Jeigu jūsų nesužavėjo Dacia inžinierių atliktas darbas išorėje, jums turėtų patikti, tai kas buvo atlikta automobilio viduje. Palyginus su senesniu modeliu, atnaujinto Duster interjere pasikeitė centrinėje konsolėje esančių mygtukų išdėstymas. Šoninių langų valdymo mygtukai iš centrinės konsolės buvo perkelti į duris. Nelabai pastebimas, tačiau labai svarbus pakeitimas.
Kitas nelabai pastebimas, bet svarbus pakeitimas - vairuotojo sėdynė. Nors ji turi šiek tiek daugiau šoninio prilaikymo ir yra komfortiškesnė negu anksčiau buvusio modelio, tačiau tobulėjimui vietos dar tikrai yra.
Didžiausi pasikeitimai yra keli : apdailos medžiagų kokybė ir gerokai pagerėjusi garso izoliacija. Labiau reikėtų pagirti pagerėjusią garso izoliacija, kuri prilygsta įprastiems kompaktiškiems hečbekams. Anksčiau norint susišnekėti automobilio interjere reikėdavo šiek tiek pakelti balso toną, tačiau važiuojant atnaujintu automobiliu - tylu, ramu.
Tiesa, automobilis turi trūkumu. Mums asmeniškai, lietimui jautrus ekranas sumontuotas per žemai. Jeigu norite tik perjungti radijo stotį ar dainą, tai sunkumų nekelia, tačiau jeigu naudojatės navigacine sistema, reikia atitraukti akis nuo kelio, o štai tai šiek tiek erzina.
Atnaujintas Dacia Duster komplektuojamas su šešiais skirtingais varikliais : Dviem benzininiais, dviem dyzeliniais ir su dar vienu benzininiu varikliu, kuris yra suporuotas su gamykline dujų įranga.
Mūsų bandytas Dusteris turėjo puikiai žinomą 1.5 litro, 110 arklio galių išvystantį dyzelinį agregatą. Pasakyti kažką blogo apie 240 NM sukimo momentą išvysti variklį sunku. Tai nėra pats moderniausias ar įspūdingiausias agregatas, tačiau dėl pakankamai mažo Duster svorio, dyzelinis motoras nesijaučia užgožtas.
Žiūrint į baltą popieriaus lapą, kuriame šviečia 12.5 sekundžių įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. šiek tiek pakeičia veido mimika, bet ar turint tokį automobilį jums reikia rekordiškai greitos mašinos?
Pats didžiausias Duster privalumas yra tas, kad jis jaučiasi lyg būtų lengvasis automobilis, o ne visureigis, kuris tą pačią minutę galėtų įmerkti savo užpakalį į balą ir su pasididžiavimu iš jos išvažiuoti.
Įprastose miestų gatvėse automobilis jaučiasi lyg žuvis vandenyje. Dėl pakankamai kompaktišku išmatavimu ir 240 NM sukimo momento esant 1750 aps/min, didžiausia variklio galia yra jums po ranka. Net ir ankštose miestų gatvėse su automobiliu labai lengva manevruoti. Tik reikėtų paminėti, kad jeigu dažniausiai važinėsite mieste, pratinkitės atsisakyti pirmos pavaros, nes ji tiesiog per trumpa. Iškart junkite antrą ir judėkite iš vietos. Taip, tiesiog patogiau.
Pripažinsime, labai bijojome važiuoti į greitkelį, nes anksčiau tai buvo ne pati mėgstamiausia Duster kelio atkarpa. Kadangi Dusteris buvo kuriamas paprastiems žmonėms, kuriems reikia nuvažiuoti iš taško A į tašką B ir tai, dažniausiai kelionė driekdavosi per miškus, galvoti apie geresnę garso izoliaciją nereikėjo.
Ankstesni modeliai greitkelyje ūžė, birbė ir skleidė įvairiausius pašalinius garsus, tad norint nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą, kelionė tapdavo šiokia tokia katorga. Tačiau atnaujintas modelis šios bėdos atsikratė. Važiuojant net ir didesniu greičiu, pašalinių garsų automobilio interjere nėra labai daug. Tiesa sakant, ji nėra blogesnė už Škoda Yeti.
Bekelė mus labiausiai domino. Juk Dacia teigia, kad tai yra tikras visureigis, kuris galės įveikti net tik menkiausią kalniuką, bet ir ruožą, kur nėra kelių.
Dacia Duster turi identišką keturių varomųjų ratų sistemą kaip ir Nissan X-Trail, todėl nenustebkite, jeigu toks varguolis bekelėje spjaus į veidą brangesniems ir prestižiškesniems automobiliams.
Dėl pakankamai neblogos prošvaisos, kuri siekia 20.8 centimetro, pigiausio visureigio titulą turintis visureigis važiuos ten kur jam sakysite. Jeigu automobilis užstrigs, nekaltinkite Dusterio, o užsirašykite į vairavimo tobulinimo kursus.
Lietuvoje atnaujintas Dacia Duster kainuoja nuo 37.500 litų. Už šią sumą galite įsigyti kokį nors mažą hečbeką, kuris toli gražu neprilygs interjero erdve ir pravažumu. Tačiau, jeigu norite tokio pačio egzemplioriaus, kurį bandėme ir męs, teks sumokėti 63.000 litų. Nors kaina išauga net 25.500 litų, tačiau gausite dyzelinį variklį, keturių varomųjų ratų sistemą, oro kondicionierių, navigacinę, sistemą, padorią garso sistemą, lengvo lydinio ratlankius, ragus ant stogo, normalų atsarginį ratą, visus elektra valdomus langus ir net automatinę greičio palaikymo sistemą. Tad mąstant logiškai, gaunate beveik pilnai įrengtą automobilį.
Oficialus modelio kainininkas :
Versija | Variklis / Modifikacija | Kaina (LT) |
Duster | 1.6 16V 105 4X2 | 37.500 |
Ambiance | 1.6 16V 105 4X2 | 40.300 |
Ambiance | 1.6 16V 105 LPG 4X2 | 42.050 |
Ambiance | 1.6 16V 105 4X4 | 46.000 |
Ambiance | 1.5 dCi 90 4X2 | 45.350 |
Ambiance | 1.5 dCi 110 4X2 | 49.100 |
Laureate | 1.6 16V 105 4X2 | 45.000 |
Laureate | 1.6 16V 105 LPG 4X2 | 46.750 |
Laureate | 1.2 TCE 125 4X2 | 50.050 |
Laureate | 1.6 16V 105 4X4 | 50.700 |
Laureate | 1.5 dCi 110 4X2 | 53.800 |
Laureate | 1.5 dCi 110 4X4 | 59.500 |
Prestige | 1.2 TCE 125 4X2 | 53.550 |
Prestige | 1.5 dCi 110 4X4 | 63.000 |
Surasti šiam automobiliui konkurentų nėra pati sunkiausia užduotis. Pagal dydį, rumuniškas visureigis turėtų konkuruoti su Škoda Yeti, Opel Mokka ir Nissan Qashqai.
Pasižiūrėkime ne į pačius pigiausius, bet dyzeliniais varikliais aprūpintas versijas, kurios kainuoja panašiai kaip ir gausiai sukomplektuotas Dacia Duster.
Dacia naujus metus pasitinka ryžtingai. Praeitais metais atnaujinusi visą modelių gamą, šiemet Renault koncernui priklausantis gamintojas bandys parduoti rekordinį skaičių automobilių. Susidomėjimas šios markės automobiliais didėja ne tik Vakarų Europoje, bet ir mūsų šalyje.
Iš dalies Dacia Duster galėtume įvardinti kaip patį tinkamiausią automobilį Lietuvai. Talpus, ekonomiškas, praktiškas, funkcionalus, puikų pravažumą turintis visureigis nuo šiol taip pat yra komfortiškas ir patogus ilgesnėse kelionėse. Net šio automobilio kaina lietuviška.