Legendinė „Circuit de la Sarthe“ trasa kasmet tampa išbandymu tiek dalyviams, tiek technikai. Daugiau nei 13 kilometrų ilgio trasa, kuriame net 70 proc. distancijos įveikiama maksimaliu greičiu, garsėja ne tik savo istorija, bet ir neprognozuojamomis sąlygomis. Čia pergalę nulemia ne tik greitis – reikia ir ištvermės, ir šalto proto, ir šiek tiek sėkmės.
„Ferrari“ ginkluota iki dantų
Po trijų iš eilės laimėtų etapų šį sezoną, „Ferrari“ į Le Maną atvyksta būdami aiškiais lyderiais. Italų komandos naudojama „Ferrari 499P Hypercar“ – kol kas, neprilygstama.
2023-aisiais Le Mane nugalėjo 51 numeriu pažymėtas ekipažas, o pernai triumfavo įgula, ant savo bolido užsiklijavę 50 numerį. Šiemet abu automobiliai taikosi į dar vieną pergalę – ir jei pasiseks, tai būtų trečias iš eilės italų triumfas Le Mane.
Vis dėlto, kiti gamintojai rankų nenuleidžia. „Porsche“, turinti net 19 pergalių Le Mane, nori sugrįžti į viršūnę po ilgokos pertraukos. Paskutinę pergalę „Porsche“ čia iškovojo tik 2017 metais, nors pernai kvalifikacijoje stebuklą pademonstravęs Kévinas Estre nesugebėjo šio reikšmingo įvykio paversti į pergalę.
„Toyota“, dominavusi Le Mane 2018–2022 m., kol kas šiame sezone lieka nuošalyje, tačiau „Toyota“ komandos nereikėtų nuvertinti. Ilgametė patirtis, neišsemiama kantrybė ir aukščiausio meistriškumo vairuotojai atidžiai stebės „Ferrari“ veiksmus ir pasinaudos bet kokiomis varžovų klaidomis.
Amerikietiška jėga ir prancūziškos viltys
„Cadillac“ šiemet būtų galima įvardinti kaip rimčiausią pretendentą į netikėtą proveržį. Gamintojas šiemet mini 75 metų sukaktį nuo savo pirmojo starto Le Mane, todėl lūkesčiai šių metų varžyboms kaip niekada dideli. Kita vertus, tam yra rimtas pagrindas.
Per pastaruosius du sezonus amerikiečių komanda pasiekė gerų rezultatų. 2023 metais komandos nariai lipo ant podiumo, o pernai kvalifikacijoje pademonstruotas rezultatas rodo, kad lyderiams prilygstantis tempas yra, tačiau esamą potencialą dar reikia išnaudoti.
„Alpine“ ir „Peugeot“ šiemet tikisi pradžiuginti vietinius automobilių sporto gerbėjus. Gamyklinė „Peugeot Sport“ komanda tikisi, kad specialiai ilgųjų nuotolių čempionatui sukurtas „Peugeot 9X8“ pagaliau gebės pakartoti „905“ ir 908“ modelių pasiekimus.
Tuo tarpu „Alpine“, kurios nariai Imoloje ir SPA vykusiuose etapuose lipo ant podiumo, taip pat teikia daug vilčių ir siunčia signalą visiems potencialiems konkurentams.
Startuos moterų ekipažas
Septintą kartą 24 valandų Le Mano lenktynėse startuojanti „Iron Dames“ komanda atvyksta su aiškia žinute – „Powering Your Dreams“
Po istorinės pergalės Bahreine 2023 m., kai „Iron Dames“ tapo pirmuoju moterišku ekipažu laimėjusiu WEC lenktynes, komanda šiemet į Le Maną atvyksta su „Porsche“ automobiliu. Trijulę sudaro patyrusios lenktynininkės: Michelle Gatting ir Rahel Frey bei Célia Martin.
„Le Manas visada yra ypatingas, bet šis startas man – dar ypatingesnis“, – sako Michelle Gatting, kuri 2025-aisiais tapo oficialia „Porsche“ komandos nare.
„Lenktyniausime su komanda, kuri pernai dominavo, ir nors užduotis sunki, atvykome nusiteikusios kovoti.“
Starto
Le Mano 24 valandų lenktynių tvarkaraštis
- Birželio 11 d. (trečiadienį) – treniruotės ir kvalifikacija
- Birželio 12 d. (ketvirtadienį) – Hyperpole sesija
- Birželio 14 d. (šeštadienį) – lenktynių startas 17 val. Lietuvos laiku.
Kur stebėti varžybas tiesiogiai?
Le Mano 24 valandų lenktynes tiesiogiai šiemet bus galima stebėti keliose skirtingose platformose. Pirmoji – renginio organizatorių „FIA WEC“ tinklapyje. Tačiau jame iš pradžių reikės užsiregistruoti ir įsigyti elektroninį „bilietą“, kuris suteiks prieigą prie tiesioginės transliacijos.
Antrasis būdas – įsijungti „Go3“ televiziją bei Eurosport“ kanalą, kuriame bus vykdoma tiesioginė varžybų transliacija anglų kalba.