edvardas smalakys
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „edvardas smalakys“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „edvardas smalakys“.
Jaunasis Lietuvos baleto kraujas
Sekmadienį, gegužės 24 d., surengtas baigiamasis Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos baleto skyriaus koncertas. Šiais metais šį skyrių baigė septyni šokėjai, kuriuos specialybės mokė pedagogai Beatričė Tomaševičienė ir Petras Skirmantas: Kristina Gudžiūnaitė, Margarita Simonova, Vaida Šniurevičiūtė, Ieva Svetickaitė, Julija Turkina, Audrius Butkys ir Vojcechas Žuromskas. Šią šokėjų kartą taip pat mokė pedagogės Aušra Bandzevičienė, Valentina Tarasova ir Jurijus Melnikovas.
Šį savaitgalį – koncertas „Jums, brangiosios“
Kovo 8-ąją Vilniuje, „Siemens“ arenoje – gražiausios muzikos šventė „Jums, brangiosios“!
Koncerte dainuos Asmik Grigorian, Aistė Smilgevičiūtė, Vaida Genytė, Rūta Ščiogolevaitė, Deivis ir Renata. Moters dienos proga koncerto viešnias sveikins Mantas Jankavičius, Vaidas Vyšniauskas, Donatas Montvydas. Gros Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir ritmo grupė, diriguos programos meno vadovas charizmatiškasis Modestas Pitrėnas.
Lietuvos artistai – baleto konkurse „Arabesk“
Balandžio 18-29 dienomis Rusijos mieste Permėje, turinčioje gilias klasikinio baleto tradicijas, vyko dešimtasis baleto artistų konkursas „Arabesk“. Konkurse dalyvavo ir Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro artistai Nailia Adigamova ir Romas Ceizaris.
Konkurso meno vadovas – Lietuvoje žinomas baleto meistras Vladimiras Vasiljevas, žiuri komisijos pirmininkė – garsi baleto solistė ir pedagogė Jekaterina Maksimova; beje, abu baleto meistrai yra Lietuvos piliečiai.
LNOBT – dvi S. Diagilevui skirtos premjeros
Nacionalinio operos ir baleto teatro uždanga penktadienį pakils premjerai. Teatro scenoje – du spektakliai, skirti talentingajam meno antrepreneriui S. Diagilevui.
Sergejus Diagilevas 20-ojo amžiaus pradžioje Rusijos baletą iškėlė iki svaiginančių aukštumų. Pasirodymai Paryžiuje 1909-aisiais nulėmė vėlesnę Vakarų Europos baleto raidą.
Nacionaliniame operos ir baleto teatre vienam žymiausių baleto istorijoje artistų skiriami du spektakliai: „Ugnies paukštė“ ir „Diagilevas.
Baleto dienoraščiai: „Bajaderėje“ – naujos pajėgos
Didžiulio susidomėjimo sulaukusi naujausia Lietuvos baleto premjera – Ludwigo Minkaus indiška melodrama „Bajaderė“ – sulaukė naujos artistinės injekcijos. Penktadieniniame spektaklyje pirmą kartą Gamzati vaidmenį atliko Inga Cibulskytė, Didįjį brahmaną vaidino Edvardas Smalakys, Manu – šokį su ąsočiu – šoko Rūta Kudžmaitė, o vieną iš „Šešėlių“ paveikslo variacijų – Olga Konošenko.
Baleto dienoraščiai: debiutai Krzysztofo Pastoro spektakliuose
Gana retai rodomuose lenkų choreografo Krzysztofo Pastoro spektakliuose „Vasarvidžio nakties sapnas“ ir „Karmen“, parodytuose 2008-ųjų sausio 31 d. – nauji atlikėjų vardai. Lisandro vaidmenį pirmą kartą atliko Eligijus Butkus, Karmen – Olga Konošenko. Prieš dešimtmetį K. Pastoro spektakliai – šiokia tokia atsvara rusų choreografų kūrybai, kuri Lietuvos baleto repertuare sudaro absoliučią daugumą.
Baleto dienoraščiai: Įšventinta „Bajaderė“
Sausio 18 d. baigėsi baleto „Bajaderė“ įšventinimo apeigos – atšokus tris šio spektaklio premjeras, jis įsitvirtina Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro repertuare ir, kaip atrodo, bent jau šį sezoną žiūrovų nestokos.
Naujas sezonas. Spalio 16 d. - "Romeo ir Džuljeta" 150-ąjį kartą LNOBT scenoje
S. Prokofjevo baletas "Romeo ir Džuljeta" neretai vadinamas mūsų baleto trupės vizitine kortele. Apkeliavęs beveik visą pasaulį, garsinęs Lietuvos baleto vardą, šis baletas spalio 16 d., antradienį, mūsų teatro scenoje rodomas jau 150-ąjį kartą. Spektaklio idėja, gimusi Neapolyje, dviems kūrėjams besimėgaujant vynu, choreografo Vladimiro Vasiljevo ir dirigento Mstislavo Rostropovičiaus, buvo įkūnyta 1990 m. Maskvos Stanislavskio ir Nemirovičiaus-Dančenkos teatre.
„Romeo ir Džuljeta“ 150-ąjį kartą LNOBT scenoje
S. Prokofjevo baletas „Romeo ir Džuljeta“ neretai vadinamas mūsų baleto trupės vizitine kortele. Apkeliavęs beveik visą pasaulį, garsinęs Lietuvos baleto vardą, šis baletas spalio 16 d., antradienį, mūsų teatro scenoje rodomas jau 150–ąjį kartą. Spektaklio idėja, gimusi Neapolyje, dviems kūrėjams besimėgaujant vynu, choreografo Vladimiro Vasiljevo ir dirigento Mstislavo Rostropovičiaus, buvo įkūnyta 1990 m. Maskvos Stanislavskio ir Nemirovičiaus-Dančenkos teatre, sakoma pranešime spaudai.
Vilniaus teatrų sausio mėn. repertuaras
Oskaro Koršunovo teatraswww.okt.ltSausio 16 d., trečiadienį, 18 val. Elfriede JelinekBEMBILENDASRež. Yana Ross (JAV)Koprodiuseris – Nacionalinis dramos teatrasNacionalinio dramos teatro Didžiojoje salėjeSausio 16 d., trečiadienį, 19 val.Marius von MayenburgUGNIES VEIDASRež. Oskaras KoršunovasNacionalinio dramos teatro Mažojoje salėjeSausio 17 d., ketvirtadienį, 19 val.
REKLAMA
REKLAMA
Choreografas Borisas Eifmanas apie savo misiją
Kovo 3 d. vėl rodomas populiariausias šio sezono baleto spektaklis - Boriso Eifmano drama “Rusiškasis Hamletas”. Spektaklyje šoks Olga Konošenko, Aurimas Paulauskas, Miki Hamanaka, Aleksandras Molodovas, Edvardas Smalakys. Apie šio spektaklio sukūrimo bei atsiradimo Lietuvoje aplinkybes Jūratei Terleckaitei pasakoja choreografas B. Eifmanas.
Baleto dienoraščiai: Nauja ir vienintelė “Miegančiosios gražuolės” Aurora
Nedaug trūko, kad sudėtingiausias Lietuvos nacionalinės baleto trupės spektaklis - Piotro Čaikovskio “Miegančioji gražuolė” - užmigtų amžinu miegu. Dėl per porą metų baleto solistų korpuse įvykusių didžiulių rokiruočių staiga paaiškėjo, kad nebeliko nė vienos princesės Auroros.
Nijolė Abarytė: "Rusiškasis Hamletas" - trečiosios solistų sudėties interpretacija
Trečiadienį (01.14) Lietuvos nacionalinis baletas pakvietė į Boriso Eifmano spektaklį "Rusiškasis Hamletas", kuriuo teatras atidarė šio sezono duris. Pirmąjį kartą pagrindinius vaidmenis atliko Eligijus Butkus (Pavelas), Kristina Kanišauskaitė (Imperatorė), Pavelo žmona (Inga Cibulskytė), Edvardas Smalakys (Favoritas).
Sudėtingas ir dramatiškas Pavelo vaidmuo - nelengvas išbandymas. Turėjome progą jau ne kartą matyti šį vaidmenį atliekant solistus Nerijų Jušką, Aurimą Paulauską.
Helmutas Šabasevičius: Baleto dienoraščiai - antroji “Rusiškojo Hamleto” premjera
Ko gero, naujus Lietuvos nacionalinio operos ir baleto kilimus pavyks išsaugoti ilgiau nei prieš tai buvusią ir šią vasarą pakeistą kiliminę dangą - antroji baleto “Rusiškasis Hamletas” premjera vyko tik artipilnėje salėje, o nemaža dalis 150 Lt kainuojančių krėslų liūdėjo be savo žiūrovų.
Vieną tokį krėslą galėjau paguosti ir spektaklį su antrąja premjerinio baleto šokėjų sudėtimi saugiai žiūrėjau iš pirmosios eilės vidurio.
Trečią kartą - po peržiūros http://www.omni.
Operos ir baleto spektakliai ilgainiui taps brangesne pramoga
Naująjį sezoną repertuarą atnaujinantis Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) žiūrovams pasiūlys šešias premjeras: tris operas, du baletus ir vieną lietuviško kūrinio pastatymą. Operos ir baleto gerbėjų laukia ir ne tokia maloni naujiena - ilgainiui bilietai į teatro spektaklius brangs, o pigesnių bilietų skaičius mažės.
Baleto dienoraštis: “Vasarvidžio nakties sapnas” ir “Karmen”
Po kalėdinių “Spragtukų” maratono Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro baleto trupė vėl grįžta prie įprastinio repertuaro - penktadienį (01.10) buvo rodomi du vienaveiksmiai lenkų choreografo Krzysztofo Pastoro baletai - “Vasarvidžio nakties sapnas” pagal Felixo Medelssohno muziką ir George’o Bizet-Rodiono Ščedrino “Karmen”.
Pirmajame spektaklyje pasirodė 2002 metų Lietuvos baleto ir teatro rėmėjos “Švyturio” alaus daryklos viltis Olga Konošenko, atlikusi Ipolitos-Titanijos vaidmenį.