• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gediminą Žilinską puikiai pažįsta Lietuvos šou bendruomenė, jo nuotraukos puošia žurnalų viršelius, o, norint nusifotografuoti jo studijoje, tenka laukti eilėje. Tačiau po darbo fotografas dažniau renkasi ne prašmatnius vakarėlius, o susitikimus, pasivažinėjimus su benzingalvių bendruomene. Jo nerasite darbe per tokius renginius kaip „Press Rally“, savaitgaliais neretai jį sutiksite lenktynių trasoje. Vyras sako, kad tris dešimtmečius „paviręs savo sultyse“ atrado naują hobį, kuris ne tik teikia džiaugsmą, bet ir iš naujo leidžia pamilti kasdienį darbą fotografuojant gražuoles.

18

Gediminą Žilinską puikiai pažįsta Lietuvos šou bendruomenė, jo nuotraukos puošia žurnalų viršelius, o, norint nusifotografuoti jo studijoje, tenka laukti eilėje. Tačiau po darbo fotografas dažniau renkasi ne prašmatnius vakarėlius, o susitikimus, pasivažinėjimus su benzingalvių bendruomene. Jo nerasite darbe per tokius renginius kaip „Press Rally“, savaitgaliais neretai jį sutiksite lenktynių trasoje. Vyras sako, kad tris dešimtmečius „paviręs savo sultyse“ atrado naują hobį, kuris ne tik teikia džiaugsmą, bet ir iš naujo leidžia pamilti kasdienį darbą fotografuojant gražuoles.

REKLAMA

Automobiliai tapo nauju hobiu

„Visi mes mokame vairuoti, visi esame ereliai ir niekas mums nieko nepaaiškins. Pats toks buvau, kol prieš 5 metus nepradėjau rimčiau domėtis automobilių sportu. Nuvažiavau į Nemuno žiedą, susipažinau su Gelžiniais, išsinuomojau „Tėvas Racing“ automobilį ir supratau, kad vis dėlto dar yra labai daug ko mokytis“, – pačią pradžią, kaip įsiliejo į automobilistų bendruomenę, papasakojo G. Žilinskas.

Gediminas, kaip ir kiekvienas berniukas, transporto priemonėmis domėjosi nuo ankstyvos vaikystės, ir tai išliko. Anuomet tėtis pasisodindavo jį ant kelių ir leisdavo pasukioti savo mašinos vairą. Fotografas visuomet domėjosi automobiliais, vairuodavo įdomesnius egzempliorius galingais varikliais, tačiau tik prieš penkmetį pabandė pasivažinėti trasoje. Ir pametė galvą. Garaže atsirado sportiškas sedanas su V8 varikliu, savaitgalius Gediminas pradėjo leisti trasoje ar automobilių bendruomenės susitikimuose, tapo jos dalimi, susirado naujų draugų. Paskutinį pavasario savaitgalį jis taip pat leis lenktynėse „Press Rally“.

REKLAMA
REKLAMA

„Mašinos ir vairavimas tapo mano hobiu. Iš tiesų ir fotografavimas buvo hobis, tačiau ilgainiui jis tapo darbu. Fotografuoju žmones 30 metų, tad ilgainiui tiesiog ėmiau virti savo sultyse: perverdi ir nebėra kur atitrūkti. Automobiliai leido įvertinti, kaip visgi svarbu yra ištrūkti, atsijungti ir pravėdinti galvą nuo kasdienių darbų. Taip aš pailsiu ir grįžęs į studiją vėl su šypsena fotografuoju gražuoles, o baigęs darbus skubu susitikti su bendraminčiais, pasidalinti įspūdžiais, kas kur važiavo, kas kokius ratus nusipirko“, – apie naują gyvenimo ritmą papasakojo G. Žilinskas.

REKLAMA

Naujas hobis sugrąžino aistrą fotografijai

Kai įsiliejo į automobilinį pasaulį, prasiplėtė ir fotografijos profilis: pradėjo fotografuoti automobilius, o ši fotografija, kaip juokauja patyręs meistras, taip pat sukėlė iššūkių.

„30 metų fotografuoju, galvojau, kas čia tokio nufotografuoti mašiną? Pasirodo, yra reikalų, teko daug mokytis, nes kiekvienas automobilis, kaip ir moteris, turi savo charakterį, tad jį reikia atskleisti. Atradau daug apšvietimo, kompozicijos naujovių. Atvirai – nesitikėjau, kad reikės tiek daug mokytis. Tačiau tai sugrąžino aistrą fotografijai, nes kai ko nors nemoki, nežinai, imi gilintis, ieškoti atsakymų ir grįžta noras stengtis“, – apie tai, kaip hobis padeda darbui, pasakojo garsenybė.

REKLAMA
REKLAMA

Gediminas pripažino, kad jam patinka būti automobilių bendruomenėje, nes ji – visiškai kitokia nei pramogų versle. Glamūro pasaulyje svarbiausia mada, grožis, estetika – automobilis ten įdomus nebent kaip prabangos prekė. O automobilistai savo plieninius draugus vertina ne pagal išorę: jie domisi charakteristikomis, patobulinimais, teikiamomis emocijomis.

Pats Gediminas turi vieną automobilį, kuriame taip pat dera dvi asmenybės. Tai – „Lexus IS-F“. Balta keturių durų gulbė su V8 varikliu darbo dienomis komfortiškai gali vežioti šeimą po miestą, o šį savaitgalį brutaliu garsu ir galia džiugins entuziastą žurnalistų ralyje. Iš išorės fotografo automobilis – standartinis. Jis yra iš tų benzingalvių, kurie rūpinasi važiavimo savybėmis, o estetikos prasme jam svarbu tik tiek, kad automobilis visuomet būtų švarus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilis – pagal charakterį

„Lexus IS-F“ nėra pirmos jaunystės, skaičiuoja daugiau nei dešimtmetį, tačiau menininkui senos kartos analoginės vairavimo savybės patinka. Jis yra išbandęs daugybę naujesnių ir modernesnių modelių, tačiau šis – geriausias.

„Automobilis turi ne tik greitai įsibėgėti, bet ir stabdyti, sukti į posūkį, mašina turi būti tavo paties pratęsimas. Jei raitelis randa ryšį su žirgu, jis joja nuostabiai, jei jie nesutinka pagal charakterį – gerai nebūna. Šis „Lexus“ man tinka pagal charakterį: patinka, kad jis neišsišoka, gali būti komfortiškas važinėjant kasdien, o kai nuvažiavęs į trasą pasikeičiu padangas, jis tampa žvėrimi. Man patinka dvilypė jo asmenybė. Tokių automobilių nėra daug: dauguma arba visiškai šeimyniniai, arba apkarstyti sparnais“, – apie savo plieninį keturratį pasakojo fotografas.

REKLAMA

Jis pripažino, kad kada nors norėtų automobilio trasai, „Porsche 911 GT3 RS“ ar „718 Cayman GT4 RS“, tačiau tai – tolimesnės ateities planai. Jis suvokia, kad tokius automobilius brangu ne tik nupirkti, bet ir eksploatuoti, reikia turėti, kur juos laikyti, tad kol kas emocijų pasisemia įvairiuose renginiuose ir išsinuomodamas tokio kalibro žvėris.

Į „Press Rally“ – su antrąja puse

Tačiau dabar į „Press Rally“ jis lėks tuo pačiu kasdieniu „Lexus“. Gediminui kelią rodys antroji pusė Beatričė, kuri, nors ir pati yra automobilių sporto mėgėja, mėgsta greitį, puikiai pažįsta Nemuno žiedo trajektorijas, gyvenime nėra buvusi šturmane ar dalyvavusi ralio formato lenktynėse.

REKLAMA

„Draugai kartoja – „tik nesusipykit“. Aišku, išbandymas rimtas, pamenu, kai važiavom su bičiuliu, buvo ir daug juoko, ir nemažai pykčio, kai ne ten nuvairuodavom. Tačiau aš žinau šį formatą, aplinkybes, esu susitaikęs, kad vykstam susipažinti su šiomis varžybomis, todėl važiuosiu atsipalaidavęs. Gali būti, kad „grybų pririnksim“, prizinės vietos vargiai šviečiasi, tad tiesiog gerai leisime laiką“, – atviravo Gediminas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į vairavimą, automobilius ir tokias varžybas fotografas žiūri lyg į hobį, tad pripažįsta, jog pergalių vaikosi retai. Vyrui įdomus pats vairavimas, mokymasis, greitėjimo pojūtis, jį žavi, kaip važiuoja patyrę vilkai.

Kiekvienas turi būti geriausias savo sferoje

„Aš ne iš tų žmonių, kurie linkę varžytis. Žinau, kad visuomet atsiras geresnių, nes jie jau seniai šlifuoja savo įgūdžius. Aš stengiuosi būti geriausias savo srityje ir nešokinėju prieš tuos, kurie lenktyniauja daug metų. Man patinka jausti greitį, skrieti trasoje, valdyti mašiną, bet poreikio kalbėti apie sekundės dalis nejaučiu. Mano laimės koeficiente yra gerokai daugiau dedamųjų, pats dalyvavimas yra prasmingesnis nei agresyvi konkurencija“, – požiūrį dėstė automobilių entuziastas.

REKLAMA

Į „Press Rally“ varžybas jis važiuoja dėl jų unikalumo: čia ralio formatu per dieną reikia įveikti daug skirtingų trasų, slalomų, Gediminą žavi tai, kad lenktynėse lavinamas mokėjimas greitai orientuotis.

„Ryte gauni kelio knygą, trasų schemas ir turi iš karto važiuoti. Panašiai būtų, jei mokykloje įkištų į rankas eilėraštį ir prisakytų išmokti, nes po valandos reikės jį deklamuoti“, – palygino.

REKLAMA

Na ir, žinoma, ne paskutinėje vietoje ir renginio atmosfera, galimybė pabūti su bendraminčiais, gerai praleisti laiką jų draugijoje kalbant apie automobilius.

Gedimino Žilinsko ekipažą, kaip ir kitus „Press rally“ dalyvius, bus galima išvysti gegužės 30 d. vakare bei 31 d. ryte Širvintų centre, o po daugybės greičio ruožų ralis finišuos Palangoje Basanavičiaus g. birželio 1 d. popietę.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų