Trečiadienį, rugsėjo 27-ąją, šis itin retas mūsų rinkoje tikrasis visureigis pristatytas ir Lietuvoje. Sostinėje įsikūrusiame „Ford“ prekybos salone pademonstruoti iš karto du modeliai atskleidžia naujausios kartos amerikiečių kūrinių galimybes.
„Bronco“ debiutavo dar 1966 metais. Iki 1996-ųjų dienos šviesą išvydo penkios jo kartos. Pasikeitus JAV vartotojų poreikiams, paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje didelio pravažumo visureigio gamyba buvo nutraukta, o jį pakeitė tuo metu jau brendusios SUV mados atstovai „Ford Expedition“ ir „Excursion“.
„Bronco“ nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip automobilis, pritaikytas susidoroti su bekelės iššūkiais. Šis naratyvas lydėjo kiekvieną modelio kartą ir padėjo pelnyti visureigiui didžiulę vairuotojų pagarbą, o gamintojui leido sėkmingai konkuruoti su „Jeep Wrangler“, „Land Rover Defender“ ar „Toyota Land Cruiser“.
Iki pasirodė šeštosios kartos modelis, „Ford“ iš viso pardavė per 1,1 mln. „Bronco“ automobilių. Ir šis skaičius pasiektas vos vienos šalies rinkoje.
2021-aisiais amerikiečiai nusprendė atgaivinti legendinio visureigio gamybą ir visuomenei buvo pristatyta dabartinė, šeštoji jo karta. Naujieji automobiliai ir toliau surenkami bendrovės gamykloje Veine, Mičigano valstijoje, JAV. Tačiau pirmą kartą istorijoje įmonė nusprendė pasiūlyti „Bronco“ modelį ne tik vietinei, bet ir Europos rinkai.
Europiečiams naujos kartos visureigis bus gaminamas ribotu tiražu, tad jį įsigyti galės tik tikrieji entuziastai – jiems gamintojas siūlys tik pačias pajėgiausias modelio versijas „Outer Banks“ ir itin našią bekelėje „Badlands“.
Įkvėptas pirmojo
Amerikietiška dvasia persmelktame renginyje Vilniuje „Ford“ verslo vadovas mūsų šalyje Evaldas Baškys atskleidė, kad Lietuvoje taip pat numatyta parduoti keletą šio modelio vienetų. Nors pardavėjų ribojimai gali ir nedžiuginti, pirkėjams jie užtikrins išskirtinumo jausmą, mat keliuose bus galima išvysti vos vieną kitą naująjį visureigį.
Projektuodami naująjį modelį inžinieriai įkvėpimo sėmėsi iš pirmosios kartos „Bronco“ – kuriant virtualų dizainą skaitmeniniu būdu buvo nuskaitytas konkretus 1976 metų automobilis. Todėl ir naujos versijos modelyje galima atpažinti daug retro detalių, o dėl visureigio išvaizdos jis nesunkiai išsiskiria iš kitų.
Per pristatymą Vilniuje lankytojai galėjo įsitikinti, kad „Bronco“ gali tapti kabrioletu, o su specialiu įrankiu galima greitai nuimti automobilių dureles. Berėmiai langai tiek sumažina durelių svorį, kad jas pakelti pajėgia iš esmės bet kuris suaugęs žmogus.
Visureigyje yra ir daugiau dalykų, leidžiančių dar geriau pritaikyti automobilį savo poreikiams bekelėje. Priekinės grotelės ir buferis gali būti keičiami alternatyviomis versijomis, o plastikinės ratų arkos apsaugos suprojektuotos taip, kad, atsitrenkus į kliūtį, atsiskirtų nepažeisdamos kėbulo.
Europos rinkai skirtuose modeliuose montuojamas 2,7 litro darbinio tūrio „Ford EcoBoost“ V6 benzininis variklis, pasiekiantis 335 AG galią ir 563 Nm sukimo momentą. Jį ratams perduoda 10 pakopų automatinė pavarų dėžė.
Itin tvirtas
„Bronco Outer Banks“ versijoje sumontuota dviejų greičių elektroninė perdavimo dėžė – spustelėjęs mygtuką, vairuotojas gali normalią pavarą pakeisti palėtinta, ir atvirkščiai. O „Bronco Badlands“ versijoje papildomai sumontuotas blokuojamas priekinis diferencialas ir priekinių stabilizatorių atjungimo sistema, kurią galima aktyvuoti netgi važiuojant iki 30 km/val. greičiu. Tai suteikia ypač plačias galimybes vairuotojui manevruoti sudėtingoje bekelėje.
Visureigis sukurtas ant sustiprintos plieninės važiuoklės su septyniais skersiniais. Tokia konstrukcijos šerdis gamintojams leido diegti atitinkamas galimybes bekelėje suteikiančią mechaninę ir programinę įrangą, taip pat užtikrinti iki 259 mm siekiančią pakabos eigą.
Didžiausią įtaką visureigio pravažumui be nuolatinės visų varančiųjų ratų pavaros ir transmisijos daro važiuoklė. „Ford“ naujos kartos „Bronco“ modeliui sukūrė ypač tvirtą „High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS)“ pakabą, leidžiančią iki 20 proc. sumažinti neamortizuojamą masę ir panaudoti vairo kolonėlę su krumpliastiebiu. Tokia konstrukcija sumažina ratų judėjimo krūvį amortizatoriams, ypač važiuojant dideliu greičiu bekelėje.
„Bronco Badlands“ versijoje standartiškai naudojami sustiprinti „Bilstein“ adaptyvieji amortizatoriai. Dėl didesnės skysčio talpos jie papildomai aušinami esant sunkioms sąlygoms, o amortizacinė jėga automatiškai didėja esant kraštutinei pakabos eigai.
„Terrain Management System“ sistema leidžia vairuotojams vienu veiksmu pritaikyti visureigio įrangos parinkčių rinkinį prie atitinkamų važiavimo sąlygų. Automobilyje taip pat įdiegta nuolatinio greičio palaikymo bekelėje sistema „Trail Control“. Ji suteikia galimybę pasirinkti norimą greitį (iki 31 km/val.) ir susitelkti į vairavimą, o automobilis automatiškai valdo greitėjimą bei stabdymą lėtai iriantis sudėtingu paviršiumi.
Neaukojant komforto
Kurdama sunkiausius iššūkius įveikiantį modelį, įmonė „Ford“ nesileido į jokius kompromisus dėl komforto, todėl visose „Bronco“ versijose įdiegė šiuolaikinį vidaus įrangos paketą. Pavyzdžiui, automobilyje naudojama naujausios kartos SYNC 4 informacijos ir pramogų sistema kartu su 12 colių įstrižainės centriniu jutikliniu ekranu. Ši sistema ypatinga tuo, kad jos naujinius galima atsisiųsti nuotoliniu būdu.
„Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ programėlės, 360 laipsnių vaizdo kamerų sistema su numatytais bekelės stebėjimo taškais (kameros savaime aktyvuojasi, kai vairuotojas pasirenka vieną iš bekelės režimų) – visa tai taip pat įtraukta į standartinę įrangą. Be to, automobilyje gali būti įrengta „B&O Premium“ garso sistema su 10 garsiakalbių ir žemųjų dažnių stiprintuvu.