Subtilumas ir sugebėjimas kiekvieną dizaino elementą paversti funkcionalu ir puikiai derančiu su kitu yra ir buvo „Volkswagen“ dizainerių stiprybė. Ir tai puikiai matyti „B8“ kartos modelyje, kuris po atnaujinimo pasikeitė minimaliai. Na, bent jau taip atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Norint suprasti kur vertėtų ieškoti pokyčių, tiesiog pažvelkite į apatinę priekinio buferio dalį, pažvelkite į apdailos detalių formą ties priešrūkiniais žibintais. Vėliau pažvelkite į subtiliai pasikeitusias radiatoriaus groteles ir žibintus, kurių forma nepasikeitė, tačiau žibintuose suformuotų šviesos elementų grafika – pasikeitė. Pokyčius labiausiai pajusite gavę modelį su „IQ.Light“ paketu, kuriame slypi „Audi“ automobiliuose naudojama LED šviesos diodų matricos žibintų technologija. Tuomet vizualiniai pokyčiai bus pastebimi gerokai lengviau.
O visa kita – iki skausmo puikiai pažįstamas ir labai lengvai atpažįstamas vidutinės klasės atstovas, kuris puikiai pritaps didelės įmonės automobilių parke, kurio valdytojai ką tik nusprendė atsisakyti „Toyotų“, dėl kurių pradėjo skaudėti galvą ir nugarą.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Passat TSI 190 R-Line |
Išskirtinumo faktorius | 5 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Varantieji ratai | Priekiniai arba keturi varantieji |
Tuščio automobilio svoris | 1455 kilogramai |
Ilgis (mm) | 4775 mm |
Plotis (mm) | 1832 mm |
Aukštis (mm) | 1483 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2786 mm |
INTERJERAS
Jeigu žvelgdami į automobilio išorę ne vieną minutę ieškojote realių pokyčių, tuomet įžengę į atnaujinto „Passat“ vidų tikrai nenorėsite patikėti, jog „Volkswagen“ inžinieriai įdėjo bent truputėlį pastangų siekiant patobulinti ir taip stebėtinai gerai suprojektuotą interjerą.
Kaip ir išorėje, taip ir viduje pokyčiai – minimalūs. Išskyrus naujos formos vairą, kuris šauniau „limpa“ prie rankos, naują grafinę sąsają skaitmeniniame prietaisų skydelyje ir itin bjaurų „Passat“ užrašą centrinės konsolės viršuje, vargu ar sugebėtumėte atrasti bent 10 realių, rimtų skirtumų tarp prieš tai gaminto ir dabar gaminamo modelio. Ir nors tai skamba kaip priekaištas, taip tikrai nėra.
Mes puikiai suprantame „Volkswagen“ specialistus. Norint patobulinti formulę, kuri ir taip atrodo išbaigta, nėra labai lengva, todėl nenuostabu, jog „Volkswagen“ specialistai susikoncentravo tik į kelias detales, kurios padėtų sukurti brangesnio automobilio įspūdį negu yra iš tikrųjų. Šis jausmas ypatingai paaštrėja, jeigu sėsite už daugiau priedų turinčio „Passat“, kaip kad mūsų bandytojo „R-Line“ sedano, kuriame yra ir skaitmeninis prietaisų skydelis ir ryškios interjero apdailos detalės, kurios sukuria didesnį erdvės pojūtį.
Nepaisant juntamų skirtumų tarp paprastesnių ir ištaigingesnių versijų, „Volkswagen“ specialistus vertėtų pagirti, jog sugebėjo iš pirmo karto suprojektuoti pavyzdinį interjerą. Nekeliantį absoliučiai jokių emocijų, bet ilgalaikėje perspektyvoje tai yra didžiulis privalumas, nes: a ) visų prietaisų valdymas yra absoliučiai elementarus ir intuityvus b ) net ir po vienerių metų nesijauti, jog tam tikri elementai pradeda užknisti (ši interjero koncepcija skaičiuoja gerą dešimtmetį) c ) „Volkswagen“ pasirinkta kryptis išlieka nepavaldi laikui, nes naujoviški sprendimai labai greitai išeina iš mados. Tiesiog užtenka pažvelgti į „Kia“ ar „Hyundai“ sprendimus.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Passat TSI 190 R-Line |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 8 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 9 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 8 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 |
Bagažinės tūris (l) | 586/1152 |
DINAMIKA
Nepaisant nuolatinių diskusijų apie visuotinę automobilių elektrifikaciją ir kaip elektra varomi automobiliai taps vieninteliu ir neginčijamu pasirinkimu, šiandien automobilį perkantys vairuotojai vis dar gali džiaugtis, jog turi iš ko rinktis, kai ateina metas pažymėti varnelę ties norima jėgaine.
Kol „Volkswagen“ dar tik ruošiasi atverti vartus į visuotinę elektrifikaciją, patys populiariausi modeliai, tame tarpe ir „Passat“, siūlo rinktis tik iš dviejų tipų variklių. Trys iš jų naudoja benziną, o likusi trijulė – dyzeliną. Galbūt tai tik sutapimas, tačiau tiek dyzelinių, tiek benzininių variklių išvystoma galia yra beveik identiška. Silpniausi benzininiai ir dyzeliniai motorai išvysto po 150 arklio galių. Ant sekančio laiptelio pūpso 190 arklio galių išvystantys agregatai, o ant aukščiausios pakylos – 272 AG ir 240 AG švysčiojančios širdelės.
Tuo tarpu mūsų bandymams buvo pateikta 190 arklio galių išvystanti benzininė versija, kuri buvo suporuota su 7 laipsnių, dvigubą sankabą turinčia pavarų dėže. Kombinacija, kuri, teoriškai, galėtų tapti pilnaverte alternatyva tiems, kas dabar į dyzelines alternatyvas žiūri kaip į raupsuotąjį, bet tai – tik teorija, mat net ir silpniausias benzininis variklis, išvystantis 150 arklio galių, yra visai neblogas kompanionas tiems, kurie nekelia ypatingai aukštų reikalavimų dinamikai.
Mūsų bandytame modelyje sumontuotas atnaujintas variklis didžiausią sukimo momentą išvysto ypatingai plačiame sūkių diapazone. 320 Nm sukimo momentas vairuotojui bus pasiekiamas jau ties 1500 sūkių riba ir žinote ką? Jis aukštą tempą išlaikys iki pat 4100 aps/min. Kaip turbininiam motorui, tai itin plati amplitudė, kuri jam labiausiai ir padeda įpūsti šiek tiek daugiau gyvybės, nes nereikia nei laukti, nei žiovauti, kol staiga spustelėtas akceleratorius leis pasiekti norimus rezultatus. Ir jeigu manote, jog gamykliniai parametrai galėtų būti geresni – džiugi žinia. Šie 2 litrų darbinio tūrio benzininiai motorai labai palankiai žiūri į bet kokias modifikacijas, kurios leistų padidinti variklio galią ir dinamiką.
Atnaujintas variklis, vis dėlto, labiausiai džiugina dėl sąlyginai mažo apetito degalams. Jeigu jūsų kasdieninis maršrutas driekiasi ne užkimštomis gatvėmis ir iki reikiamo taško nusigaunate sklandžiai, važiuodami tolygiu greičiu, tuomet benzinu maitinama širdis 100 kilometrų pareikalaus 6 - 8 litrų benzino ar netgi mažiau. Atsižvelgiant į siūlomą dinamiką, tai labai neblogas rezultatas.
Vis dėlto, nuolatinis pagreitėjimas nuo 0 iki 50 km/val. , tampymasis spūstyse ir kitos didmiesčiuose gyvenančių vairuotojų problemos variklio apetitą gali išauginti ir iki 10 ar net 15 litrų 100 kilometrų, tad galbūt tuomet reikėtų šiek tiek palūkėti, kol pasirodys atnaujinta hibridinę pavarą turintis „Passat“, kuris naudodamas tik elektros energiją galės nuvažiuoti iki 50 kilometrų.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Passat TSI 190 R-Line |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 7,7 sekundės / 8,3 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,5 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 5,5 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 190 AG esant 4200 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 320 Nm esant 1500-4100 aps/min. |
Maksimalus greitis | 232 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,1 litro / 5,9 litro / 6,8 litro |
Degalų bako talpa | 66 litrai |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 800 kilometrų |
VALDYMAS
Ar artimų žmonių rate turite bičiulį, kuris į viską žiūri pernelyg rimtai? Galbūt netgi – filosofiškai? Būtent toks yra ir „Passat“ – rimtas, neįdomus, blankus, keliantis žiovulį, bet tuo pačiu siūlantis užtikrintumą ir savo užduotis atliekantis gerai, bet neypatingai. Taip ir „Passat“ rieda keliu: stabiliai, bet neįsimintinai. Patogiai, bet ne sportiškai.
Didžioji dauguma „Passat“ pirkėjų šį automobilį naudoja pagal paskirtį: kursuoja tarp skirtingų miestų, gyvenviečių ir didmiesčių gatvėse praleidžia ypatingai retai, todėl nenuostabu, jog nuovargis šiame automobilyje atsiranda tik po labai, labai, labai ilgo vairavimo. 1000 kilometrų vienu ypu šiame automobilyje nekelia absoliučiai jokio diskomforto.
Apskritai, automobilio pakaba visai neblogai tvarkosi su netolygia kelio danga ar grubiais sujungimais. Žinoma, labai stipriai įtempę ausis išgirstumėte kaip galinė pakaba bando viduje sėdinčius keleivius apsaugoti nuo nereikalingo kratymosi, bet tai – smulkmena, palyginus su tuo kokius žygdarbius bando atlikti pakaba.
Jeigu „Passat“ naudosite pagal jo tikrąją paskirtį, tuomet jus turėtų pradžiuginti „Audi“ automobiliuose naudojama greičio ir atstumo palaikymo sistema, kuri veikia kartu su ženklų nuskaitymo ir navigacijos sistemomis. Leiskite paaiškinti.
Jeigu įjungsite visas pagalbines sistemas, tuomet greičio ir atstumo palaikymo sistema automatiškai prisitaikys prie greičio ribojimo ženklų. Pavyzdžiui, grįžtate iš pajūrio su šeima ir nusistatote 130 km/val. greitį. Automobiliui supratus, jog artėjate link miesto ribos, jis automatiškai pradės mažinti greitį, jog pervažiavę miesto ribą, ties kuria stovi greičio ribojimo ženklas važiuotumėte neviršydami greičio.
Nesistengiant labai stipriai išskirti „Volkswagen“ inžinierių sugebėjimų, „Passat“ sugeba puikiai išlaikyti tą optimalų balansą, kurio kiekvienas iš mūsų ieško kasdienybėje. Jeigu „Peugeot 508“ su analogiško skersmens ratlankiais yra pernelyg standus, o „Renault Talisman“ – pernelyg minkštas. „Škoda Superb“ siūlo kažką panašaus ir jeigu galėsite nekreipti dėmesio į prekinio ženklo siūlomą „prestižą“ – „Opel Insignia“.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Passat TSI 190 R-Line |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 8 balai |
Padangų išmatavimai | 235/45 R18 |
EKSPLOATACIJA
Populiariausio vidutinės klasės automobilio statusu besidžiaugiantis „Volkswagen Passat“, panašu, sugebės sustiprinti savo pozicijas dar labiau. Ir ne tik dėl inžinierių atliktų pakeitimų, bet it dėl itin palankios kainodaros.
Lietuvos rinkai skirti modeliai bus siūlomi su dviem įrangos lygiais: „Business“ ir „Executive“. Tad kaip matote patys, asmeninio automobilio ieškantys individai galės nesukti galvos ir iškart pasirinkti norimą variklio bei pavarų dėžės kombinaciją ir „Executive“ įrangos lygį, kuriame jau standartinėje įrangoje gausite: kitus eismo dalyvius akinančius matricos žibintus, „bėgančius“ posūkius, beraktę užvedimo ir atrakinimo sistemą, geresnę multimediją, galinio vaizdo kamerą, tamsintus langus bei dar keletą priedų, kurie bus naudingi kiekvieną dieną. Nuo šiol „Passat“ bazinėje įrangoje bus netgi automatinė greičio ir atstumo palaikymo sistema, kuri anksčiau būdavo papildomos įrangos kataloge.
Kadangi bazinėje komforto įrangoje gaunate tiek daug žaisliukų, ar papildomos įrangos kataloge yra priedų, kurie turėtų sudominti kiekvieną? Na, nepagailėkite savo sunkiai uždirbtų pinigų įdomesnei kėbulo spalvai, stilingesniems ratlankiams, dvigubiems priekiniams stiklams ir geresnei garso sistemai, kurią sudaro 11 garsiakalbių. Visa kita – tik nereikalingas pinigų išmetimas į balą.
Elgiantis protingai ir racionaliai, galutinė „Passat“ suma bus netgi labai džiuginanti. Vis dėlto, jeigu pradėsite žvalgytis į pajėgiausias „Passat“ versijas: 272 AG benzininę arba 240 AG dyzelinę, tuomet kainoraštyje matoma kaina pradeda kelti šiurpą.
Versija su 272 AG benzininiu varikliu kainuoja nuo 47 263 eurų, o dyzelinė – 49 801 euro. Ir tai, mūsų nuomone, pernelyg didžiulė kaina už „Passat“, mat turėdami tokį patį biudžetą galite drąsiai žvalgytis į „Audi A4“, C klasės „Mercedes-Benz“ ar netgi 3 serijos BMW. Sunku tuo patikėti? Tad leiskime faktams kalbėti už save.
„Audi A4“ universalas su 245 AG išvystančiu benzininiu varikliu bei keturių varančiųjų ratų pavara ir „S-Line“ įrangos lygiu kainuos 48 200 eurų. 3 serijos universalas su 258 arklio galias išvystančiu benzininiu varikliu kainuos nuo 45 700 eurų, o C klasės „Mercedes-Benz“ universalas su 255 AG išvystančiu benzininiu motoru kainuos nuo 46 236 eurų.
Vertinimo kriterijus | Volkswagen Passat |
Pigiausio modelio kaina | 29 036 eurai |
Bandytų modelių kaina | 47 303 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 6 balai |
Standartinė garantija | 5 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 34 procentai |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | 724 eurai (versijai su dyzeliniu varikliu) |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje |
„Volkswagen Golf“ visuomet buvo laikomas populiariausiu šios markės modeliu. Vis dėlto, vidutinės klasės „Passat“, ko gero“, yra pats nuobodžiausias ir pats tinkamiausias automobilis visiems gyvenimo atvejams.
Ištarkite žodį – „Passat“. Ar jau jaučiate kaip ima žiovulys? Tuomet skaniai nusižiovaukite ir trumpam nusileiskime iš padangių, kuriose skraido retkarčiais pernelyg brangūs ir ne kiekvieno kišenei tinkami automobiliai. Tuo tarpu „Volkswagen Passat“ sugebėjo puikiai evoliucionuoti iš stačiakampės dėžės į stebėtinai gerai subalansuotą ir išbaigtą ratuotį.
Ironiška, tačiau „Passat“ geriausiai savo funkciją atlieka turėdamas universalo kėbulą, politikų nuolatos peikiamą dyzelinį variklį ir vidutinišką komforto įrangą, kuri pernelyg stipriai neišpučia automobilio kainos. Neatsargus elgesys su variklio pasirinkimu ir keliais priedais jus prives iki „Audi A4“ ar 3 serijos BMW teritorijos ir jūs puikiai žinote kas nugalėtų šiose pasirinkimų varžybose. Tikrai ne „Passat“.
MUMS PATIKO
- Iš „Audi“ automobilių atkeliavusi greičio, atstumo palaikymo bei ženklų atpažinimo sistemos
- Lietuvos rinkai skirti modeliai pasižymi itin gausia standartine komforto įranga
- Kaip bebūtų keista, analogiška „Škoda“ nėra ženkliai pigesnė už „Passat“
- Patogus tolimose kelionėse
- Pavyzdinė ergonomika
- Itin talpi bagažinė (ypač universalo)
- Nepretenzingas, lengvas, pastangų nereikalaujantis valdymas
MUMS NEPATIKO
- Nesuprantame kas dėjosi dizainerių galvose, kuomet jie sugalvojo centrinėje konsolėje įtaisyti užrašą – „Passat“
- Išmetamųjų dujų sistemą imituojantys dizaino elementai
- Atnaujinta multimedijos programinė įranga praplėtė jos funkcionalumą, tačiau dabar jos veikimas nebėra toks sklandus
- „R-Line“ versija prarado iš „Golf GTI“ pasiskolintą vairą, kuris buvo storesnis, mažesnis ir mielesnis
- Skaitmeninio prietaisų skydelio grafika – elementaresnė ir „švaresnė“, bet prieš tai naudota grafinė sąsaja atrodė solidžiau