Anuomet šis sprendimas buvo grindžiamas troškimu sumažinti taršą, kuri, anot vyriausybės narių, šešis kartus viršijo ES vidurkį vienam gyventojui.
Pagal tuomet priimtą nutarimą, maksimalus greitis greitkeliuose buvo ribojamas iki 100 km/val. nuo 6 ryto ir 19 val. vakaro.
Vis dėlto, jungtinis „Trouw“ dienraščio ir „De Groene Amsterdammer“ savaitraščio tyrimas atskleidė, jog maksimalaus greičio sumažinimas nebuvo reikšmingas.
Natūralu, jog prieštaringai vertinamos tyrimo rezultatus suskubo įvertinti Nyderlandų aplinkos vertinimo agentūra, Nacionalinis sveikatos ir aplinkos institutas ir Vageningeno universitetas. Patikrinus gautus duomenis, jie priėjo prie tų pačių išvadų.
Vageningeno universiteto profesorius Wimas de Vriesas komentuodamas tyrimo rezultatus pabrėžė, jog mažesnis leistinas greitis išmetamųjų teršalų kiekį sumažino vos 0,2%.
Verta paminėti, jog šios išvados sutapo su neseniai šalyje įvykusiais rinkimais. Po jų buvo suformuota nauja dešiniųjų vyriausybė, kurią sudaro PVV (Partij voor de Vrijheid), VVD (Volkspartij voor Vrijheid en Democratie), NSC (Nieuw Sociaal Contract) ir BBB (BoerBurgerBeweging).
Pastarieji, remdamiesi šiais rezultatais, pagal naujai sudarytą koalicinę sutartį iš karto nusprendė padidinti greičio ribojimą iki 130 km/val.
Žinoma, daugelį vairuotojų ši naujiena pradžiugino, tačiau „Eismo saugumas Nyderlanduose“ organizacijos nariai suskubo sakyti, jog šis sprendimas turės neigiamos įtakos eismo saugumui, tačiau organizacijos nariai šio teiginio nepagrindžia konkrečiais duomenimis, kurie įrodytų, jog maksimalaus greičio sumažinimas iki 100 km/val. turėjo įtakos eismo saugumui.