• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / 

Būkim biedni, bet teisingi. Vienintelė priežastis, dėl kurios žmonės perka vienatūrius - jiems jų reikia, o ne dėl to, jog jie jų nori. Kada paskutinį kartą girdėjote, jog žmogus sakytų, kad „Volkswagen Sharan“ ar „Chrysler Voyager“ yra jo svajonių automobilis? Būtent. Tačiau besikeičiančios automobilių industrijos tendencijos ir pirkėjų poreikiai, blankūs ir nelabai įdomūs vienatūriai pradeda po truputėlį keistis.
Faktų_lentelė
Naujovių ir iššūkių nebijantys gamintojai labai dažnai mėgsta eksperimentuoti. Vieni eksperimentai pasiteisina, kiti - nelabai, tačiau toks būdas automobilių gamintojams leidžia suprasti pirkėjų norus, išbandyti dar niekur nepanaudotus sprendimus. Įprastai, nestandartiniai sprendimai ir technologijos iš pradžių būna panaudojami brangiausiuose gamintojo modeliuose. Vėliau, strategijai pasiteisinus, visos beprotiškos idėjos perkeliamos į mažesnius, pigesnius, ir kas be ko, prieinamesnius modelius.
Prancūzijos automobilių gamintojai visame pasaulyje žinomi dėl trijų dalykų - išskirtinio dizaino, komforto ir polinkio išskirti/eksperimentuoti. Vis dėlto, per pastaruosius dešimt metų prancūziški automobiliai neatrodė nei išskirtinai, nei originaliai, nei būdavo labai komfortiški. O ką jau kalbėti apie netradicinius sprendimus. Konservatyvumo keliu nusprendę eiti gamintojai iš vyno ir vynuogių šalies po keletos metų suprato, jog padarė klaidą, sugrįžo prie braižymo lentos ir pradėjo kurti automobilius, kurie vėl galėtų būti Prancūzijos pasididžiavimu.


Aivaras Grigelevičius / 

Būkim biedni, bet teisingi. Vienintelė priežastis, dėl kurios žmonės perka vienatūrius - jiems jų reikia, o ne dėl to, jog jie jų nori. Kada paskutinį kartą girdėjote, jog žmogus sakytų, kad „Volkswagen Sharan“ ar „Chrysler Voyager“ yra jo svajonių automobilis? Būtent. Tačiau besikeičiančios automobilių industrijos tendencijos ir pirkėjų poreikiai, blankūs ir nelabai įdomūs vienatūriai pradeda po truputėlį keistis.
Faktų_lentelė
Naujovių ir iššūkių nebijantys gamintojai labai dažnai mėgsta eksperimentuoti. Vieni eksperimentai pasiteisina, kiti - nelabai, tačiau toks būdas automobilių gamintojams leidžia suprasti pirkėjų norus, išbandyti dar niekur nepanaudotus sprendimus. Įprastai, nestandartiniai sprendimai ir technologijos iš pradžių būna panaudojami brangiausiuose gamintojo modeliuose. Vėliau, strategijai pasiteisinus, visos beprotiškos idėjos perkeliamos į mažesnius, pigesnius, ir kas be ko, prieinamesnius modelius.
Prancūzijos automobilių gamintojai visame pasaulyje žinomi dėl trijų dalykų - išskirtinio dizaino, komforto ir polinkio išskirti/eksperimentuoti. Vis dėlto, per pastaruosius dešimt metų prancūziški automobiliai neatrodė nei išskirtinai, nei originaliai, nei būdavo labai komfortiški. O ką jau kalbėti apie netradicinius sprendimus. Konservatyvumo keliu nusprendę eiti gamintojai iš vyno ir vynuogių šalies po keletos metų suprato, jog padarė klaidą, sugrįžo prie braižymo lentos ir pradėjo kurti automobilius, kurie vėl galėtų būti Prancūzijos pasididžiavimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_1749


„Renault“ galėtų būti kuo puikiausiu transformacijos pavyzdžiu. 2012 metais prasidėjęs kompanijos renesansas tik dabar įgauna pagreitį. Pastaruosius keletą metų prie naujos platformos, variklių ir technologijų dirbę inžinieriai, šiais metais pagaliau, galėjo pristatyti visiškai naujus modelius, kurie tikrąją ta žodžio prasme spinduliuoja prancūziškumu.
Vadovaudamiesi daugelį metų automobilių industrijoje galiojančia praktika, naujausi gamintojo žaisliukai ir idėjos buvo sumontuoti į brangiausią markės modelį, kuriuo tapo ne prabangus sedanas, o ... padidinto pravažumo vienatūris. Nors oficialiai naujos kartos „Renault Espace“ vadinamas krosoveriu, tačiau kad ir kaip į šį automobilį žiūrėtume, jis mums išliks didžiuliu vienatūriu. Tik šį kartą naujasis „Espace“ bandys išlipti iš nuobodylos rėmų ir tapti tuo automobiliu, kurio žmonės nori.

REKLAMA

IMG_1747


Naujas, tikrąją ta žodžio prasme
Šiais laikais, apkarpytų biudžetų ir milžiniškų išlaidų laikais, sukurti visiškai naują automobilį gali ne kiekvienas gamintojas. O jeigu ir pasiryžta, daugelis apsišarvuoja kantrybe ir tikisi, jog investicijos geriausiu atveju sugrįš po dešimties metų.
„Renault“ į visiškai naujos modulinės platformos kūrimą investavo ne vieną milijoną eurų ir prie jos kūrimo ir tobulinimo praleido ne vienerius metus. Pirmą kartą 2013 metais pristatyta platforma yra labai panaši į daugelio specialistų išgirtą „Volkswagen MQB“ platformą. „CMF“ vardu pavadintą platformą sudaro penki moduliai, kuriuos galima keisti, stumdyti ir pritaikyti juos pagal savo norus. Modulinės platformos dėka, inžinieriai gali sukurti įvairaus dydžio, įvairių klasių modelius per žymiai trumpesnį laiką, o išlaidas kontroliuojantys buhalteriai gali nesijaudinti, jog naujasis projektas taps per brangus.

REKLAMA
REKLAMA

IMG_1744


Šiais metais pristatytas penktos kartos „Renault Espace“ tapo pirmuoju prancūziškos markės modeliu, kuris buvo sukurtas būtent ant šios platformos. Šių metų vasarą pasirodęs „Renault Kadjar“, prieš gerą mėnesį debiutavęs „Renault Talisman“ ir jau kitą mėnesį Frankfurto automobilių parodoje debiutuosianti naujos kartos „Renault Megane“, dalinasi lygiai ta pačia platforma.
Dėka naujos architektūros ir iš aliuminio ir plastiko pagamintų detalių, penktoji „Renault Espace“ karta yra žymiai lengvesnė. Priklausomai nuo pasirinktos versijos, automobilis gali būti iki maždaug 250 kilogramų lengvesnis už savo pirmtaką. Kartu su naująja platforma, penktos kartos „Espace“ galės būti komplektuojamas su keturių vairuojamųjų ratų sistema - „4Control“. Pirmą kartą ši sistema buvo pademonstruota jau nebegaminamoje „Renault Laguna III“, tačiau atrodo, jog kompanijos inžinieriai norėdami sumažinti stambaus automobilio apsisukimo laipsnį į pagalbą pasikvietė „4Control“ sistemą.
Mažieji darbininkai
Šiuolaikinės variklių darbinio tūrio mažinimo tendencijos palietė kiekvieną gamintoją. „Renault“ per pastaruosius metus atnaujino beveik visą variklių gamą. Ne vieną dešimtmetį tobulintus atmosferinius motorus pakeitė mažyčiai 0.9 litro, trijų cilindrų arba 1.2 bei 1.6 litro, keturių cilindrų benzininiai agregatai. Tuo tarpu dyzelinių variklių gamoje naujovių šiek tiek mažiau - didžiausia šių metų naujiena - 1.6 litro, 4 cilindrų dyzelinis variklis su dvejomis turbinomis, išvystantis 160 arklio galių.
„Renault“ į savo naujausią kūdikį - „Espace“, montuos tik tris variklius : vieną benzininį ir du dyzelinius. Benzininis variklis - 4 cilindrų su turbina, išvystantis 200 arklio galių. Dyzelinių variklių gamoje : 130 arklio galių ir 160 arklio galių išvystančios jėgainės. Tiek vienos, tiek kitos versijos variklio darbinis tūris siekia 1.6 litro, skiriasi tik variklio valdymo programa ir dar keletas parametrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_1715


Į mūsų bandytą modelį buvo sumontuotas naujasis „Renault“ inžinierių kūrinys - 160 arklio galių dyzelinis variklis su automatine pavarų dėže. Iš pirmo žvilgsnio, beveik dvi tonas sveriančiam automobiliui vos 1.6 litro darbinio tūrio agregatas nėra pats tinkamiausias kompanionas, tačiau 380 Nm sukimo momentas didijį „Espace“ į priekį gena pakankamai energingai ir žvitriai. Ypač žinant kiek jis sveria.
Dviejų turbinų palaikymą turintis variklis stebėtinai tylus, pasižymintis labai mažomis vibracijomis ir puikiai dera su netradicine automatine pavarų dėže. Kaip ir „Clio RS“, taip ir „Espace“ komplektuojamas su „Getrag“ dvigubą sankabą turinčia pavarų dėže, kuri per pastaruosius metus patobulėjo. Jeigu anksčiau važiuojant mažais greičiais ši pavarų dėžė elgdavosi pakankamai nervingai, tai dabar situacija žymiai geresnė.
Komfortas, komfortas
Šiais laikais mūsų visų supratimas apie komfortą yra gerokai pasikeitęs. Anksčiau norint automobiliui užlipdyti etiketę - komfortiškas, jis turėjo keliu ne važiuoti, bet plaukti. Prieš maždaug 30 metų tai buvo būdinga „Citroen“ markės automobiliams. Tačiau augant sportiškų ir dinamiškų automobilių poreikiui, kiekvieną kelio nelygumą sugeriančios pakabos tapo tikra retenybe. Visgi, labai norėtume pasidžiaugti, jog „Renault“ nusprendė prisiminti koks turi būti komfortiškas automobilis iš Prancūzijos.
Pakabos konfigūracija ne iš tolo neprimena devintame dešimtmetyje gamintų „Citroen“ modelių, šiais laikais tai būtų nepriimtina, tačiau jeigu „Espace“ pakabos darbą palygintume su analogiško dydžio vienatūriais - prancūzai pataikė tiesiai į dešimtuką. Automobilis pagirtinai sugeria kelio nelygumus ir į kiekvieną duobę reaguoja ne su trenksmu, bet su maloniu palingavimu.

