formulė 1
Formulė 1 (F1)
Aukščiausio lygio automobilių sporto čempionatas, kuriame lenktyniauja pažangiausi ir greičiausi pasaulio lenktyniniai automobiliai bei garsiausi pilotai. F1 lenktynės vyksta ant specialiai paruoštų trasų arba miesto gatvėse visame pasaulyje, pritraukdamos milijonus žiūrovų tiek prie ekranų, tiek į tribūnas. Lenktynėse dalyvaujantys bolidai pasižymi aukščiausiomis technologijomis, aerodinaminiu dizainu ir variklių galia, kuri leidžia jiems pasiekti neįtikėtiną greitį ir manevringumą.
Stebėkite Formulės 1 lenktynes Go3 platformoje.
Verstappeno triumfas ir čempionato lyderių nesėkmė: Baku lenktynėse „McLaren“ turėjo nuryti karčią piliulę
Maxas Verstappenas dominavo ramiai pasibaigusiose Azerbaidžano GP lenktynėse ir savo „Pole“ poziciją pavertė užtikrinta pergale.
Sekmadienis tapo visiška priešingybe šeštadieniui – ypač čempionato lyderei „McLaren“ komandai. Jos pilotas Oscaras Piastri sudaužė bolidą jau pirmame rate, Lando Norrisas finišavo tik septintas, o tai reiškia, kad ilgai laukta šventė dėl konstruktorių taurės liko atidėta.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Baku sensacijos paslaptis: kaip „Williams“ strategija pažemino „Ferrari“ ir „McLaren“
Šeštadienio kvalifikacija Baku priminė ne lenktynes, o išlikimo žaidimą. Šešios raudonos vėliavos ir gausybė avarijų neatpažįstamai sujaukė starto rikiuotę. Ir nors „Pole“ poziciją iškovojo Maxas Verstappenas, tikroji sensacija – antroji Carloso Sainzo vieta su „Williams“ bolidu.
Dabar komandos vadovas Jamesas Vowlesas atskleidė, kad tai nebuvo akla sėkmė chaose, o genialiai apskaičiuota padangų strategija, kurią „Ferrari“ ir „McLaren“ visiškai pražiopsojo.
Chaosas Baku kvalifikacijoje: šešios raudonos vėliavos ir netikėta Maxo Verstappeno „Pole“ pozicija
Azerbaidžano GP kvalifikacija šeštadienį virto tikromis išgyvenimo lenktynėmis, kurias net šešis kartus nutraukė raudonos vėliavos.
Sesijoje, kurioje čempionato lyderiai ir Baku specialistai vienas po kito baigė savo pasirodymus trasos barjeruose, šalčiausius nervus išlaikė Maxas Verstappenas, iškovojęs savo pirmąją „Pole“ poziciją negailestingose Azerbaidžano sostinės gatvėse.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
REKLAMA
REKLAMA
Lemtinga akimirka: ar Oliveris Bearmanas sugebės išvengti lenktynių diskvalifikacijos?
Nors jaunasis „Haas“ talentas Oliveris Bearmanas penktadienį vykusiose treniruotėse Baku blykstelėjo puikiu greičiu, virš jo galvos pakibo Damoklo kardas.
Po kontroversiškos baudos Monzos etape britas savo sąskaitoje turi jau 10 baudos taškų ir jį nuo automatinės diskvalifikacijos vienerioms lenktynėms skiria vos du taškai.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Lewiso Hamiltono transformacija: kodėl sėkmingiausias „Formulės 1“ pilotas pardavė visus savo superautomobilius?
Lewisas Hamiltonas, kurio garažas Monake priminė automobilių entuziasto svajonių muziejų, daugiau nebeturi nė vieno asmeninio automobilio.
Šokiruojančią naujieną septyniskart pasaulio čempionas atskleidė Azerbaidžano GP savaitgalio metu.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Garažas, vertas muziejaus
Norint suprasti šio sprendimo mastą, reikia prisiminti, ko L. Hamiltonas atsisakė.
Netikėtas smūgis čempionato lyderiams: „Ferrari“ dominavo Baku treniruotėse, o abu „McLaren“ pilotai atsidūrė sienose
Pirmosios Azerbaidžano GP treniruotės penktadienį gerokai sumaišė kortas. „McLaren“ komanda, į Baku atvykusi su viltimi jau šį savaitgalį užsitikrinti Konstruktorių čempionų titulą, patyrė tikrą fiasko – abu jos pilotai turėjo kontaktą su negailestingomis miesto trasos sienomis.
Tuo tarpu iniciatyvą netikėtai perėmė „Ferrari“: Lewisas Hamiltonas ir Charlesas Leclercas užėmė pirmąsias dvi pozicijas ir artimiausius varžovus aplenkė net puse sekundės.
REKLAMA
REKLAMA
Ar „McLaren“ jau šį savaitgalį iškovos konstruktorių taurę? Viskas, ką reikia žinoti apie Azerbaidžano GP
Šį savaitgalį „Formulės 1“ dalyvių karavanas atvyksta į Azerbaidžano sostinę, kurioje vyks vienas nenuspėjamiausių čempionato varžybų.
Visų lenktynių gerbėjų dėmesys šį kartą bus nukreiptas į „McLaren“. Britų ekipa jau šį sekmadienį turi galimybę iškovoti konstruktorių taurę, tačiau Baku trasa, kuri garsėja savo chaotišku charakteriu, kova dėl titulo gali pasisukti netikėta linkme.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Prisisekite diržus: savaitgalį TV6 eteryje vėl riaumos „Formulės 1“ varikliai
Šį savaitgalį, rugsėjo 19-21 dienomis, „Formulės-1“ karavanas atvyksta į Azerbaidžano sostinę, kur vienoje nenuspėjamiausių trasų prasidės lemiama 2025-ųjų čempionato dalis. Tiesioginę lenktynių transliaciją sekmadienį galės stebėti visi TV6 žiūrovai.
Baku miesto trasa – tai unikalus kontrastų derinys. Šioje trasoje yra ne tik viena ilgiausių tiesiųjų visame kalendoriuje, kur bolidai pasiekia 330 km/val.
Madrido svajonė – gyventojų košmaras? Protestai prieš „Formulės-1“ atėjimą į Ispanijos sostinę
Kol „Formulės-1“ vadovai ir Madrido miesto valdžia planuoja grandiozinį lenktynių renginį 2026-aisiais, Ispanijos sostinės gatvėse bręsta pasipriešinimas.
Praėjusį sekmadienį į gatves išėjusi iniciatyva „Stop Formula 1 Madrid“ pareiškė, kad grandiozinis projektas miestui atneš daugiau žalos nei naudos. Jų šūkis – „Mūsų rajonas – ne lenktynių trasa“.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
REKLAMA
REKLAMA
Paskutinis monstras „Formulėje 1“: variklis, kuris prieš 20 metų turėjo peržengti 1000 AG ribą
Automobilių sporte, kaip ir paleontologijoje, egzistuoja dinozaurų era. Tai – dešimties cilindrų variklių laikai.
Nors šie monstrai iš „Formulės-1“ dingo lygiai prieš 20 metų, jų ausis veriantis riksmas iki šiol kelia nostalgiją fanams ir net priverčia FIA vadovus svajoti apie jų sugrįžimą. O pačiu galingiausiu ir paskutiniu šios išnykusios rūšies atstovu tapo 2005-ųjų „Honda“ šedevras.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Nico Hulkenbergo galvosūkis: kodėl po geriausio karjeros finišo dingo rezultatai?
Trečioji vieta Silverstoune turėjo tapti Nico Hulkenbergo sezono tramplinu, tačiau virto kone prakeiksmu. Po geriausio savo karjeros „Formulėje-1“ finišo patyręs vokietis nebeiškovojo nė taško, o paskutinėse ketveriose kvalifikacijose nusileido komandos naujokui Gabrieliui Bortoleto.
Monzos GP fiasko, kai bolidas sustojo net nepasiekęs starto linijos, tapo liūdna šios nesėkmių serijos kulminacija.
Plovė savo rankomis: aukcione – asmeninis Nikio Laudos „Ferrari“
Spalio 18 dieną „RM Sotheby's“ aukcione bus parduodamas išskirtinės istorijos automobilis – 1973-ųjų „Ferrari 365 GT4 2+2“, kuris buvo pirmasis legendinio „Formulės 1“ piloto Nikio Laudos tarnybinis automobilis. Dėl sąsajos su F-1 ikona, šio V12 variklį turinčio kupė sieks 180 000 – 220 000 eurų.
Šio automobilio istorija prasidėjo 1973-ųjų pabaigoje, kai dar prieš savo pirmąsias lenktynes su „Scuderia Ferrari“, 24-erių Niki Lauda gavo šį automobilį kaip tarnybinį.
REKLAMA
REKLAMA
Penkios „Red Bull“ pergalės Monzoje priežastys: kaip buvo nugalėta dominuojanti „McLaren“ komanda?
Lenktynės Monzoje apvertė „Formulės 1“ pasaulį aukštyn kojomis. Maxas Verstappenas iškovojo pirmą pergalę nuo gegužės mėnesio, o visą sezoną dominavusi „McLaren“ komanda buvo bejėgė.
Nors „McLaren“ tikėjosi, kad Monzoje kova bus atkaklesnė, toks akivaizdus pralaimėjimas nustebino visus. Šis „Red Bull“ stebuklas turėjo penkias pagrindines priežastis.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Netikėtas posūkis: Maxas Verstappenas domisi galimybe įsigyti „MotoGP“ komandą
Pastarosiomis dienomis automobilių sporto pasaulyje vėl netyla kalbos apie Maxą Verstappeną. Po pergalės Italijos GP ir artėjančio debiuto Niurburgringo ištvermės lenktynėse, olandas atskleidė dar didesnes ambicijas
Pranešama, kad keturiskart F-1 pasaulio čempionas aktyviai domisi galimybe įsigyti komandą „MotoGP“.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Kur dingo „McLaren“ dominavimas? Komandos vadovas paaiškino, kodėl Monzoje kautis buvo sunkiau
Po daugelio etapų, kuriuose „McLaren“ komanda atrodė neprilygstama, Italijos GP kvalifikacija ir lenktynės Monzoje privertė aistruolius sunerimti – „Pole“ poziciją ir pergalę iškovojo Maxas Verstappenas, o „McLaren“ pilotai atrodė pažeidžiami. Komandos vadovas Andrea Stella pateikė išsamią techninę analizę, kodėl taip nutiko.
Pasak A. Stellos, pagrindinė priežastis – specifinė Monzos trasos konfigūracija. „Mūsų bolidas yra itin konkurencingas posūkiuose.
REKLAMA
REKLAMA
M. Verstappenas Monzoje nutraukė „McLaren“ dominavimą: iškovojo „pole“ poziciją ir pagerino trasos rekordą
Šeštadienį legendinėje Monzos trasoje vykusioje Italijos GP kvalifikacijoje Maxas Verstappenas su „Red Bull“ pademonstravo įspūdingą greitį. Olandas ne tik iškovojo „pole“ poziciją, bet ir pagerino trasos rekordą (1 min. 18.792 sek.), paskutiniu bandymu pranokdamas abu „McLaren“ pilotus.
Kova dėl pirmosios starto vietos buvo itin atkakli. Antroje vietoje likęs Lando Norrisas nuo M. Verstappeno atsiliko vos 0.077 sekundės.
Fernando Alonso kritikuoja F-1 vadovybės idėjas: „Tai ne sporto, o šiuolaikinių vaikų problema“
„Formulės 1“ legenda Fernando Alonso skeptiškai įvertino sporto vadovo Stefano Domenicali idėjas trumpinti lenktynes, siekiant pritraukti jaunesnę auditoriją. Pasak ispano, problema yra ne per ilgos lenktynės, o pasikeitusi visuomenė, ir palygino situaciją su futbolu, kurio niekas nesiūlo trumpinti.
S. Domenicali neseniai iškėlė idėją, kad sekmadienio lenktynės, trunkančios apie pusantros valandos, yra per ilgos šiuolaikiniams vaikams išlaikyti dėmesį.
Juoda diena F-1 lyderiams Nyderlanduose: Ch. Leclercas išmuštas iš trasos, L. Norrisą sustabdė gedimas
Nyderlandų „Formulės 1“ etapas tapo didžiuliu nusivylimu dviem sporto žvaigždėms. Dėl avarijos lenktynių nebaigė „Ferrari“ lyderis Charlesas Leclercas, o „McLaren“ pilotas Lando Norrisas dėl bolido gedimo prarado beveik garantuotą antrąją vietą.
Lenktynių pabaigoje Ch. Leclercas kovojo dėl vietos pirmajame penketuke, kai po sustojimo boksuose į trasą grįžo visai šalia „Mercedes“ naujoko Kimi Antonelli.
REKLAMA
REKLAMA
Carlosas Sainzas po avarijos piktinosi varžovu, bet teisėjai nubaudė jį patį
Nyderlandų „Formulės 1“ etape susidūrimas tarp Carloso Sainzo („Williams“) ir Liamo Lawsono („Racing Bulls“) abiem pilotams kainavo taškus ir sukėlė audringą ispano reakciją. Vis dėlto, lenktynių teisėjai incidentą įvertino kitaip ir 10 sekundžių baudą skyrė būtent C. Sainzui.
Iškart po avarijos C. Sainzas negailėjo aštrių žodžių varžovui. „Jis neįtikėtinai kvailas. Dieve... Visada tas pats vyrukas...“, – radijo ryšiu piktinosi ispanas.
Lewiso Hamiltono nesėkmių ruožas tęsiasi: avarija Nyderlanduose ir pagerintas „Ferrari“ antirekordas
Septyniskart pasaulio čempiono Lewiso Hamiltono debiutinis sezonas „Ferrari“ komandoje ir toliau klostosi itin nesėkmingai. Sekmadienį Nyderlanduose vykusiose 15-osiose sezono lenktynėse britas patyrė avariją ir pasitraukė iš kovos, taip pasiekdamas ir naują, nemalonų komandos antirekordą.
Lenktynių pradžioje L. Hamiltonas demonstravo gerą tempą ir su komanda svarstė ankstyvo sustojimo boksuose strategiją. Tačiau trečiajame trasos posūkyje viskas baigėsi.
Kaip veikia „Formulės 1“ sankaba? Kodėl boliduose nėra trečio pedalo ir ką starto metu daro L. Hamiltonas?
„Formulės 1“ bolido sankaba – vienas nepastebimiausių, tačiau technologiškai sudėtingiausių komponentų. Ji atsakinga už tai, kad milžiniška hibridinės jėgainės galia būtų kontroliuojamai perduota į varančiuosius ratus. Tačiau ji veikia visiškai kitaip nei įprastame automobilyje: yra itin maža, valdoma mentelėmis ant vairo ir neturi sankabos pedalo.
Pasak „Mercedes“ inžinieriaus Evano Shorto, pagrindinis skirtumas – dydis ir svoris.
REKLAMA
REKLAMA
„McLaren“ dominavimas Nyderlanduose: O. Piastri iškovojo „pole“ poziciją, L. Norrisas – antras
Po keturių savaičių pertraukos sugrįžusiame „Formulės 1“ čempionate dramos netrūko. Šeštadienį vykusioje Nyderlandų GP kvalifikacijoje triumfavo „McLaren“ komanda: „pole“ poziciją iškovojo australas Oscaras Piastri (1 min. 8.662 sek.), o jo komandos draugas Lando Norrisas atsiliko vos 0.012 sekundės ir liko antras.
Trečiąją vietą namų trasoje užėmė Maxas Verstappenas su „Red Bull“ (+0.263 sek.
Lewiso Hamiltono krizė: ar rekordinis aštuntas titulas tolsta?
Metų pradžioje „Formulės 1“ pasaulis ošė – Lewisas Hamiltonas po dvylikos metų „Mercedes“ komandoje perėjo į legendinę „Ferrari“. Tačiau didžiulė euforija vasaros viduryje virto krize. Po eilinės nesėkmės Vengrijoje pats septyniskart čempionas save pavadino „nenaudingu“ ir užminė mįslę dėl savo ateities.
Svajonė buvo didinga. Britas su „Ferrari“ norėjo iškovoti rekordinį aštuntąjį čempiono titulą ir taip pralenkti Michaelį Schumacherį.
Oficialu: 2026 m. debiutuosianti „Cadillac“ F-1 komanda pasirašė sutartis su S. Perezu ir V. Bottu
2026 metų „Formulės 1“ sezone debiutuosianti „Cadillac“ komanda antradienį oficialiai patvirtino, kad jos bolidus vairuos du itin patyrę pilotai – 35-erių meksikietis Sergio Perezas ir jo bendraamžis suomis Valtteri Bottas. Pranešama, kad su abiem buvusiais pasaulio vicečempionais pasirašytos ilgalaikės sutartys.
Komandos vadovai pabrėžia, kad patirtis buvo lemiamas veiksnys renkantis pilotus. „Sutartys su tokiais lenktynininkais kaip Bottas ir Checo yra drąsus žingsnis.
REKLAMA
REKLAMA
Naujojo „Red Bull“ vadovo misija: kaip Mekiesas bandys išsaugoti Maxą Verstappeną
Po daugiau nei metus trukusios sagos ir ilgamečio vadovo Christiano Hornerio atleidimo, „Red Bull“ komandos vairą liepą perėmė prancūzas Laurent'as Mekiesas. Jo laukia milžiniška užduotis: atkurti stabilumą ir, svarbiausia, įtikinti komandos žvaigždę Maxą Verstappeną likti ekipoje, kuri prarado techninį pranašumą.
„Formulės 1“ pilotai kritikuoja būsimus bolidus: jų nežavi net ir didesnis maksimalus greitis
Kol kas 2026-ųjų „Formulės 1“ bolidai – vis dar mįslė, matoma tik FIA kompiuterinėse simuliacijose. Tačiau simuliatoriuose jau ryškėja vaizdas, koks bus ateities lenktynių automobilis: lėtesnis posūkiuose, bet pasiekiantis sunkiai įsivaizduojamą greitį tiesiosiose ir pasižymintis milžinišku sukimo momentu.
Naujieji bolidai bus trumpesni, siauresni ir kompaktiškesni.
„Formulės 1“ pilotų turgus: kas pretenduoja į laisvas vietas 2026-ųjų sezone?
Trys žinomi vardai – Valtteri Bottas, Sergio Perezas ir Mickas Schumacheris – kovoja dėl sugrįžimo, o nauja „Cadillac“ komanda atveria papildomas galimybes.
„Formulės-1“ vasaros pertraukos metu, kai lenktynių trasose stoja tyla, tradiciškai prasideda vadinamasis „kvailasis sezonas“ (angl. Silly Season). Tai metas, kai visas dėmesys nukrypsta į pilotų ateities perspektyvas, o gandų katile verdiktus priiminėja tiek informuoti šaltiniai, tiek „Formulės 1“ entuziastai.
REKLAMA
REKLAMA
„Ford“ vadovas apie „Formulės 1“ projektą su „Red Bull“: „Prie variklio nenorėjome liesti nagų“
Artėjant 2026-ųjų „Formulės 1“ techninei revoliucijai, kai jėgos agregatuose elektros galia sudarys apie 50 procentų, vis daugiau dėmesio krypsta į naujus gamintojų aljansus. Vienas laukiamiausių – „Red Bull“ ir „Ford“ partnerystė. „Ford“ automobilių sporto padalinio vadovas Markas Rushbrookas atskleidė, kaip per dvejus su puse metų pasikeitė ir išsiplėtė JAV koncerno vaidmuo šiame projekte.
Russellui prireikė psichologo, kad atlaikytų Hamiltono spaudimą: atskleidė savo kovos metodus
Būti Maxo Verstappeno komandos draugu „Formulėje 1“ šiuo metu laikoma didžiausiu iššūkiu. Tačiau anksčiau tokioje pačioje padėtyje buvo ir bet kuris kitas Lewiso Hamiltono komandos draugas.
Kai George'as Russellas 2022 metais prisijungė prie „Mercedes“ ir tapo septyniskart čempiono partneriu, jis žinojo, kad jo laukia milžiniškas iššūkis. Britas atvirai pripažino, kad tuomet kreipėsi profesionalios psichologinės pagalbos, kad atlaikytų šį spaudimą.
Sebastianas Vettelis kritikuoja naujas „Formulės 1“ taisykles: „Organizatoriai kartoja senas klaidas“
Keturiskart „Formulės 1“ pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis išsakė kritišką nuomonę apie naująjį variklių reglamentą, kuris įsigalios nuo 2026 metų.
Nors taisyklės numato didesnę elektrifikaciją ir klimatui neutralių degalų naudojimą, pasak buvusio lenktynininko, organizatoriai kartoja ankstesnes klaidas.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
REKLAMA
REKLAMA
Netikėtas Toto Wolffo atvirumas: paaiškino, kodėl jam trūksta Christiano Hornerio
Eilę metų trukusi nesantaika „Formulėje 1“ – bent laikinai sustabdyta. „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas nustebino automobilių sporto pasaulį savo komentarais apie buvusį aršų varžovą Christianą Hornerį, kuris 2025 m. liepą buvo atleistas iš „Red Bull“ komandos.
Interviu britų televizijai „Channel 4“, Toto Wolffas neįprastai atvirai kalbėjo apie savo ilgametį konkurentą.
Kas sieja Micką Schumacherį ir „Cadillac“? Kalbos apie netikėtą vokiečio karjeros posūkį
Daugeliui naujokų nuolatinė ir užtikrinta vieta „Formulėje 1“ atrodo nepasiekiama, spekuliacijos apie Micko Schumacherio ateitį nesiliauja.
Tačiau dabar dėmesio centre – ne „Formulė 1“, o jo karjera ilgųjų nuotolių lenktynėse, kurioje bręsta intriguojantis perėjimas iš „Alpine“ į „Cadillac“ komandą.
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Kodėl „Formulės 1“ varikliuose nenaudojami paskirstymo diržai? Priežastis įdomi ir netikėta
„Formulės 1“ varikliuose vožtuvų valdymas valdomas ne paskirstymo diržais ar grandinėmis, kaip įprasta serijiniuose automobiliuose, o sudėtinga krumpliaračių pavara. „Mercedes“ specialistai paaiškino, kodėl serijinėms mašinoms įprasta technologija netinka aukščiausio lygio autosportui.
„Formulės 1“ komandų rinkodaros specialistai dažnai teigia, kad dalyvavimas lenktynėse pirmiausia tarnauja serijinių automobilių technologijų vystymui, o karališkosios lenktynės veikia kaip bandymų laboratorija.
REKLAMA
REKLAMA
„Aston Martin“ komanda susipyko su „Formulės 1“ žurnalistais: neleidžia šnekėtis net su komandos vadovu
Tarp „Formulės 1“ komandos „Aston Martin“ ir televizijos kanalo „Sky F1“ kilo atviras konfliktas. Per Vengrijos „Grand Prix“ lenktynių savaitgalį britų komanda atsisakė bendradarbiauti su žurnalistais. „Aston Martin“ nusprendė, kad žurnalistais negali kalbėti netgi komandos vadovas , nors „Sky“ atstovai buvo pateikę oficialų prašymą.
Buvęs „Formulės 1“ lenktynininkas: Lewiso Hamiltono amžius turi įtakos rezultatams
Buvęs „Formulės 1“ lenktynininkas ir „Sky Sports F1“ analitikas Anthony Davidsonas pareiškė, kad Lewiso Hamiltono amžius gali daryti įtaką jo rezultatams.
L. Hamiltonui šiuo metu 40 metų, ir jis yra antras pagal amžių tarp visų dabartinių F1 lenktynininkų. Fernando Alonso yra ketveriais metais už jį vyresnis. Nepaisant prasto pasirodymo Vengrijoje, septyniskart pasaulio čempionas ne kartą tvirtino apie pasitraukimą nesvarstantis.
„Ferrari“ pasiteisinimai Russello neįtikina: įtaria, kad „Ferrari“ rizikavo pažeisti techninį reglamentą
Sekmadienį vykusiose Vengrijos GP lenktynėse „Ferrari“ pilotas Charlesas Leclercas turėjo retą šansą iškovoti pergalę šių metų „Formulės-1“ sezone. Monakietis, sensacingai laimėjęs kvalifikaciją, sėkmingai startavo iš „pole“ pozicijos ir ilgą laiką pirmavo lenktynėse. Visgi po antrojo sustojimo jo bolido tempas ženkliai nukrito. Per paskutinius ratus Ch. Leclercas prarado keletą pozicijų ir galiausiai finišą pasiekė tik ketvirtas.
Lenktynių metu Ch.
REKLAMA
REKLAMA
Charlesas Leclercas apie prarastą galimybę nugalėti: „Vienintelį šansą šiemet iššvaistėme“
Sekmadienį Charlesas Leclercas turėjo itin retą progą iškovoti pergalę šių metų „Formulės-1“ sezone. Po netikėtai laimėtos kvalifikacijos ir sėkmingo starto „Ferrari“ pilotas ilgą laiką pirmavo Vengrijos GP lenktynėse, tačiau antroje jų pusėje staiga prarado tempą ir finišavo tik ketvirtas.
Lenktynių metu Ch. Leclercas radijo ryšiu aiškiai reiškė nusivylimą, įtardamas, kad sustojimo metu komanda pakoregavo priekinį sparną, dėl ko bolidas neva tapo lėtesnis.
Šį kartą išsisuko: Verstappenas išvengė baudos už pavojingą manevrą
Pasibaigus „Formulės 1“ varžyboms Vengrijoje teisėjai nusprendė nesiimti jokių veiksmų prieš Maxą Verstappeną dėl jo agresyvaus lenkimo prieš Lewisą Hamiltoną 4-ajame posūkyje. Buvo konstatuota, kad „Red Bull“ pilotas nesutrukdė „Ferrari“ atstovui likti trasoje ir nepažeidė taisyklių.
Incidentas įvyko M. Verstappenui pradėjus antrąją lenktynių dalį po sustojimo, kai jis, pasirinkęs kietas padangas, mėgino atkovoti prarastas pozicijas.
Toto Wolffas sureagavo į Lewiso Hamiltono žodžius: „Jis visada bus geriausias“
„Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas sureagavo į Lewiso Hamiltono viešus komentarus, išsakytus Vengrijos „Grand Prix“ savaitgalio metu. Septyniskart pasaulio čempionas, šiuo metu atstovaujantis „Ferrari“, po nesėkmingos kvalifikacijos viešai save pavadino „beviltišku“ ir pareiškė, kad komandai vertėtų pagalvoti apie kito piloto pasirinkimą.
Po šeštadienio kvalifikacijos, kurioje užėmė tik 12-ąją vietą, L. Hamiltonas neslėpė nusivylimo: „Viskas čia dėl manęs. Esu niekam tikęs.
REKLAMA
REKLAMA
Kitokią taktiką pasirinkęs Norrisas iškovojo pergalę Vengrijoje, Leclerco greitis drastiškai krito
Sekmadienį Vengrijos „Hungaroring“ trasoje įvykusios 14-osios šio sezono „Formulės 1“ lenktynės prieš vasaros pertrauką pažymėtos taktinio meistriškumo pamoka – Lando Norrisas („McLaren“) laimėjo po vieno sustojimo strategijos, atsitiesęs po nesėkmingo starto, kai krito net į penktą vietą.
Lenktynes iš „Pole“ pozicijos pradėjęs Charlesas Leclercas („Ferrari“) startavo solidžiai ir kurį laiką laikėsi priekyje.
Hamiltonas po nesėkmingos kvalifikacijos Vengrijoje: „Ferrari“ reikėtų pakeisti pilotą“
Šeštadienį Vengrijos „Hungaroring“ trasoje įvykusi 14-ojo „Formulės 1“ sezono kvalifikacija baigėsi netikėtu rezultatu. Nors didžiąją jos dalį dominavo „McLaren“ pilotai, paskutinėje kvalifikacijos atkarpoje pasikeitus vėjo krypčiai ir trasos sąlygoms, jų pranašumas išgaravo – situacija išnaudota maksimaliai.
Monakietis Charlesas Leclercas („Ferrari“) paskutiniu bandymu nuvažiavo greičiausią ratą (1:15.372 min.) ir pirmą kartą šį sezoną iškovojo „pole“ poziciją.
Netikėtas posūkis Vengrijoje: Charlesas Leclercas iškovojo pirmąją sezono „Pole“ poziciją
Šeštadienį vykusi 14-ojo „Formulės 1“ sezono kvalifikacija Vengrijoje baigėsi netikėta atomazga – pergale džiaugėsi Charlesas Leclercas.
Nors didžiąją sesijos dalį tempą diktavo „McLaren“ pilotai, trečioje kvalifikacijos dalyje pasikeitę vėjo kryptis ir trasos sąlygos sujaukė jų planus, o tuo pasinaudojęs „Ferrari“ atstovas iškovojo savo pirmąją „pole“ poziciją šį sezoną (1:15.372 min.).
Daugiau naujienų apie „Formulės 1“ čempionatą galite perskaityti specialioje rubrikoje.
Vos 0,026 sek.
REKLAMA
REKLAMA
Antrosios treniruotės metu – Lando Norrisas vėl greičiausias, Verstappenas kviečiamas pas teisėjus po keisto incidento
Antrojoje Vengrijos „Grand Prix“ treniruotėje greičiausias buvo „McLaren“ pilotas Lando Norrisas. Penktadienio popietę vykusioje FP2 sesijoje jis aplenkė komandos draugą Oscarą Piastri bei „Ferrari“ atstovą Charles’į Leclercą, o „Red Bull“ lyderis Maxas Verstappenas sulaukė kvietimo pas teisėjus dėl neįprasto veiksmo trasoje.
Treniruotė prasidėjo itin palankioms oro sąlygoms.
Pirmoje Vengrijos „Grand Prix“ treniruotėje – greičiausias Land Norris: „Formulės 1“ bolidą išbandė lenktynininkas iš Estijos
Penktadienį vykusioje pirmojoje „Formulės 1“ Vengrijos „Grand Prix“ treniruotėje greičiausią ratą užfiksavo „McLaren“ komandos atstovas Lando Norrisas. Antrą laiką pasiekė jo komandos draugas Oscaras Piastri, trečias liko „Ferrari“ pilotas Charles’is Leclercas.
Prieš treniruotės pradžią „Aston Martin“ pranešė, kad dėl nugaros raumenų skausmų Fernando Alonso šioje sesijoje nedalyvaus. Jį pakeitė atsarginis pilotas Felipe Drugovich.
Ar „McLaren“ dominavimas tęsis Vengrijoje? Komanda sieks ketvirtosios pergalės iš eilės
Net 10 iš 13 šio sezono „Formulės 1“ čempionato etapų laimėjo „McLaren“ komandos pilotai. Tris pastaruosius „Grand Prix“ varžybų savaitgalius jie užbaigė pergalingai ir atvyksta į Vengriją su aiškiu tikslu – pratęsti savo pergalių seriją. Ar tai pavyks padaryti techninėje Hungaroringo trasoje, paaiškės jau šį savaitgalį.
REKLAMA
REKLAMA
Nutraukė gandus: „Ferrari“ pratęsė sutartį su komandos vadovu Fredu Vasseuru
Prieš pat Vengrijos „Grand Prix“ savaitgalį „Ferrari“ oficialiai pranešė, kad pratęsė sutartį su komandos vadovu Fredu Vasseuru. Kaip teigiama pranešime, tai – ilgametė sutartis, atspindinti „Ferrari“ ryžtą tęsti jau pradėtą strateginę kryptį ir ilgalaikę ambiciją grąžinti komandą į pergalių kelią.
F. Vasseur prie „Ferrari“ vairo stojo prieš 2023 m. sezoną, palikęs „Sauber“ komandą. Jo vadovavimo metu italų ekipa gerokai sustiprino pozicijas.
Pamatykite: „Formulės 1“ dalyviai atvyks į kardinaliai pasikeitusią „Hungaroring“ trasą
„Hungaroring“ trasa, nuo 1986 m. esanti neatsiejama „Formulės 1“ kalendoriaus dalis, šį sezoną pasitinka radikaliai atsinaujinusi. Tai ne kosmetinis remontas, o iš esmės perstatyta infrastruktūra, kurios mastas leidžia šį projektą vadinti didžiausia sporto statyba Vengrijos istorijoje.
Kai 2024 m. rudenį prasidėjo darbai, buvo akivaizdu, kad permainos bus esminės.
Jeremy Clarksonas sukritikavo „Formulės 1“ teisėjus: „Ką jis daro“?
Buvęs „Aukščiausios pavaros“ vedėjas Jeremy Clarksonas socialiniuose tinkluose nepraleido progos išsakyti savo nuomonę apie teisėjų sprendimo atidėti lenktynes 80 minučių.
„Dieve šventas. Ką ten veikia lenktynių direktorius?“ – piktinosi J. Clarksonas „X“ (buvusioje „Twitter“) platformoje.
REKLAMA
REKLAMA
Verstappeno išlyga tampa nebeaktuali: paaiškėjo čempiono ateitis „Red Bull“ komandoje
Po Belgijos „Formulės 1“ etapo tapo akivaizdu, kad olandas Maxas Verstappenas artimiausiu metu liks „Red Bull“ komandoje. Nors jo kontraktas galioja iki 2028 m., užsienio žiniasklaida anksčiau skelbė apie galimą išlygą, leidžiančią sportininkui palikti komandą dar anksčiau – tačiau šis scenarijus kol kas nebeaktualus.
Russellas stoja į teisėjų pusę: „320 km/val. greitis Spa trasoje lyjant – tai ne sportas, o beprotybė“
Sekmadienį legendinėje Spa-Francorchamps trasoje Belgijoje vyko tryliktasis 2025 m. „Formulės 1“ sezono etapas. Kaip prognozuota, lenktynių dieną trasą užklupo lietus, dėl kurio lenktynių pradžia buvo atidėta beveik valandai.
Nors startas turėjo įvykti 16 valandą Lietuvos laiku, prastas matomumas po apšilimo rato privertė teisėjus nukelti pradžią.