Oficialiai, pirmasis BMW automobilis, turėjęs įžymiąsias radiatoriaus groteles buvo 1933 metais pasirodęs „BMW 303“, tačiau sumaištį į šią situaciją įneša specializuotos „Gebrüder Ihle“ vardu pasivadinusios dirbtuvės.
Jos, taip pat, 1933 metais „BMW 3/15“ pagrindu sukūrė kompaktišką, išvaizdų rodsterį, kurio priešakyje – ilgos, į dvi dalis padalintos radiatoriaus grotelės, kurios, palyginus su pirmuoju BMW automobiliu, buvo gerokai siauresnės ir ilgesnės. Galbūt tai tik sutapimas, bet kone identiškas kopijas BMW pradėjo naudoti tik po vienerių metų, kai buvo pristatytas „BMW 303“ įpėdinis – „BMW 315“.
(viršuje – BMW 303. Apačioje – Gebrüder Ihle dirbtuvių BMW)
Bet kokiu atveju, šis išskirtinis dizaino elementas buvo vienas svarbiausių skiriamųjų bruožų. Ir nors šiandien dabartinė šio dizaino elemento interpretacija kelia visiškai kitokias emocijas, bet tai jau kita istorija. Vietoje to, sugrįžime prie pagrindinės temos.
Gerai išnaršius BMW markės istoriją, joje rastume kelis automobilius, kurie neturėjo tradicija tapusių grotelių. Iš tiesų, jų yra šeši, o gal septyni, priklausomai nuo jūsų požiūrio.
Tikriausiai nenustebsite išgirdę, jog pirmieji du automobiliai be šio stilizuoto elemento buvo pirmieji iš Bavarijos kilusio gamintojo ratuočiai: „3/15“ ir „3/20“. Nors pirmasis modelis („3/15“) buvo licencijuota „Austin Seven“ versija, „BMW 3/20“ jau buvo visapusiškai autentiškas gamintojo modelis, ir buvo gamintas nuo 1932 iki 1934 metų.
Prabėgus daugiau nei dešimtmečiui, praėjusio amžiaus 6-ajame dešimtmetyje pasirodė dar vienas BMW markės automobilis be šio skiriamojo bruožo. Tai buvo mažytis, ypatingai kompaktiškas, pagal italų „Iso“ kompanijos licenciją pagaminta „BMW Isetta“ bei vėliau šį mažylį pakeitęs „BMW 600“.
„BMW 600“ įpėdiniu tapęs „BMW 700“, taip pat buvo suprojektuotas negalvojant apie į dvi dalis padalintas radiatoriaus groteles. Kita vertus, tai buvo vienas pirmųjų BMW markės modelių, po Antrojo pasaulinio karo, kuris sulaukė žymiai didesnio visuomenės susidomėjimo ir tapo komerciškai sėkmingu bendrovės projektu.
Pradėjęs augti BMW kompanijos apetitas 1966-aisiais metais paskatino įsigyti tik Vokietijoje gerai žinomą bendrovę – „Glas“. Ji buvo įkurta dar XIX amžiaus pabaigoje ir iš pradžių vertėsi žemės ūkio technikos remontu, kol galiausiai panašaus pobūdžio techniką pradėjo gaminti pati, o po Antrojo pasaulinio karo išplėtė savo asortimentą ir pradėjo gaminti lengvuosius automobilius.
Įsigijus šią įmonę, BMW nebuvo linkusi nutraukti jos veiklos. Anaiptol. BMW ir toliau gamino keletą „Glas“ markės modelių, tačiau su tam tikrais pakeitimais. Puikus to pavyzdys – „BMW-Glas 3000“. Išvaizdus ir elegantiškas kupė, turėjęs 8 cilindrų variklį, serijinėje gamyboje išbuvo iki pat 1968 metų gegužės mėnesio.
Vis dėlto, jeigu reikėtų išskirti patį įdomiausią automobilį, kuris neturėjo visiems BMW automobiliams būdingo atributo, juo neabejotinai taptų „BMW 340“.
Techniškai – jis nebuvo išskirtinai inovatyvus ar gebantis praplėsti iki tol buvusias suvokimo ribas, bet tai šį kartą nesvarbu.
„BMW 340“ iš tiesų buvo tik kitokiu rūbu aprengtas „BMW 326“, kuris buvo suprojektuotas ir gamintas nuo 1936 iki 1941 metų. Prasidėjus Antrajam pasauliniam karui, BMW kartu su kitais automobilių pramonės gigantais buvo įpareigoti savo gamyklose kurti ir gaminti karo mašinai reikalingus įrankius: vilkikus, motociklus ar netgi lėktuvams skirtus variklius.
Praėjus keleriems metams ir jungtinių sąjungininkų pajėgoms įveikus Trečiąjį Reichą, BMW pakliuvo į nepavydėtiną situaciją. Teritorija, kurioje anuomet stovėjo pagrindinė BMW gamykla Eisenache, buvo okupuota Jungtinių Valstijų armijos pajėgų, tačiau vėliau buvo nutarta, jog Tiuringijos regionas atiteks Sovietų Sąjungai, kuri su Vokietijos automobilių pramonės likučiais elgsis savo nuožiūra.
(originalus „BMW 326“ modelis)
Jeigu netoliese esančios „Auto-Union“ gamyklos įrenginiai buvo labai greitai išrinkti ir išvežti į Rusijos gilumą, tai Eisenacho gamykloje netrukus buvo pradėta modernizuoto „BMW 326“ modelio gamyba.
Techniškai – jis buvo identiškas automobiliui, kurį BMW gamino iki Antrojo pasaulinio karo pradžios, tačiau pakeistas priekinės dalies dizainas visiems Rytų Vokietijos gyventojams sufleravo, jog tai – visiškai naujas modelis.
Kaip ir galėjote tikėtis, tokiu sovietų elgesiu BMW vadovai nebuvo patenkinti, nes jiems ne tik nepavyko išsaugoti itin svarbios gamyklos, bet ir dabar sovietai naudojasi jų bendrovės vardu pardavinėdami dievai žino kaip surinktą ir pagamintą BMW automobilį.
Rimtesni pokyčiai įvyko tik 1952 metais, kai rytinėje Vokietijos dalyje gaminti BMW automobiliai buvo priverstinai pervadinti į „EMW“ arba „Eisenacher Motorenwerk“, o BMW pagrindu suprojektuotų automobilių gamyba buvo sustabdyta.
Pastaroji įmonė, beje, vėliau išgarsėjo kaip „Automobilwerk Eisenach“, kurios dirbtuvėse gimė įžymusis „Wartburg“ automobilis.