Radikali transformacija – kad ir kaip aštriai ši frazė skamba, tačiau ji puikiai tinka jau penktos kartos „Renault Scenic“ modeliui. Prancūzijos gamintoja, matydama, kokią rinkos dalį vis labiau atsipjauna įvairaus dydžio SUV automobiliai, „Renault Scenic“ tiesiog negalėjo savo gyvenimo tęsti kaip tradicinis aukštos sėdėsenos šeimos automobilis su visiškai lygia grindų plokštuma ir transformuojamu salonu.
Daugiau automobilių apžvalgų – specialioje „Bandymų trasa“ rubrikoje.
Vietoje to, „Renault“ visoje Europoje žinomą šeimovežį transformavo į tai, kas šiandien geriau rezonuotų su vairuotojų karta, kuri galbūt kadaise ir buvo vežiojama ant „Scenic“ galinės sėdynės, tačiau patys šiandien nenorėtų vairuoti tradicinio vienatūrio.
„Espace“ jau spėjo transformuotis į septynių vietų SUV, tačiau „Scenic“ išvengė tokio paties likimo. Penktoji „Scenic“ evoliucija tapo elektra varomu modeliu. Ir nors tradicinių vertybių šalininkai gali pradėti raukytis, „Renault“ regis bando pasiūlyti kitokį šeimyninį automobilį, kuris galbūt ir neturi tam tikrų charakteristikų kaip senasis „Scenic“, tačiau vietoje jų siekia pasiūlyti šūsnį naujų. Ar šis eksperimentas pavyko? Laikas išsiaiškinti.
„Renault Scenic e-Tech“ verdiktas akimirksniu:
Privalumai: erdvus ir labai patogus, efektyvumas, vos ne nepriekaištingai veikiančios technologijos, lengvas valdymas, 22 kW įkrovimo galia naudojant kintamos srovės įkrovimą (AC)
Trūkumai: galinės vaizdo kameros raiška galėtų būti geresnė, kai kuriems gali užkliūti aukšta bagažinės pakrovimo anga, skirtingai nei kituose „Renault“ modeliuose – galinės sėdynės neslankioja

Renault Scenic e-Tech dizainas
Sukurti elektromobilį – brangu. Tą kartoja kone kiekvienas pasaulio gamintojas, todėl kai kuriems kyla pagunda standartizuoti kuo daugiau skirtingų komponentų. Iš esmės tai nėra bloga strategija, tačiau tarp vidaus degimo variklį ir elektrinį pavaros šaltinį turinčių automobilių esama esminių konstrukcinių skirtumų. Dėl to, kai elektromobilio technologijos diegiamos tradicinio automobilio kėbule, neišvengiamai reikia leistis į tam tikrus kompromisus.
Tam, kad to išvengtų, kai kurie gamintojai pasirenka investuoti dvejomis kryptimis – paraleliai kuria atskiras platformas benzininiams ir elektriniams modeliams. Šios platformos gali dalintis iki 50 ar net 60 proc. tų pačių komponentų, tačiau likusi konstrukcijos dalis yra specifinė – pritaikyta konkrečiai jėgos agregatų rūšiai. Būtent ši specifika leidžia gamintojams išnaudoti visus platformos pranašumus: optimizuoti svorio paskirstymą, pagerinti aerodinamiką, efektyviau integruoti baterijas ir padidinti erdvę salone.
„Renault“ šiuo atveju priklauso tai gamintojų grupei, kuri renkasi veikti dvejomis kryptimis. Naujosios kartos „Scenic e-Tech“ sukurtas ant modulinės, specialiai elektromobiliams pritaikytos „CMF-EV“ platformos – tos pačios, kurią naudoja ir neseniai pasirodęs „Renault 5“, ir „Megane E-Tech“. Vis dėlto „Scenic“ yra didžiausias šios šeimos atstovas. Lyginant su „Megane E-Tech“, jis yra 70 mm aukštesnis ir turi net 100 mm ilgesnę ratų bazę (atstumą tarp priekinės ir galinės ašies).
Skirtingai nei „Volkswagen“, kuri savo elektromobiliuose pasirinko pritaikyti klasikinę galinių varančiųjų ratų komponuotę, „Renault“ nusprendė likti prie priekinių varančiųjų ratų pavaros.
Kadangi visa jėgainė yra sutelkta priekinėje dalyje, „Renault“ inžinieriai galėjo išvengti brangių laidų išvedžiojimo, o tai sumažino ne tik gamybos kaštus, bet ir bendrą automobilio svorį.
Iki šiol „Renault“ sprendimai kuriant naująjį „Scenic e-Tech“ modelį atrodė pagrįsti logika ir racionalumu, tačiau automobilio dizainas vertas atskiro paminėjimo.
Elektriniai automobiliai dažnai turi būti itin aerodinamiški – tai būtina siekiant kuo efektyvesnio energijos panaudojimo. Vis dėlto šis poreikis dažnai suformuoja gana vienodus, aptakius, bet vizualiai nuobodžius siluetus, primenančius „muilines ant ratų“.
„Scenic e-Tech“ šiuo atžvilgiu išsiskiria. Jo formos labiau primena griežtą, kampuotą statybinį bloką nei aptakų elektromobilį. Be to, „Renault“ markės pastaraisiais metais demonstruojama dizaino kryptis išsiskiria savo nuosaikumu ir vientisumu – tai savotiška alternatyva tiek Kinijos gamintojų siūlomai dizaino standartizacijai, tiek kai kurių Vokietijos markių bandymams šokiruoti ar palikti trumpalaikį įspūdį.
Gamintojas, regis, siekia kurti vizualiai santūrius, bet šiuolaikiškus automobilius, be perteklinių elementų, tačiau su aiškiai apibrėžtomis proporcijomis, ir „Scenic e-Tech“ yra vienas iš šios filosofijos pavyzdžių.
Renault Scenic e-Tech išmatavimai:
- Ilgis (mm): 4 470
- Plotis (mm): 1 864
- Aukštis (mm): 1 571
- Ratų bazės ilgis (mm): 2 785
- Kėbulo prošvaisa (mm): 145
- Automobilio svoris (kg): 1 852
- Apsisukimo spindulys (m): 11
Renault Scenic e-Tech interjeras
Kaip jau minėjau anksčiau, specialiai elektromobiliams sukurta platforma leidžia konstrukcinius ypatumus išnaudoti maksimaliai efektyviai. Automobiliai, nuo pat pradžių kurti kaip elektromobiliai, dažnai pasižymi itin erdviu salonu. Jiems nereikia daug vietos po variklio dangčiu, taip pat nebūtinas transmisijos tunelis – šios ypatybės leidžia efektyviau išnaudoti erdvę tiek priekyje, tiek gale. Būtent čia atsiskleidžia „Scenic E-Tech“ modelio pranašumai.
Vertinant vien per automobilio išmatavimų prizmę, „Scenic E-Tech“ būtų galima laikyti kone kompaktinės klasės automobiliu. Kad būtų lengviau įsivaizduoti – prancūziško krosoverio ilgis ir plotis beveik identiški „Volvo XC40“, tačiau erdvės pojūčio skirtumai – milžiniški.
Tiek priekyje, tiek gale – vietos apstu. Sėdynės patogios, gerai prilaiko kūną, o sėdimoji dalis nėra pernelyg žema. Be to, kadangi automobilis neturi aukšto transmisijos tunelio, kuris dažnai dalina saloną į dvi zonas, gale gali patogiai įsitaisyti ir trečias keleivis.
Neabejoju, kad vaikams itin patiks išskirtinis „Solarbay“ panoraminis stogas. Jis naudoja polimerais išsklaidytų skystųjų kristalų technologiją, leidžiančią pasirinktus stiklo segmentus padaryti nepermatomais. Tokiu būdu karštą vasaros dieną galima apsisaugoti nuo kepinančių saulės spindulių, o žiemą – padėti greičiau išvaryti šaltį iš salono.
Prakalbus apie vaikus – jie tikrai įvertins ir unikalų galinį porankį. Jame yra ne tik tradiciniai puodelių laikikliai, bet ir specialūs dėklai išmaniesiems telefonams bei dvi atskiros USB jungtys. Kita vertus, gaila, kad „Scenic E-Tech“ dėl konstrukcinių ypatybių neturi slankiojančių galinių sėdynių – funkcijos, kuri suteiktų automobiliui dar daugiau universalumo. Tačiau kaip kompensaciją, „Renault“ leidžia galines sėdynes sulankstyti 40:20:40 santykiu.
Sulanksčius galines sėdynes, bagažinės tūris išauga nuo 545 iki 1670 litrų, o tai – labai artimi rodikliai net ir gerokai ilgesniam „Škoda Enyaq“. Po bagažinės grindimis slepiasi dar 38 litrai papildomos vietos, kurioje galima laikyti įkrovimo kabelius. Vis dėlto, kaip ir daugelis europietiškų elektromobilių, „Scenic E-Tech“ neturi priekinės bagažinės („frunk“).
Apie keleivių gerbūvį „Renault“ tikrai pagalvojo, o ką galima pasakyti apie vairuotojo vietą? Patogią vairuotojo poziciją čia rasti nesunku – tiek vairas, tiek sėdynė reguliuojami įvairiomis kryptimis. Visose komplektacijose yra elektrinis juosmens atramos reguliavimas, o „Iconic“ versijoje – elektra valdomą sėdynę su masažo funkcija. .
Už vairo – trys valdiklių svirtelės dešinėje pusėje: viena skirta pavarų pasirinkimui, kita – valytuvams, trečia – garso sistemai. Nors iš pradžių toks sprendimas gali pasirodyti neįprastas, po kelių dienų jis tampa visiškai intuityvus.
Salone taip pat vyrauja malonios liesti medžiagos: minkšta dirbtinė oda, tekstilė, taip pat medžiaga dengti priekiniai statramsčiai ir lubos. Kietų plastikinių detalių pasitaiko, bet jų gerokai mažiau nei, pavyzdžiui, „Audi Q4 e-Tron“, „Hyundai Ioniq 5“ ar „Škoda Elroq“.
Renault Scenic e-Tech praktiškumas:
- Bagažinės tūris (l): 575 - 1 670
- Maksimali leistina apkrova (kg): 514
- Maksimali stogo apkrova (kg): 80
- Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg): 2 441
Renault Scenic e-Tech technologijos
Technologinis arsenalas – šiandien be jo neišsiverčia nė vienas automobilių gamintojas. Tačiau kiekvienas jų pasirenka savitą būdą, kaip šias technologijas pateikti ir įgyvendinti.
„Renault Scenic E-Tech“ nėra pirmasis naujos technologinės krypties modelis šios markės gamoje, tačiau būtent tęstinumas yra ta savybė, dėl kurios „Renault“ naudojami sprendimai atrodo patrauklūs ir nuoseklūs.
Pirmiausia – „Renault“ automobiliuose montuojama „OpenR“ multimedijos sistema yra paprasto ir intuityvaus valdymo pavyzdys. Pagrindinės funkcijos pasiekiamos vienu ar dviem paspaudimais.
Antra, ši multimedijos sistema veikia „Android Automotive“ operacinės sistemos pagrindu. Tai reiškia, kad ji funkcionuoja kaip išmanusis telefonas – tik didesniame ekrane.
Šio sprendimo pranašumas – galimybė naudotis tokiomis programėlėmis kaip „Spotify“, „Waze“, „Vivaldi“, „Amazon Music“ ir kitomis. Funkcionalumo požiūriu „Renault“ lenkia daugelį konkurentų savo kainų kategorijoje.
Tačiau didžiausias „Renault“ pranašumas – vairuotojo pagalbos ir saugos sistemų gausa. Jų čia – kelios dešimtys.
Kad būtų lengviau suprasti šį pranašumą, pateiksiu praktinį pavyzdį. Naudojant adaptyvią greičio palaikymo, atstumo laikymosi ir eismo juostos išlaikymo sistemą, „Scenic E-Tech“, kaip ir „Hyundai Ioniq 5“ bei „Volkswagen ID.4“, geba stabiliai veikti pagal nustatytus parametrus. Be to, jei vairuotojas nereaguoja į perspėjimus, tiek „Renault“, tiek „Volkswagen“ automobiliai šiame kainų segmente geba savarankiškai sustoti šalikelėje ir iškviesti pagalbą.
Tuo tarpu, pavyzdžiui, „Stellantis“ koncerno gaminiai – nepriklausomai nuo jų kainos – po tam tikro laiko išjungia pagalbines sistemas ir leidžia automobiliui važiuoti toliau, net jei tai reikštų kelionę į artimiausią griovį.
Renault Scenic e-Tech saugumo įranga:
- Saugumo įranga bazinėje komplektacijoje: Avarinio stabdymo sistema, aklosios zonos stebėjimo sistema, vairuotojo būsenos stebėjimo sistema, eismo juostos palaikymo sistema, ženklų atpažinimo sistema, vairuotojo būklės stebėjimo sistema, pajudėjimo į įkalnę sistema.
- Euro NCAP reitingas: 5 žvaigždučių.
- Vaizdo kamerų konfigūracija: Priekyje, veidrodėliuose, gale.
- Oro pagalvių skaičius: 7
- „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsaja: Belaidė.
Renault Scenic e-tech dinamika
Veikiausiai jau esate girdėję, kad viena pagrindinių elektra varomų automobilių savybių – momentaliai pasiekiamas maksimalus sukimo momentas. Tai – lyg elektromobilių šventasis gralis ir kone ryškiausias argumentas prieš tradicinius automobilius.
Turiu pripažinti, kad iš dalies – tai yra tiesa. Ypač, jeigu tai velniškai pajėgūs ir specifinei funkcijai sukurti elektromobiliai, tokie kaip „Hyundai IONIQ 5 N“ ar „Porsche Taycan Turbo“, tačiau kasdieniškuose, šeimai pritaikytuose automobiliuose ši funkcija, dažnu atveju, nėra reikalinga.
Tikėtina, kad dėl šios priežasties „Renault“ esantis elektros motoras, išvystantis 218 arklio galių, nėra sukonfigūruotas taip, kad bandymas pramušti dugną su dešine koja kaskart pasibaigtų tarpgalaktiniu skrydžiu į kitą visatą. Tik nesupraskite klaidingai – „Scenic e-Tech“ galima vadinti dinamišku automobiliu, tačiau jis elektrinio variklio dinamiką perteikia labiau kaip benzininis variklis – sklandžiai, tolygiai, užtikrintai.
Įdomu yra ir tai, kad atliekant elementarius akceleracijos bandymus, „Scenic e-Tech“ labai stipriai nenusileido panašaus galingumo „Volkswagen ID.4“. Pavyzdžiui, 204 arklio galių išvystantį elektros motorą turintis „ID.4“ iki 100 km/val. realiomis sąlygomis įsibėgėja per 8,5 sekundės, o „Scenic“ – per 8,4 sekundės. Vis dėlto, „Volkswagen“ turi akivaizdų pranašumą akceleruojant iki 50 km/val. – 3,2 sek. prieš 3,7 sek. Šis rezultatas rodo, kad „Scenic“, nors ir startuoja šiek tiek vangiau dėl traukos ribojimų, tačiau vėliau šį skirtumą kompensuoja.
Netikėtą „Scenic e-Tech“ savybę pavyko atrasti ir važiuojant didesniu greičiu. Daugelio elektromobilių silpnoji vieta – juose montuojamų variklių efektyvumo stoka perkopus 100 km/val. Juk kuo didesniais sūkiais veikia elektros variklis, tuo didesnės energijos sąnaudos. Be to, aerodinaminis pasipriešinimas ir padidėjęs energijos poreikis sumažina akceleracijos našumą.
Tačiau šioje vietoje „Scenic“ tapo netikėtu atradimu. Elektros variklio trauka išlieka sklandi net ir perkopus socialiai neatsakingą ribą. Apie tokią charakteristiką dar neseniai buvo sunku įsivaizduoti. Jeigu anksčiau už progresyvumą elektromobilių rinkoje girtas „BMW i3“ užsidegus žaliam šviesoforo signalui sugebėjo įsiveržti į priekį, vos po keletos kilometrų greitkelyje jį be didesnių galėdavo aplenkti skersai ir išilgai supuvusi „Opel Vectra“.
„Renault“, šiuo atžvilgiu, aiškiai parodo, kad tolygus ir efektyvus pagreitėjimas gali būti pasiektas ne tik užtikrinant maksimalų našumą nuo nulio, bet ir išlaikant traukos balansą platesnėje greičio amplitudėje, o tai, elektromobilių tobulėjimo kontekste, svarbus kokybinis šuolis.
Renault Scenic e-Tech dinamika ir energijos sąnaudos:
- Baterijos tipas: Ličio jonų (NMC)
- Elektrinės pavaros galia: 218 AG
- Elektrinės pavaros sukimo momentas: 300 Nm
- Elektrinių variklių skaičius: 1 (Priekinėje ašyje)
- 0-100 km/val. (Gamintojo/Testo metu užfiksuotas laikas): 8,4 sekundės / 8,4 sekundės
- 60-100 km/val: 3,9 sekundės
- 80-120 km/val: 5,1 sekundės
- Maksimalus greitis (km/val.): 170
- Energijos sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje): 13,2 kWh/100 km, 16,7 kWh/100km, 19,8 kWh/100 km
- Baterijos talpa: 87 kWh
- Vidutinis nuvažiuojamas atstumas (bandymo metu): 400-450 kilometrų
- Įkrovimo sparta 10-80 proc: 30-35 min.
- Maksimali įkrovimo sparta: 130 kW
Renault Scenic e-Tech valdymas
Skirtingai nei prieš dešimtmetį, šiandien vairuotojas, sėdantis prie modernaus automobilio vairo, nebegali tiesiog sėsti ir važiuoti. Na, techniškai tai įmanoma, tačiau įveikus vos keletą metrų vairuotoją pasitinka virtinė garsinių ir vaizdinių įspėjimų.
Aš asmeniškai, kiekvieną kartą įsėdęs į modernų automobilį išjungiu tris dalykus: eismo juostos palaikymo sistemą, vairuotojo atidumo stebėjimo sistemą ir greičio stebėjimo sistemą, kuri net ir viršijus 2 km/val. pradeda pypsėti. Atsižvelgiant į tai, kad kelio ženklų žymėjimas Lietuvoje ne visada tikslus ar logiškas, šios sistemos dažniau trikdo nei realiai padeda, todėl šių sistemų išjungimas tiesiog padeda susitelkti į pagrindinę veiklą – vairavimą.
Keisčiausia tai, kad kai kurie gamintojai šių sistemų išjungimą sugeba apsunkinti. Pavyzdžiui, „Hyundai“, „Ford“, „Kia“ ar „Subaru“ modeliuose pagalbinių sistemų išjungimas išlieka pertekliniu procesu, neretai apsunkinančiu kasdienį naudojimą. Tuo tarpu „Renault“ šioje srityje galėtų būti sektinu pavyzdžiu.
Vos įsigijus automobilį, vairuotojui pakanka vieną kartą sukonfigūruoti pagalbinių sistemų profilį, jį išsaugoti ir ateityje visus pasirinktus nustatymus aktyvuoti vienu mygtuku. Labai paprasta ir intuityvu.
Atlikus tai – metas automobilį išbandyti jam palankiose ir ne visuomet priimtinose sąlygose. Mieste, kur tikėtina „Scenic e-Tech“ ir bus naudojamas dažniausiai, prancūziškas SUV džiugina itin švelniai ir tolygiai veikiančiu akceleratoriaus pedalu, todėl su juo labai lengvai judėti ramiai ir sklandžiai.
Stabdžių sistema taip pat nėra perdėtai apkrauta energijos rekuperacijos sistemos. Be to, esant poreikiui, galima rinktis vieną iš keturių rekuperacijos lygių, kuriuos patogu valdyti už vairo esančiomis svirtelėmis. Vėlgi – elementarus sprendimas, kurio eilę metų neturėjo nei vienas „Volkswagen“ grupės elektromobilis.
Apskritai, atsižvelgiant į Lietuvos reljefą ir miesto eismo pobūdį, optimaliausiai pasirodė veikiantis antrasis energijos rekuperacijos lygis. Jis leidžia efektyviai išnaudoti stabdymą atleidus akceleratorių, tačiau kartu padeda išvengti pernelyg staigių reakcijų. „Renault“ taip pat siūlo ir „One Pedal“ režimą, tačiau jo stabdymo jėga gana ryški, tad jautresniems keleiviams šis pasirinkimas gali pasirodyti nekomfortiškas.
„Scenic e-Tech“ taip pat siūlo rinktis vieną iš keturių važiavimo režimų: „Comfort“, „Sport“, „Eco“ ir „Individual“. Ar jie naudingi? Priklausomai nuo to, ko tikitės iš kiekvieno iš jų, tačiau keičiant važiavimo režimus didžiausias pokytis juntamas akceleratoriaus pedalo jautrume ir kiek jėgų reikia įdėti sukinėjant vairą. Žinoma, pasirinkus „Individual“ režimą galima pasirinkti norimus skirtingų automobilio veikimo parametrus, tačiau, tiesą sakant, „Comfort“ režimas sugeba atliepti 99 proc. poreikių.
Nepriklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, „Scenic e-Tech“ visuomet išlieka įvairiapusišku ir lengvai nuspėjamu. Kaip ir mažesniajame „Megane e-Tech“, čia naudojamas gana greitas vairo kolonėlės perdavimo santykis – 12:1. Tai reiškia, kad net ir nedidelis pasukimas lemia greitesnį važiavimo krypties pokytį.
Nors ši konfigūracija nėra tokia aštri ir jautri kaip, pavyzdžiui, „Alfa Romeo Stelvio“, įsėdus į „Renault“ iš bet kokio kito automobilio, nesijauti taip, lyg turėtum mokytis iš naujo valdyti automobilį. Iškart jauti, kad „Scenic e-Tech“ į vairuotojo elgesį reaguoja jautriau, bet ne taip hiperaktyviai kaip anksčiau minėtasis „Alfa Romeo“ pavyzdys.
Išvažiavus už miesto ribų, šiam modeliui pritaikytas vairo mechanizmas automobiliui suteikia judrumo ir vikrumo, kurio tu nelabai tikiesi iš tokio elektromobilio. Šias charakteristikas, net neabejoju, teigiamai įvertins vairuotojai, kuriems vairavimas teikia prasmę ir malonumą, tačiau net ir žvelgiant eilinio vairuotojo akimis – „Renault“ neperlenkė lazdos.
Greitkelyje „Scenic E-Tech“ taip pat pasirodo kaip tinkamas kelionės palydovas. Aerodinaminis triukšmas salone pastėbimesnis tampa pasiekus 120–130 km/val. greitį, tačiau bendras važiavimo įspūdis atitinka tai, ko tikėtumeisi iš prancūziško automobilio – jis orientuotas į tolygų ir patogų važiavimą, o ne skubėjimą.
Kadangi „Renault“ nesiekė šiam modeliui suteikti perdėtai sportiškų važiavimo manierų, inžinieriai nusprendė išnaudoti žemai esantį svorio centrą ir automobilį komplektuoti su minkštesniais amortizatoriais. Toks derinys veikia puikiai, kol važiuojama pakankamai lygiais keliais,
Tačiau jeigu kelionės metu pasitaiko prastesnių dangos ruožų, primenančių išartą bulvių lauką, o ne normalų kelią, „Scenic e-Tech“ pakaba gali pasirodyti nervinga. Minkšti amortizatoriai ne visuomet suspėja suvaldyti inerciją, dėl kurios yra šokdinami ratai. Kita vertus, reikėtų pabrėžti, kad dažnas „Renault Scenic e-Tech“ konkurentas, net ir turėdamas adaptyvius amortizatorius, važiuodamas panašios kokybės keliais nesugeba pademonstruoti geresnių rezultatų, tad bendras įspūdis vis tiek išlieka pozityvus.
Renault Scenic e-Tech pakaba, stabdžiai:
- Automobilio komponuotė: Priekiniai varomieji ratai
- Pakabos konstrukcija: Priekyje – dvigubos skersinės svirtys, gale – daugiasvirtė
- Priekinių stabdžių diskų skersmuo: 350 mm
- Galinių stabdžių diskų skersmuo: 330 mm
- Vairo stiprintuvas: Elektrinis
- Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 235/45 R20
Renault Scenic e-Tech eksploatacija
Lietuvoje siūloma „Renault Scenic E-Tech“ modelio gama sudaryta be perteklinės konfigūracijų įvairovės. Pirkėjams siūlomi dvi baterijų versijos (60 ir 87 kWh), du skirtingos galios elektros varikliai (170 AG ir 220 AG) bei trys įrangos lygiai: „Techno“, „Esprit Alpine“ ir „Iconic“.
Skirtingai nei kai kuriose Vakarų Europos rinkose, Lietuvoje versija su mažesnės talpos baterija ir 170 AG varikliu siūloma tik su pradiniu „Techno“ įrangos lygiu. Tuo metu versija su 87 kWh baterija ir 220 AG varikliu galima su visais įrangos lygiais. Kita vertus, dėl tokio sprendimo Lietuvos vairuotojai labai daug neprarado, nes bazinė versija pasižymi gausia standartine įranga.
„Techno“ versija standartiškai komplektuojama su 4 USB-C jungtimis, „Google Maps“ navigacija, belaidė „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsaja, elektra valdomu bagažinės dangčiu, 7 oro pagalvėmis, dviejų zonų klimato kontrole, LED priekiniais žibintais, šildomais šoniniais veidrodėliais bei sulankstoma galine sėdyne, kurią galima sulankstyti 40:20:20 santykiu.
„Esprit Alpine“ versija (49 890 Eur) išsiskiria sportiškesniu charakteriu. Joje montuojami 20 colių skersmens ratlankiai, šildomos, kūną labiau prilaikančios sėdynės ir specifiniai „Alpine“ prekės ženklo dizaino elementai.
Aukščiausio lygio „Iconic“ versijoje (50 890 Eur) siūlomas šviesaus tono interjeras su medžio apdailos detalėmis, elektra valdoma vairuotojo sėdynė su masažo funkcija, „Harman Kardon“ garso sistema, 360 laipsnių vaizdo kamerų sistema, „Solarbay“ stoglangis bei pluoštas „Renault“ pažangių pagalbinių vairavimo sistemų.
Konkurentų akivaizdoje „Renault Scenic e-Tech“ išlieka ganėtinai įdomus pasiūlymas. Net ir pasirinkus brangiausią modelio versiją, jis siūlo palankesnį kainos ir komforto įrangos santykį nei panašių parametrų „Kia EV6“, „Nissan Ariya“, „Peugeot e-3008“ ar „Volkswagen ID.4“.
Atsižvelgiant į tai, būtent ši versija atrodo kaip tinkamiausias pasirinkimas. Kainų skirtumas tarp „Techno“ ir „Iconic“ įrangos lygių nėra didelis (3 100 eur), tačiau gaunamos įrangos kiekis šį skirtumą pateisina.
Renault Scenic e-Tech kaina
- Pigiausio modelio kaina: 42 990 eur
- Bandyto modelio kaina: 50 890 eur
- Garantinis laikotarpis: 5 metų
- Planinių aptarnavimų dažnumas: kas 2 metus arba 30 000 kilometrų
- Atstovybių tinklas: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!