Dvasia amerikietiška – mąstymas europietiškas
„Ford“ neslepia, jog kuriant naujos kartos „Ford Mustang“, į pagalbą buvo pakviesti „Ford of Europe“ padalinio inžinieriai. Pagrindinė to priežastis – sukurti automobilį, kuris įtiktų ne tik amerikiečiams, bet ir europiečiams. Nepaisant panašių formų, kurios primena prieš tai gamintus „Mustang“ modelius, po žavinga išvaizda slepiasi automobilis, kurio konstrukcija labai stipriai pasikeitė.
Inžinieriai pakeitė priekinio ir galinio statramščio poziciją, sumontavo nuožulnesnę stogo liniją, kuri pagerina automobilio aerodinamiką, o platūs klubai slepia net 70 milimetrų praplatiną galinę tarpvėžę. Be to, naujos kartos „Ford Mustang“ pagaliau atsikratė 7-ą dešimtmetį menančių lingių, kurios būdavo montuojamos į anksčiau gamintus „Mustang“ modelius. Taip, tai pigesnis ir elementaresnis sprendimas, dėl kurio amerikiečiai nesiskundė, tačiau norint įtikti europiečiams, ši JAV pramonės ikona privalo sugebėti tvarkingai įveikti bent vieną posūkį. Dabar galinėje pakaboje surasime mums labiau patinkančią „Multi-Link“ tipo konfigūraciją.
Nors ši „Ford Mustang“ karta buvo sukurta vadovaujantis pagal „One Ford“ filosofiją, senojo žemyno rinkai skirti modeliai turi vieną akivaizdų skirtumą – jis slypi pakaboje. Visi Europos rinkai skirti modeliai gauna papildomus sutvirtinimo rėmus (skersinius) tarp amortizatorių, storesnį galinį stabilizatorių bei standesnes spyruokles. Europietiški modeliai taip pat gauna didesnį bei našesnį radiatorių, papildomą tepalo aušintuvą ir galingesnę stabdžių sistemą. Anapus Atlanto gyvenantys „Ford Mustang“ šiuos privalumus gali gauti tik įsigiję „Ford Performance Pack“.
Į Europą „Ford Mustang“ gali atvykti su vienu iš dviejų variklių – tai 2,3 litro, keturių cilindrų turbininiu jėgos agregatu, kuris šiuo metu montuojamas ir į „Ford Focus RS“, arba su 5,0 litrų, 8 cilindrų atmosferiniu motoru. Priklausomai nuo Jūsų poreikių, automobilis gali būti komplektuojamas su šešių laipsnių mechanine arba šešių laipsnių automatine pavarų dėže.
Teoriškai, mažesnysis „Ecoboost“ motoras turėtų „Mustangui“ suteikti tikrai neprastas dinamines savybes. Gamintojas žada, jog modelis su šiuo varikliu iki 100 km/val. įsibėgės per maždaug 6 sekundes ir 100 kilometrų suvartos apie 8 litrus benzino, tačiau į mūsų rankas pateko (o, brolyti, kaip smagu) 8 cilindrų melodijas skleidžiantis 5 litrų jėgos agregatas. Ironiška, tačiau būtent Europoje daugelis „Ford Mustang“ pirkėjų renkasi ne 4, o 8 cilindrų jėgos agregatą. Velniop tuos biurokratus ir aplinkosaugininkus iš Europos Sąjungos!
Praktiškiausias kupė?
„Ford Mustang“ nėra kompaktiškas automobilis – tai matyti stovint šalia automobilio ir juntama sėdint viduje. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog „Ford Mustang“ gali sutalpinti tik du suaugusius žmones. Iš dalies – tai tiesa. Galinės sėdynės tinkamos arba vaikams, keliems daiktams arba itin kompaktiškiems žmonėms. Labai abejoju, ar aukštesni nei 1,80 cm ūgio žmonės ten sėdės patogiai, tačiau „Ford“ specialistus reikėtų pagirti už labai patogias ir gilias galines sėdynes, o ne gyvulinio traukinio suolus, kurie dažniausiai atranda savo kelią į kitus tokio tipo automobilius.
Tuo tarpu priekyje vietos apstu. Sėdynės plačios, patogios ir komfortiškos – kaip ir priklauso automobiliui, kuris į Europą atkeliavo iš Jungtinių Valstijų. Sėdint vairuotojo vietoje, už akių kliūna mygtukų chaosas ant vairo ir šiek tiek komplikuotas borto kompiuterio valdymas. Pirmosios minutės bandant išsiaiškinti šių prietaisų valdymą nėra pačios lengviausios, tačiau tai tik mažytė smulkmena, nes į tai nebekreipi dėmesio po to, kai jais pradedi nuolatos naudotis.
Atskiro paminėjimo verta informacijos ir pramogų sistema, kuri yra keliais žingsniais priekyje už tą, kurią matėme „Ford Focus RS“ automobilyje. Kadangi ekranas sumontuotas beveik tokiame pačiame aukštyje kaip ir pavarų svirtis, ilgesnių pirštų savininkai visas funkcijas galės perjunginėti neatitraukiant rankos nuo pavarų svirties.
Iki preciziškumo – toli
Jungtinių Valstijų pramonė neturi ilgamečių sportiškų automobilių gamybos tradicijų. Taip, „Chevrolet“ pasauliui davė „Corvette“, kuri tik dabar sugebėjo prisivyti varžovus iš Europos. Tad ko galima tikėtis iš „Ford Mustang“, kuomet jo nosį nukreipi link posūkio?
Jeigu esate įpratęs prie tiksliai veikiančio vairo mechanizmo, kuris telepatiškai skaito jūsų veiksmus – turėsime jus nuvilti. „Ford Mustang“ ne toks, ir ačiū dievui, nes vairuoti šį dičkį yra visiškai kitokia patirtis, leidžianti šiek tiek atsipalaiduoti ir tiesiog mėgautis pagirtinu pakabos balansu ir automobilio, o tiksliau – galinės dalies žaismingumu.
Kol automobilio kontrolę laikote savo rankose ir neperlipate ribos, „Ford Mustang“ valdymas šiek tiek primena praėjusiame dešimtmetyje gamintus sportiškus hečbekus, kuomet jie nebuvo idealūs, tačiau labai smagūs ir charizmatiški. Būtent toks yra ir „Ford Mustang“. Jis visuomet spyriosis, jeigu bandysite jį vairuoti kaip įrankį, tinkamą lenktynių trasą. Vietoj to, tiesiog atleiskite vadeles ir jeigu norite – kartais leiskite galinei daliai diktuoti jūsų važiavimo tempą. Tačiau galite pasirinkti ir kitą kelią. Jeigu į posūkį norite įvažiuoti be jokios dramos, tiesiog prieš pat posūkį švelniai paspauskite stabdžių pedalą ir stebėkite kaip „Mustang“ elgiasi kaip tik ką prijaukintas laukinis arklys.
Triukšmadarys
„Ford Mustang“ variklių gama visuomet atrodydavo pakankamai kukliai, tačiau tuo stebėtis nereikėtų – juk tai automobilis, kurį žmonės nori įsigyti tik su vienos konfigūracijos jėgos agregatu – kurą srebiančiu, garsiai triukšmaujančiu V8. Ir ačiū dievui, jog į mūsų rankas patekęs modelis turėjo ne kuklesnį, 4 cilindrų, o gigantišką 5 litrų, 8 cilindrų motorą, kuris visuomet stengiasi dominuoti ir užgožti kitas „Ford Mustang“ savybes. Ir jam tai labai puikiai sekasi, nes kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas baigiasi išpūstomis ir kvaila šypsena veide.
421 arklio galią ir 524 Nm sukimo momentą išvystantis variklis mūsų bandytame modelyje buvo suporuotas su automatine pavarų dėže. Ne pati idealiausia kombinacija, bet 6 laipsnių „automatas“ su savo užduotimis susitvarko pakankamai neblogai ir visuomet stengiasi greitai bei efektyviai perjungti žemesnę pavarą.
Nusprendus atsisakyti pavarų dėžės komandavimo pareigų ir palikus ją ramybėje, ji veikia ne ką prasčiau negu analogai europietiškuose modeliuose. Pavaros perjungiamos greitai, be pašalinių garsų ir svarbiausia – nejuntamai. Važiuojant vidutinišku tempu, girdėsite tik kaip keičiasi iš išmetimo sistemos sklindanti melodija.
Ir ties šiuo momentu mes vėl sugrįžtame prie variklio, kuris retkarčiais sudaro milžiniško plytos, sugebančios trenkti į nugarą, įvaizdį. Kadangi tai yra atmosferinis motoras, jis akimirksniu sureaguoja į akceleratoriaus pedalą ir šauna į priekį. Kaip greitai? Gamintojas teigia, jog „Mustang“ su šiuo motoru iki 100 km/val. įsibėgės per 4,7 sekundės ir pasieks 250 km/val. maksimalų greitį. Skamba neblogai, ar ne? Tačiau didžiausią įspūdį palieka kaip šis variklis išlaiko aukštą tempą visame sūkių diapazone – susidaro jausmas, jog prieš pradėdamas kopti į tachometro rodyklės kalną, variklis labai giliai įkvepia ir savyje laiko milžinišką sprogstamąjį užtaisą. Pasiekus 6500 sūkių ribą, veiksmų seka kartojasi ir toliau tęsiate 8 cilindrų variklio šou.
Tęsdami tradiciją, atlikome keletą akceleracijos testų, kurie leis susidaryti įspūdį kokio pajėgumo yra „Ford Mustang“.
Pirmasis akceleracijos testas: bandymas įsibėgėti nuo 80 iki 120 km/val. naudojant automatinį pavarų dėžės režimą. Rezultatas – 3,3 sekundės.
Antrasis akceleracijos testas – bandome vėl įsibėgėti nuo 80 iki 120 km/val. tik šį kartą naudojame ketvirtą bėgį. Rezultatas – 4,5 sekundės.
Ir paskutinis testas – dar kartą bandome įsibėgėti nuo 80 iki 120 km/val. ir naudojame penktąjį bėgį. Geriausias rezultatas – 12,6 sekundės.
Pigiau grybo
Už milžiniško Atlanto vandenyno pagaminti automobiliai visuomet turėjo vieną ir labai riebų privalumą – kainą. Net ir atvykę į senąjį žemyną, jie visuomet būna pigesni už europietiškus ar japoniškus analogus. Ne išimtis yra ir naujos kartos „Ford Mustang“, kuris mūsų šalyje kainuoja nuo 38 000 eurų. Už šią sumą gausite modelį su 4 cilindrų benzininiu varikliu, kuriam kompaniją palaiko turbina, padedanti išvystyti 314 arklio galių.
Norintys tapti pilnaverčiu „Muscle“ tipo automobilių klubo nariu, pasiruoškite sumokėti 42 777 eurus. Nuo šių magiškų skaičių prasideda „Ford Mustang“ su V8 motoru kaina. Tolimesnis kainos augimas priklausys tik nuo Jūsų pačių: ar norėsite automatinės pavarų dėžės, stilingesnių ratlankių, „Metallic“ spalvos ar „Recaro“ sportiškų sėdynių.
Mūsų bandytas modelis buvo aprūpintas gausia komforto įranga ir keliais papildomais atributais, kurie galutinę „Ford Mustang“ kainą išpūtė iki 49 649 eurų.
Į šį automobilį galite žiūrėti su panieka arba susižavėjimu – kito kelio tiesiog nėra. „Ford Mustang“ visuomet buvo vienas iš tų automobilių, kuris sugebėdavo sukelti įvairiausias emocijas. Ankstesni „Ford Mustang“ modeliai spinduliavo milžiniška charizma, tačiau niekuomet neatitikdavo europietiškų standartų. Dabar, pasirodžius 6-os kartos automobiliui situacija pasikeitė. „Ford Mustang“ vis dar spinduliuoja charizma ir amerikietiškiems automobiliams būdingu charakteriu, tačiau dabar jis turi viską, ko gali panorėti eilinis europietis – tai civilizuotumą ir santūrumą šaltą pirmadienio rytą.
„Mustang“ nėra tobulas, jis turi keletą erzinančių trūkumų, tačiau jie tampa absoliučiai nesvarbūs, kuomet pagalvoji kokio pajėgumo automobilį gauni ir kokią sumą už tai moki. Norint įsigyti analogiško galingumo europietį, teks pakloti beveik du kartus daugiau. Ar jie du kartus geresni? Tikrai ne.
PRIVALUMAI
- Automobilio dizainas
- Talpi bagažinė
- Komfortas
- Gausi bazinė įranga
- Kainos ir galios santykis
- Pakankamai civilizuotas
- Tinkamas važiuoti tolimesnius atstumus
TRŪKUMAI
- Greitai išblėstantis „Vau“ faktorius
- Ergonomika
- Ne pats geriausias matomumas
- Kai kurie sportiški hečbekai dinaminėmis savybėmis mažai kuo nusileidžia šiam „Mustang“
- Varikliui nė motais, važiuoji agresyviai ar ekonomiškai, kuro sąnaudos išlieka panašios