• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių sportas – tai ne tik adrenalino kupinas užsiėmimas, bet ir nemažų išlaidų reikalaujanti veikla. Nors daugelis svajoja išbandyti save lenktynių trasoje, dažnam sudėtingiausia įvertinti, kokių investicijų tam iš tiesų prireiktų. Skaičiai kalba patys už save – profesionaliai dalyvaujant varžybose metinės išlaidos skaičiuojamos tūkstančiais eurų.

Automobilių sportas – tai ne tik adrenalino kupinas užsiėmimas, bet ir nemažų išlaidų reikalaujanti veikla. Nors daugelis svajoja išbandyti save lenktynių trasoje, dažnam sudėtingiausia įvertinti, kokių investicijų tam iš tiesų prireiktų. Skaičiai kalba patys už save – profesionaliai dalyvaujant varžybose metinės išlaidos skaičiuojamos tūkstančiais eurų.

REKLAMA

Apie realius šonaslydžio kaštus kalbėti pasiryžo „Urta by carVertical“ komandos narys Paulius Petrauskas, šiuo metu varžantis PRO lygos čempionate. Pasak jo, brangiausia dalis – automobilio paruošimas ir eksploatacija.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių sporto pasaulio galite perskaityti „Automobilių sportas“ rubrikoje.

REKLAMA

Padangos, varikliai ir pasiruošimo kaštai

„Vien tik padangos per sezoną atsiėjo beveik 8 tūkst. eurų – sudeginome apie 90 vienetų. O didžiausia išlaidų eilutė praėjusį sezoną buvo variklio perrinkimas, kuris kainavo daugiau nei 10 tūkst. eurų“, – pasakoja P. Petrauskas.

Pasak jo, tokio pajėgumo – apie 700 AG – variklis buvo eksploatuotas net penkerius metus, tad sprendimas atnaujinti buvo laiku. Nors tai didelė suma, tokių išlaidų prireikia nedažnai, todėl pradedantiesiems šios eilutės biudžete iškart įtraukti nebūtina.

REKLAMA
REKLAMA

Ne mažiau svarbus – logistikos aspektas. Varžybų automobilis negali būti naudojamas viešajame eisme, todėl į varžybas jis transportuojamas autovežiu. Komandą lydi aptarnavimo autobusas su visa įranga, įrankiais ir padangomis. Taip pat tenka pasirūpinti nakvyne, startiniais mokesčiais ir techniniu pasirengimu.

„Didžiausia baimė – nebaigti varžybų dėl techninio gedimo. Todėl kiekvieną kartą prieš startą keičiu visas abejonių keliančias dalis“, – sako P. Petrauskas, pridurdamas, kad svarbi ir ratų geometrija, kuri prieš kiekvienas varžybas derinama pagal trasos specifiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendra viso sezono PRO lygos kaina, pasak jo, siekė apie 31 tūkst. eurų.

Mažesnės lygos – mažesnės sąnaudos

Kiek pigesnis šonaslydžio pasaulis – „Semi-Pro“ lygoje. Toje pačioje komandoje važiuojantis Ignas Kringelis sako, kad jam sezonas kainavo apie 9 tūkst. eurų – į šią sumą įskaičiuoti tik pagrindiniai kaštai, be remonto ir informacinės sklaidos išlaidų.

REKLAMA

Dar paprastesnė ir pigesnė – „Street“ lyga, kurioje nereikalaujama profesionalios technikos ar pažangios priežiūros. Čia galima startuoti su kuklesniu biudžetu ir daugiau savarankiškumo.

Pernai 3-iąją vietą „Street“ įskaitoje užėmęs „Driftanulsa“ komandos lenktynininkas Vitas Žalandaukas pasakoja, kad penki sezono etapai jam kainavo apie 2,7 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų