• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandieniniai aplinkosaugos iššūkiai bei su jais susijęs reguliavimas automobilių pramonę skatina neatsilikti nuo naujovių – neatsiejama šių procesų dalis yra hibridinių automobilių ir elektromobilių dinamiškas vystymasis. Šie automobiliai tampa vis populiaresni,  tad automobilių pramonė milžiniškus resursus skiria jų priežiūros gaminių tobulinimui. Vienas jų – elektrinių automobilių skysčiai. Ekspertai atkreipia dėmesį, jog šie skysčiai pasižymi specifinėmis savybėmis, o elektromobiliams, kaip ir įprastiems automobiliams, reikalinga reguliari priežiūra.
Tendencija – elektriniai automobiliai
Dėl keliamų vis griežtesnių reikalavimų anglies dvideginio išmetimui ir teršalams, tokiems kaip azoto oksidai, nesudegę angliavandeniliai ir kietosios dalelės, hibridinės ir elektrinės transporto priemonės pradėtos vertinti nebe kaip egzotika, o būtinybė. Vis daugiau pasaulio šalių skelbia apie perėjimą prie transporto priemonių varomų elektra. „Regitros“ duomenimis, Lietuvoje pernai, palyginti su 2019-aisiais, užregistruotų elektromobilių skaičius augo 2,2 karto, LR susisiekimo ministerijos duomenimis, iki 2030 metų mūsų keliuose planuojama sutikti daugiau kaip 230 tūkst. elektromobilių.
„Per pastaruosius penkerius metus baterijų gamybos sąnaudoms sumažėjus 75%, o naujos kartos hibridinėms pavaroms tapus žymiai našesnėms nei prieš 10 metų, automobilių pramonė milžiniškus resursus ėmė skirti šios srities moksliniams tyrimams ir plėtrai. Viena iš krypčių – skysčių, kurie atitinka specifines elektrinių transporto priemonių savybes bei joms keliamus elektros, šilumos ir trinties reikalavimus, kūrimas ir tobulinimas“, – apie vyraujančias tendencijas pasakoja alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.
Pasak „Total“ atstovo, „nors, pavyzdžiui, elektrinėse transporto priemonėse variklio alyva ir nėra naudojama, tačiau jose vis tiek veikia sistemos su cirkuliuojančiais skysčiais, kurių viena iš užduočių – naujo tipo pavarų sistemų ir pavarų dėžių sutepimas ir aušinimas. Skysčiai taip pat reikalingi transporto priemonės akumuliatoriaus temperatūrai ir energijos valdymo sistemai reguliuoti“.

Šiandieniniai aplinkosaugos iššūkiai bei su jais susijęs reguliavimas automobilių pramonę skatina neatsilikti nuo naujovių – neatsiejama šių procesų dalis yra hibridinių automobilių ir elektromobilių dinamiškas vystymasis. Šie automobiliai tampa vis populiaresni,  tad automobilių pramonė milžiniškus resursus skiria jų priežiūros gaminių tobulinimui. Vienas jų – elektrinių automobilių skysčiai. Ekspertai atkreipia dėmesį, jog šie skysčiai pasižymi specifinėmis savybėmis, o elektromobiliams, kaip ir įprastiems automobiliams, reikalinga reguliari priežiūra.
Tendencija – elektriniai automobiliai
Dėl keliamų vis griežtesnių reikalavimų anglies dvideginio išmetimui ir teršalams, tokiems kaip azoto oksidai, nesudegę angliavandeniliai ir kietosios dalelės, hibridinės ir elektrinės transporto priemonės pradėtos vertinti nebe kaip egzotika, o būtinybė. Vis daugiau pasaulio šalių skelbia apie perėjimą prie transporto priemonių varomų elektra. „Regitros“ duomenimis, Lietuvoje pernai, palyginti su 2019-aisiais, užregistruotų elektromobilių skaičius augo 2,2 karto, LR susisiekimo ministerijos duomenimis, iki 2030 metų mūsų keliuose planuojama sutikti daugiau kaip 230 tūkst. elektromobilių.
„Per pastaruosius penkerius metus baterijų gamybos sąnaudoms sumažėjus 75%, o naujos kartos hibridinėms pavaroms tapus žymiai našesnėms nei prieš 10 metų, automobilių pramonė milžiniškus resursus ėmė skirti šios srities moksliniams tyrimams ir plėtrai. Viena iš krypčių – skysčių, kurie atitinka specifines elektrinių transporto priemonių savybes bei joms keliamus elektros, šilumos ir trinties reikalavimus, kūrimas ir tobulinimas“, – apie vyraujančias tendencijas pasakoja alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.
Pasak „Total“ atstovo, „nors, pavyzdžiui, elektrinėse transporto priemonėse variklio alyva ir nėra naudojama, tačiau jose vis tiek veikia sistemos su cirkuliuojančiais skysčiais, kurių viena iš užduočių – naujo tipo pavarų sistemų ir pavarų dėžių sutepimas ir aušinimas. Skysčiai taip pat reikalingi transporto priemonės akumuliatoriaus temperatūrai ir energijos valdymo sistemai reguliuoti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi e-tron GT quattro


Specifinės savybės
A. Husiantynskis pasakoja, jog „Total Lubrifiants“ pirmoji pasaulyje išleido dvi skysčių serijas, specialiai sukurtas hibridinėms ir elektrinėms transporto priemonėms: „Šie naujos kartos sprendimai buvo kurti siekiant užtikrinti lengvųjų automobilių ir sunkvežimių su elektriniais varikliais aušinimo ir tepimo skysčių, skirtų sutepti šiuolaikines pavaros sistemas bei užtikrinti akumuliatorių aušinimo procesus, poreikius“.
Specialiai elektromobiliams sukurti skysčiai, A. Husiatynskio teigimu, šiandien atitinka specifinius gamintojų keliamus reikalavimus: „Pirmiausia tai – dielektrinės savybės. Skysčiams, naudojamiems elektrinėse transporto priemonėse, reikalingos elektros izoliacijos savybės, kurios leidžia išvengti kontakto su transporto priemonės elektriniais ir (arba) elektroniniais komponentais. Šios savybės turi išlikti stabilios visą laiką, nepaisant kylančios temperatūros, oksidacijos, drėgmės ir dalelių susidėvėjimo“.

REKLAMA

Volvo C40 Recharge


Kitas svarbus dalykas – šių skysčių suderinamumas su medžiagomis: „Skystis ir nauji elektrinės transporto priemonės komponentai turi tiesioginį kontaktą, todėl dideliu iššūkiu tampa tokių skysčių suderinamumas su įvairių rūšių medžiagomis, siekiant išvengti korozijos ir kitų rizikų. Dėl didelio elektros laidumo, tokių automobilių elektros laidų pagrindinis komponentas yra varis, todėl yra nepaprastai svarbu naudoti tokį skystį, kuris puikiai derėtų su šia medžiaga“, – pasakoja ekspertas.
Pasak „Total“ atstovo, elektra varomų transporto priemonių skysčiai pasižymi terminėmis savybės, nes elektrinis variklis turi veikti nustatytame temperatūros diapazone, kitaip  neišvengiamai sumažėja transporto priemonės tarnavimo laikas, efektyvumas bei galia: „Specialių skysčių komponentams yra taikomas Joule efektas, kuris užtikrina efektyvų šilumos išsiskyrimą iki 180 °C temperatūros“. Be to, šie skysčiai turi atitikti standartines tepimo funkcijas, palaikančias pavarų sistemos veikimą, sumažinančias nusidėvėjimo, oksidacijos ir korozijos rizikas, ir trinties savybes, reikalingas sklandžiam pavarų perjungimui hibridinėse transporto priemonėse.

REKLAMA
REKLAMA

Elektrinis Peugeot e-208 GT


Pagrindinė taisyklė – skysčius keisti laiku
Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomos Marecko, elektra varomi automobiliai įprastai yra prižiūrimi kitaip, pavyzdžiui, elektromobiliuose nėra tepalų, jų filtrų, žvakių ar kitų įprastiems automobiliams būdingų detalių: „Elektromobiliams, kaip ir įprastiems automobiliams, reikalinga reguliari apžiūra, įprastai, kas 15 000 km.  Apžiūros metu patikrinama baterijų būklė, dažniausiai prireikia pakeisti salono oro filtrą, stabdžių skystį, reduktoriaus alyvą, tenka keisti ir baterijų aušinimo skystį bei pačius stabdžius, kai šie susidėvi“.
Norint tinkamai prižiūrėti elektrinę transporto priemonę labai svarbu laiku pasirūpinti skysčiais: „Elektromobilyje aušinimo skystis keičiamas taip pat, kaip ir įprastame automobilyje. Stabdžių skystis gali būti nekeičiamas iki dviejų metų, priklausomai nuo elektromobilio markės ir modelio“.
„Total“ yra pirmoji įmonė rinkoje išleidusi dvi skysčių serijas, specialiai sukurtas hibridinėms ir elektrinėms transporto priemonėms: „Total Quartz EV Fluid“ lengviesiems automobiliams ir „Total Rubia EV“ sunkiasvoriams krovininiams automobiliams“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų