• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Skirtingose Europos šalyse elektromobilių įkrovimo kainos 2024 metais išlieka itin nevienodos. Nors elektromobilių eksploatacija vis dar laikoma ekonomiškai palankesne nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių, „Switcher.ie“ atliktas tyrimas parodė, kad kai kuriose valstybėse sąskaitos už energiją gali smarkiai viršyti vidurkį.

Skirtingose Europos šalyse elektromobilių įkrovimo kainos 2024 metais išlieka itin nevienodos. Nors elektromobilių eksploatacija vis dar laikoma ekonomiškai palankesne nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių, „Switcher.ie“ atliktas tyrimas parodė, kad kai kuriose valstybėse sąskaitos už energiją gali smarkiai viršyti vidurkį.

REKLAMA

Remiantis „Eurostat“ duomenimis ir analizuojant 25 populiariausius elektromobilius, paaiškėjo, kad 2024 m. Europoje vidutinė pilno įkrovimo kaina namuose siekė 13,83 euro, o 100 km kelionė kainavo apie 3,79 euro. Tai – 0,5 proc. daugiau.

Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.

Tačiau Vokietijoje šie skaičiai kur kas aukštesni – net 25,73 euro už vieną pilną įkrovimą ir 7,06 euro už 100 km. Tai lemia, kad būtent ši šalis šiuo metu yra brangiausia elektromobilių naudotojams visoje Europoje. Analitikai pažymi, kad tam įtakos turėjo subsidijų mažinimas. Vien 2024 m. elektromobilių pardavimai šalyje sumažėjo 27 proc., iki 381 772 vienetų.

REKLAMA
REKLAMA

Danija užima antrąją vietą pagal įkrovimo brangumą – 24,56 euro už įkrovimą ir 6,74 euro už 100 km. Nepaisant to, šalyje elektromobiliai sudaro net 52 proc. naujų automobilių rinkos – vieną didžiausių dalį visoje Europoje.

REKLAMA

Airija – trečioje vietoje su 24,14 euro įkrovimo ir 6,62 euro 100 km sąnaudomis. Čia rinką palaiko nuolatinės subsidijos, mokesčių lengvatos ir skatinamosios priemonės. 2023 metais šalyje buvo įregistruota 17 581 naujas elektromobilis, o per pirmuosius keturis 2024 metų mėnesius – 11 482 (+26 proc.), kas sudaro 15 proc. visos naujų automobilių rinkos.

„Nors įkrovimo kainų augimas daugelyje šalių sulėtėjo, kainų skirtumai vis dar išlieka didžiuliai. Tai daugiausiai lemia vyriausybių taikytų paramos mechanizmų skirtumai ir geopolitiniai veiksniai, skirtingai veikiantys nacionalines energetikos sistemas“, – komentavo „Switcher.ie“ komercijos direktorius Eoinas Clarke’as.

REKLAMA
REKLAMA

Priešingame spektro gale – pigiausios šalys. Turkijoje pilnas įkrovimas kainuoja vos 4,05 euro. Sakartvele – 4,59 euro, o Kosove – 4,87 euro. Šiose šalyse elektromobilių skaičius vis dar mažas, dažniausiai dėl aukštos pradinės įsigijimo kainos ir riboto prieinamumo, palyginti su vidutinėmis vietos pajamomis.

Tyrime taip pat pažymima, kad vidutinė pilno įkrovimo kaina Europoje sudaro apie 4 proc. neto savaitinių pajamų. Tai reiškia, kad elektromobilio įkrovimo našta gyventojams priklauso ne vien nuo pačios elektros kainos, bet ir nuo to, kokią dalį asmeninių pajamų sudaro tokios išlaidos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šalyse, kur vidutinės pajamos mažesnės, net ir palyginti pigi elektra gali tapti reikšmingu išlaidų šaltiniu, o turtingesnėse valstybėse net brangus įkrovimas dažnai suvokiamas kaip priimtinas.

Lietuva pagal elektromobilių įkrovimo kainą Europoje užėmė 20-ą vietą. Tyrimo duomenimis, vidutinė pilna elektromobilio įkrova mūsų šalyje kainuoja 13,99 euro, o norint nuvažiuoti 100 kilometrų reikia apie 3,84 euro vertės elektros energijos.

Verta pažymėti, kad Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje įkrovimo kainos dar didesnės – šios šalys atitinkamai užėmė 17-ą, 18-ą ir 12-ą vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų