• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos automobilių gamintoja BYD keičia savo investicijų kryptį Europoje. Užuot spartinusi 4 mlrd. eurų vertės gamyklos Vengrijos Segedo mieste plėtrą, bendrovė nusprendė įjungti žemesnę pavarą ir strateginį dėmesį perkelti į Turkiją, pranešė naujienų agentūra „Reuters“.

18

Kinijos automobilių gamintoja BYD keičia savo investicijų kryptį Europoje. Užuot spartinusi 4 mlrd. eurų vertės gamyklos Vengrijos Segedo mieste plėtrą, bendrovė nusprendė įjungti žemesnę pavarą ir strateginį dėmesį perkelti į Turkiją, pranešė naujienų agentūra „Reuters“.

REKLAMA

Šis sprendimas – atsakas į Europos Komisijos pradėtą tyrimą dėl įtarimų, kad BYD gauna dosnią Kinijos vyriausybės finansinę pagalbą, dėl kurios gamintojui suteikiamas ryškus konkurencinis pranašumas. 

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Nors bandomoji automobilių gamyba Segede prasidės dar šiemet, pilną pajėgumą gamykla pasieks ne anksčiau kaip 2028 m. Tai dvejais metais vėliau nei planuota.

REKLAMA

Vietoje anksčiau planuotų gamybos pajėgumų (150 tūkst. vienetų per metus), kitąmet planuojama pagaminti vos keletą tūkstančių.

Galiausiai, teigiama, kad gamyklos maksimalūs pajėgumai gali siekti iki 300 tūkst. vienetų per metus, tačiau šis tikslas, akivaizdu, buvo atidėtas neribotam laikui. 

Tyrimas – signalas Kinijai

Europos Sąjunga pradėjo preliminarų tyrimą dėl galimai neproporcingos Kinijos valstybės subsidijų BYD projektui Vengrijoje. 

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu įtarimai pasitvirtins, BYD gali būti priversta grąžinti gautą paramą, sumažinti gamybos apimtis ar net priversti atsisakyti tam tikrų aktyvų. 

Nors oficialiai įmonė pabrėžia, kad pakeitimai susiję su „efektyvumo ir kaštų veiksniais“, akivaizdu, kad šis sprendimas yra ir politinis gestas, ir savotiškas spaudimas Briuseliui.

Turkija tampa strateginiu centru

BYD sprendimas atsigręžti į Turkiją paremtas keliais veiksniais. Pirma, šalis yra ES muitų sąjungos narė, tad čia pagaminti automobiliai gali būti eksportuojami į Bendrijos rinką be papildomų tarifų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Antra, Turkijoje gamybos kaštai – darbo jėgos, energijos ir logistikos – yra ženkliai mažesni.

Trečia, Ankara aktyviai konkuruoja dėl kapitalo iš Azijos. Šių metų pradžioje dar viena Kinijos bendrovė „Chery“ paskelbė apie 1 mlrd. dolerių vertės investiciją į 200 tūkst. vienetų pajėgumo gamyklą.

BYD gamykla Manisoje bus mažesnė nei Vengrijoje. Šio projekto vertė sieks apie 1 mlrd. dolerių, o planuojama metinė gamyba – 150 tūkst. automobilių. Vis dėlto, naujausia informacija rodo, kad gamyba Turkijoje prasidės anksčiau, nei tikėtasi, ir jau 2027 m. gali viršyti Segedo gamyklos apimtis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų