igo2dakar
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „igo2dakar“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „igo2dakar“.
Vaidotas Žala atskleidė sunkvežimio vairavimo ypatumus: „Vienu metu vos rankos nenunešė“
Dakaro ralyje nuolatos įspūdingą tempą demonstravęs Vaidotas Žala į artėjantį maratoną išvyks naujame amplua – jis Saudo Arabijos smėlynus ir kitas kliūtis sieks įveikti su gerokai didesne ir sunkesne technika – „Iveco“ sunkvežimiu.
Vaidotas yra anksčiau skelbęs, jog sprendimas Dakaro ralyje dalyvauti su sunkvežimiu buvo priimtas nenorint stovėti šalikelėje ir žiūrėti kaip varžovai skrieja link finišo.
„Pastarieji dveji metai buvo kupini iššūkių.
„Rallye du Maroc 2024“ trečias greičio ruožas: Lietuvių ir ralio legendos triumfas
Trečiajame „Rally du Maroc“ varžybų etape netrūko rimtų įvykių. Štai, „Rally GP“ kategorijoje sužibėjo Danielis Sandersas („Red Bull KTM Factory Racing“), kuris iškovojo savo pirmąją pergalę ir aplenkė „Honda“ komandos narius Adrieną Van Bevereną ir Pablo Quintanillą.
Danielio Sanderso pergalė etape prieš Adrieną Van Bevereną („VBA“) 4'21" pagaliau leido australui išsiveržti į bendrosios įskaitos lyderio poziciją, likus vos dviem dienoms iki varžybų pabaigos. Sandersas įgijo 11 min.
„Rallye du Maroc 2024“ pirmasis greičio ruožas: „Dacia“ švenčia pergalę, Rokas Baciuška tikisi išsaugoti šansus į pergalę
Pirmadienį Maroke prasidėjo Dakaro ralio repeticija vadinamos „Rallye du Maroc“ varžybos. Sekmadienį įveikę bandomąjį greičio ruožą (prologą), pirmadienio popietę varžybų dalyviai turėjo įveikti savo pirmąjį iššūkį.
Anksčiau negu įprastai surengtos „Rallye du Maroc“ varžybos šį kartą nepraėjo be nesklandumų. Štai, sekmadienio vakarą dalyviams grįžtant į bivaką, juos pasitiko milžiniškos liūtys, dėl kurių jie bendro naudojimo keliuose užstrigo kelias valandas.
Pirmoji „Rallye du Maroc“ diena: ką žada ši Dakaro ralio repeticija?
Tradiciškai Dakaro ralio generaline repeticija laikomas Maroko ralis šiais metais tapo dar labiau svarbus. Be naujokų, atvyko ir gausus būrys „Rally-raid“ žvaigždžių.
„Rally du Maroc“ taps bandymų poligonu dvejoms Dakaro ralio gamyklinėms komandoms – „Dacia“ ir „Ford M-Sport“. Vis dėlto, „Dacia“ iššūkį priėmę Sebastienas Loebas, Nasseras Al Attiyah ir Cristina Gutierrez yra ne tik išbandyti naują automobilį jam būdingoje aplinkoje, bet ir pademonstruoti gerą rezultatą.
Dakaro ralis 2025: Buvęs „Audi“ lyderis ves „Ford“ komandą link pergalės Dakaro ralyje
Šių metų Dakaro ralyje dalyvausianti „Ford Performance“ į savo gretas prisiviliojo visame pasaulyje žinomą lenktynininką – Mattiasą Ekströmą.
„iGo2Dakar“ skelbia, jog lenktynininkas M. Ekströmo patirtis padės atvesti „Ford Performance“ į pergalių kelią, o jam artėjančiame maratone talkins Mitchell Guthrie jaunesnysis, Nani Roma ir Carlos Sainz vyresnysis. Visi „Ford Performance“ komandos nariai vairuos „Ford Raptor T1+“ bolidą.
Dakaro ralis 2025: „Red Bull KTM Factory Racing“ stiprina pajėgas
Luciano Benavidesas ir Danielis Sandersas sugrįžta į „Red Bull KTM“ komandos gretas bei gins komandos garbę „Rallye du Maroc“ varžybose. O štai Kevinas Benavides tęs atsigavimą po traumos ir sutelks visą dėmesį į 2025-ųjų Dakaro ralį, praneša ilgiausio pasaulyje ralio maratono ekspertai „#iGo2Dakar“.
2023 m. FIM Pasaulio ralio reido čempionas Luciano Benavidesas, praėjusiais metais Maroko ralyje užėmęs antrąją vietą, šiemet yra pasiryžęs kovoti dėl pergalės.
Dakaro ralis 2025: Pirmieji „Ford“ ir „Dacia“ bandymai, ambicingi „Mini“ planai
„Rallye du Maroc“ sulaukė 126 dalyvių registracijų, su beveik lygiu automobilių ir motociklų pasiskirstymu, atspindinčiu didelį šių klasių populiarumą. Šis renginys ne tik žymi „World Rally-Raid Championship“ sezono pabaigą, bet ir tampa tramplinu į 2025 metų sezoną bei Dakaro ralį.
25-ajame „Rallye du Maroc“ tarp 43 automobilių kategorijos dalyvių vėl debiutuos dvi aukščiausio lygio komandos.
Vaidotui Žalai pasirinkus sunkvežimių klasę, „Mini“ pristatė naują Dakaro iššūkiui skirtą bolidą
„X-Raid“ pradeda naują skyrių. „Mini JCW Rally 3.0i“ yra pirmasis „X-Raid“ automobilis, turintis benzininį variklį. Pranešama, jog pirmasis automobilio krikštas įvyks „Rallye du Maroc“.
Dyzelinis variklis buvo „X-Raid“ DNR dalis nuo pat pirmojo pasirodymo Dakare. Su šiuo varikliu „X-raid“ užsitikrino daugybę titulų ir net šešias pergales Dakaro ralyje. Dabar „X-raid“ priima „benzininio variklio“ iššūkį.
#iGo2Dakar. „Ford“ pristatė Dakaro raliui paruoštą bolidą
Gudvude, Anglijoje, „Ford Performance“ pristatė naująjį „Ford Raptor T1+“. Naujajame komandos automobilyje panaudota šių metų Dakaro ralio patirtis. Sukurta nauja ir pažangi pakaba ant naujos rėminės konstrukcijos, kurią link finišo varys V8 jėgainė. Gudvudo greičio festivalyje debiutavęs „Raptor T1+“ sukurtas bendradarbiaujant su ilgalaikiais „Ford Performance“ partneriais „M-Sport Ltd.
#iGo2Dakar. 2024 Dakaras baigtas: naujieji dykumų karaliai apdovanoti
Ką tik baigėsi jau 46-asis Dakaras, kuris buvo jau penktasis, rengiamas Saudo Arabijoje. Dalyviai įveikė daugiau nei 4700 kilometrų greičio ruožų ir beveik 8000 kilometrų bendrai – nuo senovės AlUlos miesto iki Raudonosios jūros krantų, kertant Tuščiojo ketvirčio kopų vandenyną. „iGo2Dakar“ trumpai apžvelgia svarbiausius šio Dakaro ralio pasiekimus ir rezultatus.
Motociklai
Pagrindiniai 2024 m. nugalėtojai kiekvienas savaip pasinaudojo komandomis, galinčiomis prisidėti prie sėkmės.
REKLAMA
REKLAMA
DAKARORAMA 2024: įspūdingi lietuvių pasiekimai ir emocijos po sunkiausių lenktynių pasaulyje
Portalas tv3.lt kviečia pasinerti į nenuspėjamų Dakaro maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024, kurioje aptariami įspūdingi lietuvių ekipažų pasirodymai ir emocijos pasiekus galutinį finišą.
Penktadienį įvyko paskutinysis, dvyliktasis, 2024 m. Dakaro greičio ruožas. Dalyvių laukė 326 kilometrai, bet greičio ruožą sudarė tik 174 km, po kurių paaiškėjo Dakaro nugalėtojai.
Lenktynininkai turėjo pasiekti šešis tarpinius finišus.
#iGo2Dakar: Nematomoji Dakaro pusė
Patekti „į teliką“ Dakare galima keletu būdų: diktuoti greičio madas lekiant trasoje, atvažiuoti į maratono startą jau turint solidžią trofėjų kolekciją, būti gimusiam garsenybių šeimoje, patekti į šiurpią avariją ar iškrėsti kokią nors nesąmonę. Aplink naktimis kovines mašinas reanimuojančius mechanikus paprastai niekas su filmavimo kameromis nesisukinėja, nors čia dramų vyksta ne ką mažiau.
#iGo2Dakar. Ketvirtadienio akmenys trasoje sumaišė lyderių lenteles
Per dvi Dakaro lenktynių savaites nuvažiuota daugiau nei 4700 kilometrų, bet keli dideli akmenys gali būti tai, kas sprendžia, kur ir kada bus iškovota pergalė. Neabejotinai svarbų vaidmenį šiame Dakare suvaidino Tuščiojo Ketvirčio kopos, taip pat ir pirmojo greičio ruožo vulkaniniai akmenys.
Pasistengus galima išvardyti žalą, užfiksuotą kiekviename etape vienoje ar kitoje kategorijoje. Tačiau kelionė iš AlUlos į Yanbu buvo itin reikšmingas etapas – tiesos akimirka pretenduojantiems į karūną.
#iGo2Dakar. Trečiadienis Saudo Arabijoje: sunkūs keliai ne visiems
Matant šalia AlUlos žemėlapio išraižytą kilpą, startuojant ir finišuojant bivake, kur visi buvo susirinkę mažiau nei prieš dvi savaites, buvo aišku, kad šis pasivažinėjimas bus pašėlęs. Greičio ruožas driekėsi 371 kilometrą smėlėtu reljefu, kuriame reikėjo greičio tiek trasoje, tiek ir už jos ribų.
Kartais per uolėtas vietas ir beveik visada su niuansais, kuriuos reikia iššifruoti kelio knygoje.
#iGo2Dakar. Antradienis Dakaro ralyje – grįžti ten, nuo kur ir pradėjo
Ekspedicija atgal į AlUla sugrąžino kai kuriuos prisiminimus, tačiau tai nebuvo grįžimas į pradinę padėtį – nuo prologo situaciją lentelėje gerokai pasikeitė. Kelionė atgal ten, kur Dakaras ir prasidėjo, sportininkams nepagailėjo vulkaninių uolienų ir kitų išbandymų.
DAKARORAMA 2024 – permainingas devintasis greičio ruožas ir technikos prakeiksmai
Portalas tv3.lt kviečia pasinerti į nenuspėjamų Dakaro maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024, kurioje kasdien bus aptariami svarbiausi lenktynių dienos įvykiai. Šiandien aptarsime devintąjį greičio ruožą ir vis užklupančias technikos bėdas.
Laidos pradžia – 21.30 val.
Saudo Arabijoje penktąjį kartą vyksiančiame ralyje visus įvykius fiksuos #iGo2Dakar komanda, pradedanti jau septintąjį apžvalgų sezoną.
#iGo2Dakar: geležinės Dakaro gudrybės
Šiųmetinio Dakaro ralio pusiaukelėje surengta kai kurių maratono dalyvių technikos patikra virto didžiuliu skandalu: „T3 Challenger“ kategorijoje visuose etapuose varžovus dulkėmis šėręs Erykas Goczalas ir jo dėdė Michalas Goczalas buvo diskvalifikuoti dėl bagiuose aptiktų nestandartinių detalių. Tačiau tai toli gražu ne pirmas toks atvejis per ilgametę ištvermės lenktynių istoriją.
#iGo2Dakar. Dar viena kova dėl išlikimo rezultatų lentelėse: pirmadienis Dakare
Pirmadienį ralis patraukė į Hailą – visureigių sporto lopšį Saudo Arabijoje, kur pirmosios šalies lenktynininkų ir vairuotojų kartos mokėsi savo amato. Šiame dviejų dalių greičio ruože pirmuosius 279 kilometrus sportininkai pirmiausia kovojo ant storo smėlio sluoksnio, kartais kopose, bet ne visada bekelėje. Paskutinius šimtą ar daugiau kilometrų iki finišo varžybos tęsėsi greitomis trasomis su keliomis akmenuotomis dalimis, reikalaujančiomis didelio atidumo.
DAKARORAMA – stabilūs lietuvių ekipažų pasirodymai ir pirmoji Dakaro auka
Portalas tv3.lt kviečia pasinerti į nenuspėjamų Dakaro maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024, kurioje kasdien bus aptariami svarbiausi lenktynių dienos įvykiai.
Laidos pradžia – 21.30 val.
Technikos kaprizai ir siurprizai, dažnas Dakaro ralio palydovas. Kiek įtakos tam tikriems niuansams turi pats metalas, žmogiškas faktorius, komandos biudžetas ar tarpinė tarp vairo ir sėdynės? Laidos vedėjai apie tai diskutuos su svečiu, Dakaro mechaniku Artūru Šerkšnu.
#iGo2Dakar. Didysis Dakaro skandalistas
Thierry Sabine pasiūlytas nuotykių Afrikos dykumose receptas sulaukė fenomenalios sėkmės, todėl maratonas „Paryžius – Dakaras“ kaip magnetas pradėjo traukti anuometines Europos įžymybes.
Čia startavo ir karališkųjų šeimų nariai, ir kino pasaulio žvaigždės, ir politikos gigantų atžalos. Daugeliu atvejų jų sportiniai pasiekimai buvo kuklūs, tačiau kai kas sugebėjo sukelti skandalus, užgožusį patį Dakarą ralį.
Dakaro ralyje sudegė dar vienas bagis: ekipažo nariai vos išnešė sveiką kailį
Dar viena nelaimė Dakaro ralyje – sudegė prancūzų Claude‘o Fournier ir Serge‘o Gounono „Can-Am“ bagis.
„Mums viskas gerai, nėra ko nerimauti. Kai pamatėme, kad tarp sėdynių pasirodė ugnis, turėjome laiko išlipti iš bagio. Vėliau dar grįžau į bagį, pasiėmiau pasą ir kitus dokumentus, o po kelių akimirkų bagis paskendo liepsnose.
Aktyvavome gesinimo sistemą, patys išsitraukėme gesintuvą, bet niekas nepadėjo. Bagis visiškai sudegė. Dakaras mums baigtas‘, - teigė C.Fournier.
DAKARORAMA 2024: svečiuose – Vaidotas Paškevičius ir Vytas Bilinskas
Portalas tv3.lt kviečia pasinerti į nenuspėjamų Dakaro maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024, kurioje kasdien bus aptariami svarbiausi lenktynių dienos įvykiai.
Laidos įrašą galite pamatyti naujienos viršuje.
Po septintojo etapo laidoje svečiuojasi lenktynininkas Vaidotas Paškevičius ir Dakaro turistas Vytas Bilinskas.
Saudo Arabijoje penktąjį kartą vyksiančiame ralyje visus įvykius fiksuoja #iGo2Dakar komanda, pradėjusi jau septintąjį apžvalgų sezoną.
Žadėtos pagalbos nesulaukę Dakaro ralio dalyviai naktį praleido dykumoje
Prancūzijos ekipažas – Jean-Lucas Ceccaldi ir Thomas Gaidella – neslėpė savo nusivylimo MD komandos elgesiu. Anot J-L.Ceccaldi, pačioje „48 valandų iššūkio“ pradžioje buvo patirtas keistas automobilio gedimas. Tada jie kreipėsi pagalbos, kuri prancūzams buvo pažadėta. Visgi, pagalba tą dieną taip ir nepasirodė, o prancūzai naktį praleido dykumoje.
„Penktadienio rytą bivaką pasiekiau labai piktas.
#iGo2Dakar. „48h Chrono“ etapas: dvi dienos kopų pareikalavo savo aukų
Tuščiojo Ketvirčio pateiktame meniu be abejo buvo gausu kopų, per kurias lenktynininkai dvi dienas turėjo ropoti pagal naują formatą: 48 valandų „chrono“ iššūkį. Iš viso per dvi dienas sportininkų laukė 547 km FIA ekipažams ir 625 km FIM lenktynininkams. Kiekvienas dalyvis turėjo sustoti 16 valandą viename iš septynių maršrute esančių bivakų.
„iGo2Dakar“ pasakoja, kad Prancūzijos dydžio dykumoje sąlygos tokios, kurių niekur kitur nesutiksi.
#iGo2Dakar. Ar pergalę Dakare gali atvežti entuziazmu varomas automobilis?
Per 46-ius Dakaro istorijos metus dykumų maratono distanciją bandė įveikti neįtikėtinai marga ratuočių kompanija: nuo „Vespa“ motorolerio iki „Rolls-Royce Corniche“. Dėl šios priežasties šiandien stebint veiksmą „Dakar Classic“ įskaitoje, galima paganyti akis į automobilius, paprastai matomus tik muziejuose ar oldtimerių suvažiavimuose. Šioje kompanijoje vienas egzotiškiausių „Renault 4 Sinpar“ su stogą vainikuojančiu išmetimo vamzdžiu.
DAKARORAMA 2024 – su nuostoliais baigtas maratoninis Dakaro etapas ir pokalbis su Roku Baciuška
Portalas tv3.lt kviečia pasinerti į nenuspėjamų Dakaro maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024, kurioje kasdien bus aptariami svarbiausi lenktynių dienos įvykiai. Šįkart dėmesio centre pasibaigęs maratoninis kelių dienų Dakaro etapas, po kurio sumažėjo lietuvių ekipažų gretos.
Laidoje taip pat video interviu su Roku Baciuška.
Laidos pradžia kasdien – 21.30 val.
#iGo2Dakar. Carlosas Sainzas – nepavaldus laikui
Ar žinojote, kad vyriausio Dakaro nugalėtojo titulas priklauso Carlosui Sainzui? „El Matador“ 2020-aisiais laimėjo sunkiausią pasaulyje maratoną su „Mini“ automobiliu būdamas 57 metų amžiaus. Dabar ispanui jau 61-eri,, bet panašu, kad informacija pase jam visiškai neįdomi, nes jis ir toliau vaikosi jau ketvirtosios pergalės. Daugiau nei 40 aktyvių metų automobilių sporte, aukščiausiame lygyje, ir jis vis dar tarp lyderių.
#iGo2Dakar. Didžioji „dykumų lapino“ Jean-Louis Schlesser avantiūra
Bemaž visose automobilių sporto disciplinose startuojančius lenktynininkus galima suskirstyti į tris kategorijas. Vieni siekia maksimaliai aukštų rezultatų, antri ieško malonumų ir nuotykių, o treti -suka galvas kaip aplenkti varžovus gudraujant ar naudojantis taisyklėse esančiomis spragomis. Dakaras nėra išimtis. Didysis dykumų maratonas taip pat turi intriguojančią išradingų technikos patobulinimų, tyčinių avarijų bei taisyklių laužymo istoriją.
#iGo2Dakar. Trečiadienio susitikimas su Tuščiojo Ketvirčio dykumos jūra
Kaip rodo pavadinimas, Tuščiajameme Ketvirtyje nėra gausu įprastų architektūrinių ar kultūrinių turistinių objektų. Tačiau ralio entuziastams tai lobis su kopomis, besidriekiančiomis kiek tik akys užmato. Milijonai? Gal milijardai jų? Niekas nežino, sunku suskaičiuoti, kai kamuoja smėlio karštinė.
DAKARORAMA 2024 – atbukę užpakaliai ir 28 km pasivaikščiojimas kopose
Portalas tv3.lt kviečia pasinerti į nenuspėjamų Dakaro maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024, kurioje kasdien bus aptariami svarbiausi lenktynių dienos įvykiai.
Laidos pradžia kasdien – 21.30 val.
Saudo Arabijoje penktąjį kartą vyksiančiame ralyje visus įvykius fiksuos #iGo2Dakar komanda, pradėjusi jau septintąjį apžvalgų sezoną.
Karščiausios naujienas iš Dakaro ralio sekite kasdien nuo sausio 5 iki sausio 20 dienos.
#iGo2Dakar. Dar viena diena Saudo Arabijoje arba ketvirtojo greičio ruožo apžvalga
Išmiegoję palapinėse bivake Al Salamijos mieste, sportininkai pajudėjo link Al Hofuf miesto, esančio šalia vienos didžiausių šalies oazių, kurioje auga trys milijonai datulių palmių. Bendras per dieną įveiktas atstumas siekė beveik 700 km, tačiau lenktynininkai sportavo „tik“ per 299 iš jų. Saudo Arabijoje labai sunku įveikti tokį atstumą nesutinkant jokių kopų, tačiau antradienį jų kiekis buvo nereikšmingas. Šiame etape sportininkai dažnai važiavo net maksimaliu įmanomu greičiu.
#iGo2Dakar. Pirmadienis latino ritmu: Dakaro maratonas artėja prie „Tuščiojo ketvirčio“
Dakaras, kuris ir toliau tyrinėja Saudo Arabijos platybes, dideliais žingsniais artėja prie „Tuščiojo ketvirčio“ dykumos. Vakar dalyviai įveikė daugiau nei 600 kilometrų atkarpą. Tačiau prieš visiškai panirdami į smėlį, motociklininkai ir automobilių ekipažai turėjo įveikti daugybę vietovių, kurios dažnai įvėlė į navigacijos klaidas.
„iGo2Dakar“ pastebi, kad trečiojo etapo iššūkiai lėmė dar vieną lyderių persiskirstymą.
DAKARORAMA 2024. 3 etapas – vienų džiaugsmai, o kitų vargai. Kam Dakaras baigtas?
Portalas tv3.lt kviečia pasinerti į nenuspėjamų Dakaro maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024, kurioje kasdien bus aptariami svarbiausi lenktynių dienos įvykiai.
Laidos pradžia – 21:30 val.
Saudo Arabijoje penktąjį kartą vyksiančiame ralyje visus įvykius fiksuos #iGo2Dakar komanda, pradedanti jau septintąjį apžvalgų sezoną.
Karščiausios naujienas iš Dakaro ralio sekite kasdien nuo sausio 5 iki sausio 20 dienos.
#iGo2Dakar. Sekmadienis Saudo Arabijoje: Misteris Dakaras pelnė jubiliejinę pergalę
Kelias link Al Duwadimi, kur buvo pirmieji šių kopų laukai, sportininkus nukreipė į geografinę Saudo Arabijos širdį. Kopos nebuvo tiek sudėtingos, kad sumaišytų rezultatų lentelę, tačiau dalyviai turėjo pasitelkti savo navigacijos žinias, kad įveiktų vieną labirintą po kito. „iGo2Dakar“ pastebi, kad navigacija yra stipri Nacho Cornejo, iškovojusio septintą karjeros pergalę etape, ir Stéphane'o Peterhanselio, kuris vakar pelnė jau penkiasdešimtą pergalė Dakaro ralio etape, pusė.
#iGo2Dakar. Pirmoji Dakaro diena tapo rimtu išbandymu visiems
Pirmąją dieną 414 kilometrų sportinių kilometrų Dakaro lenktynininkus iš karto įmetė į karščiausią sūkurį. Išvažiavus iš Al Ulos miesto kraštovaizdis netrukus pasikeitė į sudėtingą reljefą. „iGo2Dakar“, apvželgiant šeštadienio rezultatus sako, kad diena buvo kelianti itin daug iššūkių.
Motociklų lenktynių pagrindinė taisyklė – išlikti vertikalioje pozicijoje, nesvarbu, kiek skaldos, akmenų ar uolų pasitaiko kelyje.
#iGo2Dakar. Prologo rezultatų apžvalga: prologas atspindėjo tai, kas laukia
Išvaizda gali atrodyti klaidinanti, mat vos 27 kilometrų prologas buvo sutrumpintas, nors ir lengvai įveikiamas, visų Dakare busimų reljefų ir kelio dangų atspindys. Al Ulos regionas yra idealus pasirinkimas tokiam greičio ruožui, su smėlynais, po kurių sekė uolėtos atkarpos. Buvo ir keli navigacijos galvosūkiai, dėl kurių kai kurie dalyviai prisirinko baudų.
#iGo2Dakar. Dakaro ralio direktorius Davidas Castera: „Kai kurie sakys, kad ralio startas yra per sudėtingas“
Kai Davidas Castera įspėjo 2024 metų Dakaro ralio dalyvius, kad jų laukia sudėtingiausias iki šiol išbandymas Saudo Arabijoje, jo žodžiai nebuvo tik tušti paistalai. Varžybų direktorius prieš startą pabrėžia, kad dalyvių laukia net keli alinantys lenktynių epizodai, išbandysiantys tiek žmones, tiek ir jų techniką.
„Pirmos trys dienos bus tikrų tikriausios Dakaro lenktynės. Nebus laiko atsikvėpti. Noriu, kad varžovai iš anksto žinotų, ką mes jiems paruošėme.
#iGo2Dakar: Niki Lauda sūnus debiutuoja Dakaro ralyje ir subtiliai atiduoda pagarbą tėvui
Akylai skaitę staruojančių sportininkų Dakaro ralyje sąrašą galėjo užtikti legendinę pavardę autosporte – vienoje gausiausių, motobagių, klasėje startuos tris kartus „Formulės 1“ čempiono Niki Laudos vyriausias sūnus Lukas.
Ruošdamasis savo pirmajam Dakaro raliui Lukas Lauda nepamiršo savo šeimos palikimo.
#iGo2Dakar: Kada automobilių gamintojai „atrado“ Dakarą?
Pirmą kartą 1979-ųjų sausį surengtas ir iki populiariausio automobilių sporto renginio išaugęs Dakaro ralis kaip magnetas traukia ratuotos technikos gamintojus. Maratono trasos visuomet vingiuoja kvapą gniaužiančio grožio regionų bekele, atletų kovas fiksuoja beveik 2000 aukščiausios prabos media profesionalų, o pusvalandžio trukmės oficialias kasdienes lenktynių apžvalgas dvi savaites transliuoja 190 šalių populiariausi televizijos kanalai. Geresnę auditoriją sunku net teoriškai įsivaizduoti.
#iGo2Dakar. Dakaro „hat-trick“ klubas. Ar 2024-aisiais atsiras daugiau narių?
Per 45-erias lig šiol surengtas sudėtingiausias pasaulyje ištvermės lenktynes, kai kurie pilotai yra sukaupę stulbinančias trofėjų su stilizuota beduino statulėle kolekcijas. Tarkim „Misteriu Dakaru“ pavardžiuojamas Stephanas Peterhanselis dykumų maratoną iš viso laimėjo 14 kartų: šešis kartus sėdėdamas motociklo balne ir aštuonis prie automobilio vairo, o rusas Vladimiras Čaginas su KAMAZ sunkvežimį pergales Dakare šventė septynis kartus.
#iGo2Dakar: „Prodrive“ ryžosi didžiausiam savo iššūkiui Dakare – nieko panašaus nebuvo 40 metų
2024-ųjų Dakaro ralis bus vienas didžiausių iššūkių, kuriuos „Prodrive“ komanda kada nors yra priėmusi per prabėgusius 40 metų šiose varžybose. Sausio 5-ąją prie starto linijos stos net septyni „Prodrive Hunter“ automobiliai.
46-ąjį kartą vyksiantis Dakaro ralis bus nepamirštamas, tiki „Prodrive“, kurios visi automobiliai varžysis naujoje – „Ultimate“ – klasėje.
#iGo2Dakar: ar ambicingoji „Audi“ gali laimėti šių metų Dakarą?
Jau trečią kartą Dakaro ralyje startuosiantis ralio prototipas, varomas inovatyvia elektrine pavara su aukštos įtampos akumuliatoriumi ir energijos keitikliu sulaukė atnaujinimų daugelyje sričių. Pasak „iGo2Dakar“, kiek tai buvo įmanoma sekusių automobilio atnaujinimus, „RS Q e-tron“ šiemet tampa saugesnis, patikimesnis, patogesnis ir šiek tiek lengvesnis, o taip pat net ir komandos technikų gyvenimą turėtų pagerinti trumpesnis kasdienės techninės priežiūros laikas, reikalingas automobiliui.
#iGo2Dakar: Dakaro turizmas – kiek tai kainuoja ir kaip pasiruošti Dakaro nuotykiui?
Vieniems idealios atostogos asocijuojasi su prie baseino išverstu pilvu ir kokteiliu rankoje, o kitiems reikia nuotykių. Viena iš populiarėjančių krypčių nuotykių ieškotojams ir ypač automobilių sporto gerbėjams – Dakaro ralis. Saudo Arabija – visai naujas, nepažintas kraštas su kitokia kultūra, kitokiais žmonėmis, gamta ir netikėtumais.
#iGo2Dakar: Dakaro paradoksai ir permainų katalizatorius
Jei pirmąsias dvi sausio savaites dėl kokių nors priežasčių laiką leisite, tarkim, slidinėdami Alpėse, žinias apie antrąja Lietuvos religija virtusį „Dakarą“ teks gaudyti naršant mūsiškius naujienų kanalus. Net garsiausias ir sudėtingiausias bekelės ištvermės lenktynes pasauliui padovanojusioje Prancūzijoje, apie veiksmą trasose paprastai rašoma tik kai tenka pranešti kokią tragišką žinią ar kai gamtosaugos fundamentalistams kyla ūpas savo retorika pabandyti perspjauti pačią Gretą Thunberg.
Stebėkite: ko galima laukti 2024 metų Dakare?
Nenumaldomai artėjant 2024 metų Dakaro ralio startui, portalas tv3.lt kviečia pasinerti į šių nenuspėjamų lenktynių maratoną su specialia laida – DAKARORAMA 2024.
Pirmojoje laidoje sužinosite, ko galima laukti ir tikėtis 2024 metų Dakaro ralyje.
Saudo Arabijoje penktąjį kartą vyksiančiame ralyje visus įvykius fiksuos #iGo2Dakar komanda, pradedanti jau septintąjį apžvalgų sezoną.
Karščiausios naujienas iš Dakaro ralio sekite kasdien nuo sausio 5 iki sausio 20 dienos.
#iGo2Dakar: Kas 2024-ųjų Dakare gins didžiausios gamyklinės komandos titulą?
„TOYOTA GAZOO Racing“ (TGR) 2024 metų Dakaro ralyje startuos su atnaujinta maratoną laimėjusio automobilio versija, dabar vadinama „GR DKR Hilux EVO T1U“ – pavadinimas atspindi ir automobilio atnaujinimus, ir naują W2RC kategorijos pavadinimą. Artėjančiame Dakaro ralyje komandą atstovaus net penki ekipažai, tarp kurių du vairuotojai naujokai. „iGo2Dakar“ skaičiuoja, kad tai bus didžiausia komanda, kurią TGR kada nors subūrė sunkiausiam lenktynių iššūkiui.
#iGo2Dakar: kada Dakare neliks iškastiniais degalais varomų automobilių?
„Dakar Future“ programa, skirta automobilių sportą paversti tvaresniu, jau nuėjo ilgą kelią nuo tada, kai buvo pristatyta 2021 metais. Tokie gamintojai kaip „Audi“ kovoja dėl aukščiausių Dakaro ralio pozicijų hibridiniais automobiliais, o kiti, pavyzdžiui BRX, „ASTARA“ ar „X-RAID MINI“ ir toliau plečia sintetinių degalų naudojimą. Kadangi daugybė vystomų projektų demonstruoja progresą, 2030 išlieka tikslinė data, kuomet siekiama Dakare varžytis naudojant alternatyvius energijos šaltinius.
#iGo2Dakar: Trečią kartą Dakare startuosiančios „Audi“ laukia dideli išbandymai
Elektrinio „Audi RS Q e-tron“ laukia jau trečiasis Dakaro ralis. Automobilį ruošusi „Audi Sport“ komanda kiek įmanoma optimizavo naujovišką bolidą ir kruopščiai ruošėsi artėjančiam iššūkiui.
Šiemet „T1U“ klasės boliduose sėdės mums gerai žinomi ekipažai – Mattiasas Ekströmas ir Emilis Bergkvistas, Stéphaneas Peterhanselis ir Edouardas Boulangeris bei Carlosas Sainzas su Lucasu Cruzu.
#iGo2Dakar: Čempionų kalvėje vadinamoje motobagių klasėje šiemet įvyko net kelios rokiruotės
Vienas labiausiai matomų pasikeitimų artėjančiame Dakaro ralyje – pervadintos kategorijos. Dvi motobagių klasės, kurios dažnai tampa atspirties tašku jauniesiems talentams ateiti į ralio reido discipliną, o taip pat reikalauja kuklesnių investicijų nei moderniausi automobiliai, buvo pervadintos. Greičiausiųjų motobagių T3 grupė dabar vadinsis „Challenger“, o serijinių modelių, su nedideliais pakeitimas grupė T4, dabar bus vadinama SSV.
#iGo2Dakar: Keturračių įskaitoje vos dešimt dalyvių ir viena aršiausių kovų dėl pergalės
Keturračiu lenktyniaujantis Alexandre Giroud prieš artėjantį 2024-ųjų Dakaro ralį sakė, kad grįžta čia iškovoti trečiosios pergalės iš eilės, o pažiūrėjus į jo pasiekimus galima suprasti, kad šios kalbos ne iš piršto laužtos. Nuo jo pirmojo starto 2017 metais Dakaro ralyje, sportininkas spėjo pelnyti vienuolika greičio ruožų pergalių ir laimėjo keturračių įskaitoje 2022 bei 2023 metais.
Tačiau net ir tokiam patyrusiam lenktynininkui ši misija nebus lengva.