „Leapmotor“ automobilių gamyba „Stellantis“ valdomoje gamykloje Lenkijoje buvo sustabdyta.
Nepaisant to, pasak L. Maliczenko, „ElectroMobility Poland“ projektas nėra laikomas pernelyg rizikingu. Tačiau uždelsimai mažina projekto patrauklumą partneriams, o Lenkijai kyla grėsmė prarasti svarbią galimybę įsitvirtinti Europos elektromobilių rinkoje.
„Net ir turėdami konkurencingą technologiją, turime suprasti, kad lenktynės dėl vietos Europos rinkoje yra labai intensyvios. Kiekvienas delsimas – tai prarasta galimybė tiek mums, tiek mūsų partneriams“, – pabrėžė L. Maliczenko.