REKLAMA

IMG_1709


„Renault Espace“ propaguoja atpalaiduojantį vairavimo stilių. Aukšta sedėsena, didžiulis panoraminis stoglangis, didžiuliai krėslai priverčia jaustis lyg būtumėte Prancūziškame filme. Trūksta tik vyno, sūrio ir didžiulės pakrantės, kurioje matytųsi vandenynas. „Renault“, atrodo, norėjo sukurti ne tik vienatūrį, bet ir įsimintiną „Grand Tourer“ tipo automobilį.
Vis dėlto, automobilis nėra beviltiškas posūkiuose. Kadangi mūsų bandytas automobilis turėjo „4Control“ sistemą, manevruoti ankštose miestų gatvėse ir daugiabučių kiemuose vienas malonumas. Puikus to įrodymas - vos 11.1 metro apsisukimo kampas. Palyginimui, mažojo „Renault Clio“ apsisukimo kampas - 10.8 metro.

REKLAMA

IMG_1723


Bene didžiausią įspūdį palieka automobilio interjeras, o tiksliau - futuristiškai atrodanti centrinė konsolė bei prietaisų skydelis. Nesame įpratę dalinti tokius komplimentus prancūziškiems automobiliams, tačiau didžioji dauguma „Premium“ segmento automobilių gamintojų galėtų labai daug ko pasimokyti iš „Renault“ dizainerių, ypač iš vizualinės pusės.
Tik atsisėdus už automobilio vairo, į akis iškart krenta didžiulis lietimui jautrus ekranas, T formos perjungimo svirtis ir didžiulis porankis. Šie trys elementai priverčia Jus jaustis lyg sėdėtumėte už solidesnio ir vertingesnį prekinį ženklą turinčio automobilio. Nepaisant futuristiškai atrodančios centrinės konsolės, išmokti ja naudotis galima vos per penkias minutes. Net jeigu ir nemėgstate technologijų ir iki šiol savo rankoje laikote „Nokia 3310“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

zoom-renault-espace-v-2015-essai


4.9 metro limuzinas?
Kad ir kokia didžiulė sumaištis dabar būtų Jūsų galvoje, tačiau pavadinti „Renault Espace“ vienatūriu, niekaip neapsiverčia liežuvis. Pačiupinėti šį unikumą leidome keliems žmonėms ir visi iki vieno buvo labai maloniai nustebę dėl keletos dalykų. Daugelis negalėjo patikėti, jog tai „Renault“, kaip nuostabiai jis rieda ne pačiais lygiausiais Lietuvos keliais ir kiek daug malonių, prabangiems automobiliams būdingų funkcijų jis turi.
Nepaisant gausybės privalumų, prancūziškas „Espace“ vis dar gali sutalpinti septynis žmonės. 4.9 metro ilgio automobilis neužmiršo savo pirmtakų ir pirkėjų, kurie „Espace“ vertino dėl erdvaus ir praktiško interjero.

REKLAMA

00


Dėl pasikeitusių proporcijų ir automobilio koncepcijos, erdvės „Espace“ interjere penkiems žmonėms netrūksta. Tačiau trečioje sėdynių eilėje įsitaisyti galės tik šuo arba du labai maži vaikai. Tačiau, jeigu automobilį naudosite kaip penkiavietį, vietos užteks ne tik storiausių kaulų giminaičiui, bet ir Jūsų šeimos mantai.
Visgi, tiek „Renault“, tiek mes norėtume, jog Jūs užmirštumėte senojo „Espace“ įvaizdį, nes tai yra praeitis. Turint tokį automobilį, reikia patogiai įsitaisyti odinėse sėdynėse, atsipalaiduoti ir mėgautis kelione. Dinamiškumu jis ne iš tolo neprilygsta agresyviems konkurentams iš Vokietijos, tačiau tai ir yra didžiausias šio privalumas. Jis - kitoks, netradicinis kokteilis, kuriam atsispirti sunku. Ne veltui žmonės išbandę naująjį „Espace“ nebenori sugrįžti prie tradicinių vienatūrių.
verdiktas3
pliusai ir minusai

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų