Arūnas Gelažninkas - Dakaro dalyvis
Arūnas Gelažninkas yra profesionalus lenktynininkas iš Lietuvos, dalyvaujantis Dakaro ralyje su motociklu. Jis gimė 1985 m. spalio 12 d. Neveronys, Kauno rajone. Gelažninkas savo pirmajame Dakaro ralyje 2019 m. pasiekė reikšmingus rezultatus – jis finišavo ketvirtas naujokų kategorijoje ir 24-as bendroje įskaitoje, tai buvo geriausias pasirodymas tarp Baltijos šalių lenktynininkų. Be to, motociklininkas yra iškovojęs 17 Lietuvos čempiono titulų, kelis kartus tapo Baltijos šalių čempionu, laimėjo trečią vietą Europos jaunimo motokroso čempionate ir dalyvavo MX1 bei MX3 pasaulio čempionatuose.
Tiesiogines transliacijas ir Dakaro naujienas sekite portale tv3.lt.
Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Daugiausiai patirties iš visų lietuvių motociklininkų Dakare turintis Arūnas Gelažninkas pasiekė priešpaskutinio etapo finišą. Po permainingų pastarųjų dviejų dienų lietuvis dar kartą pademonstravo solidų rezultatą.
Ketvirtadienį vykęs etapas buvo kitoks negu tikėjosi daugelis motociklų įskaitos dalyvių. Pagal pirminį planą, šiandien sportininkai turėjo įveikti 308 kilometrų ilgio greičio ruožą, tačiau vėliau jis buvo sutrumpintas iki 152 kilometrų.
Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Aštuonis Dakaro ralio etapus iš eilės Arūnas Gelažninkas iš Lietuvos atvykusiems motociklininkams diktavo tempą ir rodė kokį rezultatą galima pasiekti turint patirties ir įgūdžių šiame ištvermės maratone. Deja, devintasis etapas viską apvertė aukštyn kojom.
Dar prieš startą A. Gelažninkas minėjo, jog diena nebus iš lengvųjų, nors organizatoriai ir teigė kitaip. Trasa buvo paruošta tikrai greita, tačiau pilna pavojingų akmenų, kurie važiavimo tikrai nepalengvina.
Penktasis Dakaro ralio etapas: miglota Vanago ateitis, Žala finišą pasiekė sutemus
Ketvirtadienį Dakaro ralyje lenktynininkai stojo prie starto penktajame greičio ruože, kuriame jų laukė 428 kilometrai sudėtingų ir įvairialypių trasų.
Organizatorių teigimu, dalyvių šiame etape laukė 53 proc. žvyrkelių, 43 proc. smėlio ir vos 4 proc. akmenuotų kelių.
Šis derinys užtikrino greitą važiavimo tempą, tačiau iššūkių dalyviams taip pat netrūko.
Trečiasis Dakaro ralio etapas: Baciuška – nerizikavo, Žala iki paskutiniųjų kilometrų gaudė lyderį
Antradienį Saudo Arabijoje Dakaro ralio dalyviai stojo prie trečiojo greičio ruožo starto linijos. Šis ruožas, organizatorių sprendimu, buvo sutrumpintas iki 327 kilometrų, siekiant užtikrinti sportininkų ir jų technikos saugumą po sudėtingo 48 valandų „Chrono“ etapo bei dėl Al Henakijos regione suatėjusių audrų.
Organizatoriai pabrėžė, kad po ilgo sustojimo Bišoje, dabar Dakaro ralio dalyviai tęs savo kelionę į šiaurę.
Antrasis 48 valandų „Chrono“ etapas Dakare: po teisėjų sprendimo Rokas Baciuška paskelbtas nugalėtoju
Pirmadienio popietę baigėsi sekmadienį startavęs 48 valandų trukmės „Chrono“ Dakaro ralio etapas. Jis lietuviams klostėsi permainingai, bet finiše mūsiškiai užfiksavo aukštus rezultatus. Galiausiai fantastiškai skriejęs Rokas Baciuška paskelbtas ir etapo nugalėtoju.
48 valandų „Chrono“ etapas įdomus tuo, kad jame dalyviai turi laikytis tam tikrų taisyklių. Viena iš jų – ribotas laikas, skirtas lenktynėms. Ankstų sekmadienį rytą lenktynės pradėję sportininkai turėjo 17 val.
Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Pirmadienį Saudo Arabijoje vystančiame Dakaro ralyje finišavo 48 valandas trukęs „Chrono“ etapas, kuriame pasirodė ir Arūnas Gelažninkas.
Pirmąją etapo dieną A.Gelažninkas buvo vienas iš dviejų Lietuvos motociklininkų, kuriam pavyko per dieną nuvažiuoti daugiau kaip 500 kilometrų.
Antrąją diena lenktynininkas finišavo 42-as, jį nuo pirmą vietą užėmusio australo Danielio Sanderso skyrė dvi valandos.
„Pirmiausiai – pataikiau į akmenį ir nulėkiau nuo motociklo.
Pirmoji 48 valandų trukmės etapo dalis baigta: lietuviai dieną užbaigė su nuostoliais
Sekmadienį Dakaro ralio dalyviai turėjo įveikti pirmąją, dvi dienas truksiančio, etapo dalį. Nuo pat ankstyvo ryto su savo technika į greičio ruožą išvykę Dakaro dalyviai stengėsi įveikti kuo didesnį atstumą.
48 valandų „Chrono“ greičio ruožas – unikalus. Pagal numatytas taisykles, varžybų dalyviai pirmąją dieną galėjo lenktyniauti tik iki 17 val. Tuomet visi dalyviai, be jokių išimčių, turi pasiekti artimiausią bivaką. Jų šiemet yra net šeši.
Arūnas Gelažninkas apie pirmąjį Dakaro ralio etapą: „Na ir dienelė...“
Ankstų šeštadienio rytą Dakaro ralio dalyviai išvažiavo į pirmąjį, daugiau nei 400 kilometrų ilgio greičio ruožą. Jame startavęs ir jį įveikęs Arūnas Gelažninkas neslėpė, kad diena buvo sunki.
Tik sugrįžęs pas komandos narius, A. Gelažninkas pirmąjį greičio ruožą apibūdino kaip niekada trumpai ir vaizdingai – „Na ir dienelė.
Geriausią rezultatą prologe tarp lietuvių motociklininkų parodęs Arūnas Gelažninkas: „Apsidraskiau į medžių šakas“
Pirmasis Dakaro ralio išbandymas lietuvių motociklininkams tapo netikėtu išbandymu. Greičiausiai iš jų pasirodė „Hoto Factory Team“ atstovas Arūnas Gelažninkas.
Dar prieš varžybų startą A. Gelažninkas nestokojo geros nuotaikos, o prologo distanciją jis įveikė per 20 min. ir 11 sek., užimdamas 49-ą vietą tarp 134 sportininkų.
Po finišo kaunietis džiaugėsi ne tik lenktynių startu, bet ir sugebėjimu įveikti keletą varžovų, nepaisant dulkių ir iššūkių trasoje.
Dakaro prologe – visų Lietuvos motociklininkų finišai: į penkiasdešimtuką pateko tik vienas
Penktadienį Bišoje (Saudo Arabija) startavo 47-asis Dakaro ralis, kurio pirmą dieną vyksta 29 kilometrų ilgio prologas.
Pirmieji prologo etapą įveikė Lietuvos motociklų klasės atstovai.
Primename, kad šiemet motociklų klasėje varžosi net 5 lietuviai: Arūnas Gelažninkas, Nerimantas Jucius, Modestas Siliūnas, Mykolas Paulavičius ir Gediminas Šatkus.
Geriausią laiką motociklų prologe pademonstravo paskutinis startavęs australas Danielis Sandersas, trasą įveikęs per 16 min.
REKLAMA
REKLAMA
Dakaro ralio išvakarės: Arūnas Gelažninkas pasiruošęs Saudo Arabijos dykumų užkariavimui
Šiemet prie starto linijos stoja rekordinis kiekis lietuviškų ekipažų, o ypatingo dėmesio sulaukia į motociklų klasę sugrįžtantis Arūnas Gelažninkas. Kartu su juo varžysis ir „AG Dakar school“ atstovai – Modestas Siliūnas, siekiantis užbaigti nebaigtus reikalus su Dakaru, bei debiutantas Gediminas Šatkus.
Lietuvos Dakaro mohikanas A. Gelažninkas šiemet patiria naują iššūkį – jis prisijungė prie gamyklinės „Hoto Factory Team“ komandos.
Dakaro ralis: kiek kainuoja dalyvauti šiose lenktynėse?
Dalyvavimas Dakaro ralyje – tai daugelio automobilių sporto entuziastų svajonė. Tačiau šis iššūkis ne tik reikalauja fizinio pasiruošimo, bet ir reikalauja didžiulių finansinių išteklių.
Populiarios tinklalaidės „Dakarianos“ vedėjai pasidalino įžvalgomis apie finansinius iššūkius, su kuriais susiduria Dakaro ralio dalyviai. Ekspertai apžvelgė populiariausias lenktynių kategorijas ir įvardino preliminarias išlaidas, būtinas norint startuoti šiose prestižinėse lenktynėse.
Dakaro ralis 2025: nauji veidai, tradicijų pokyčiai ir lietuvių viltys
Dakaro ralis – ne tik greičio, bet ir ištvermės išbandymas, o artėjant 2025-ųjų lenktynėms, dėmesys krypsta į didžiąsias komandų stovyklas, intriguojančias rokiruotes ir naujus iššūkius. Šių metų ralis žada ne tik naujas kovas dėl titulų, bet ir unikalią lietuvių delegacijos galimybę sublizgėti Rally 2 kategorijoje.
Istoriškai Dakare pirmuoju starto numeriu lenktyniaujantys motociklininkai retai tampa čempionais. Paskutinis, kuriam pavyko apginti titulą, buvo legendinis Marcas Coma 2015 metais.
2025 m. Dakaro ralio maršrutas: kas laukia lietuvių ir kitų dalyvių?
Azartas, intriga ir azartas – tai kertinės, kiekvienais metais vykstančio Dakaro ralio dalys. Ir 2025-aisiais įvyksiančios varžybos taps dar vienu, ne ką mažiau sudėtingu išbandymu. Tiek motociklininkams, tiek automobilių ar sunkvežimių vairuotojams.
Praėjus vos kelioms 2025-ųjų metų dienoms, ypatingai gausi lietuvių delegacija startuos Dakaro ralyje.
Lietuvių pasiekimai Dakaro ralyje: kas pasižymėjo labiausiai?
Kiekvieną kartą, kai lietuvių lenktynininkai pasiekia Dakaro ralio finišą, kiekvienas varžybų skaitovas, ekspertas ar bet kuris kitas praeivis, sportininkų rezultatus vertina pagal galutinį rezultatą, tačiau masiškai sportininkus traukiančiame renginyje lietuviai sugebėjo pasižymėti ir kitais būdais.
Lietuvių nuotykiai Dakare kasmet išsamiai aprašomi, pateikiant net smulkiausias dienos detales.
Svarbūs pokyčiai Arūno Gelažninko stovykloje: varžybose turės stiprų užnugarį
Arūnas Gelažninkas netikėtai paskelbė džiugią žinią. Lietuvis į artėjantį Dakarą išvyks būdamas gamyklinės „Hoto Moto“ komandos nariu.
Prisijungęs prie „Hoto Moto“, A. Gelažninkas iškart galės naudotis gamyklinės ekipos privilegijomis. Viena iš jų – visiškai naujutėlis motociklas.
„Tai – visiškai naujas motociklas, į Dubajų atvežtas vos prieš kelias dienas. Tiesiai iš dažais kvepiančios gamyklos“, – sakė lietuvis.
Į nuvažiuojantį Dakaro traukinį įšokęs Arūnas Gelažninkas: „Jaudulio šiokio tokio yra“
„Jaudulio yra ir labai svarbu suspėti pasiruošti fiziškai“, – taip sako netikėtai Dakaro ralyje į motociklų klasę sugrįžtantis šios rungties čempionas Arūnas Gelažninkas.
Dukart vienišių klasės nugalėtojas sulaukė šįkart komandos kvietimo. Tiesa, nors pasiūlymą gavo dar vasarą, bet organizatoriai tik paskutinę akimirką leido lietuviui dalyvauti artėjančiame Dakare.
Praėjusiasi metais jis Dakare varžėsi su bagiu kartu su žmona Emilija, bet būdamas šturmanu.
Paskelbė, kiek lietuvių Dakaro ralyje startuos vairuodami motociklą
Sausį vyksiančiose Dakaro ralio varžybose motociklų klasėje startuos net penki Lietuvos atstovai – tai didžiausias lietuvių skaičius šioje kategorijoje Dakaro istorijoje.
Iki šiol Lietuvos motociklininkų dalyvavimas Dakaro ralyje buvo ganėtinai ribotas. Praėjusiais metais šiame ralyje dalyvavo Modestas Siliūnas, kuriam, deja, nepavyko įveikti visos maratono distancijos.
Netikėtas pareiškimas: Arūnas Gelažninkas dalyvaus Dakaro ralyje
Gelažninkų šeima per vieną dieną sugebėjo paskelbti dvi karštas naujienas. Viena iš jų – bloga, o kita – netikėta. Bet kokiu atveju, Dakaro ralio gerbėjai artėjantį maratoną stebės su didžiausiu pasigėrėjimu.
2024-ųjų Dakaro ralyje Arūnas Gelažninkas startavo su savo antrąja puse – Emilija Gelažninkienė. Permainingose varžybose jungtiniam lietuvių ekipažui sekėsi visai neblogai.
Lietuvių triumfas „Breslau“ ralyje: Gelažninkai – ant greičiausiųjų podiumo
Savaitę Lenkijoje vykęs jubiliejinis „Breslau“ ralis pasiekė kulminaciją. Šeštadienį dalyviams beliko įveikti paskutinius 77 kilometrus greičio ruožo, susukto Pamario Dravsko apylinkėse. Jie buvo itin sklandūs mūsų tautiečiams, „Rentway Dakar Team“ ekipažui.
Dar prieš startą Emilija ir Arūnas Gelažninkai paskelbė, jog po vakarykščio greičio ruožo bagyje atsirado kelios problemos. Viena jų – per pusę lūžusi priekinio amortizatoriaus spyruoklė.
Naktiniame „Breslau“ greičio ruože į Gelažninkų ekipažą rėžėsi motociklas
Po ilgų trijų greičio ruožų „Breslau rallye“ organizatoriais sportininkams paserviravo ralio tradiciją – sudėtingą naktinį greičio ruožą. Kad tik nebūtų per lengvą, prie sąlygų pasunkinimo prisidėjo ir gamta. Vos tik pirmieji dalyviai pajudėjo starto link, dangus prapliupo stipriu lietumi.
Tačiau anot „Rentway Dakar Team“ bagio pilotės Emilijos Gelažninkienės, net ir liūtis nenuplovė vairuotojų priešo – dulkių.
„Buvo tikrai sudėtinga vairuoti, nes matomumas dėl dulkių buvo tikrai prastas.
Nesibaigiantys „Breslau“ ralio iššūkiai dalyviams: Emilijos Gelažninkienės kelyje krito medžiai
Po sunkiausių dienų vis tiek ateina aušra. Taip ir po itin nesėkmingos trečiosios „Breslau rallye“ dienos, „Rentway Dakar Team“ ekipažas, lyg nieko nebūtų nutikę, ketvirtadienio rytmetį vėl stojo prie starto linijos. Organizatoriai dalyvių toliau negailėjo – laukė keturi greičio ruožai, iš kurių pirmieji trys vyko be pertraukų ir apėmė 204 kilometrus.
Kaip teigė bagį pilotuojanti Emilija Gelažninkienė, po vakarykštės nesėkmės į trasą sportininkai grįžo su noru atsigriebti prarastą laiką.
Arūnas Gelažninkas imasi naujos veiklos: dalinsis ištvermės varžybų patirtimi
Daugkartinis Lietuvos čempionas, du kartus Dakaro ralį vienišių kategorijoje laimėjęs, šiais metais su žmona Emilija Gelažninkiene šturmano pozicijoje pasirodęs Arūnas Gelažninkas visuomet ieško naujų veiklų ir iššūkių. Šiemet motociklininkas pristato naujovę tokių lenktynių kaip „Dakaras“, „Breslau rally“ mėgėjams, būsimiems ir esamiems dalyviams – visa apimančius ralio reido disciplinos mokymus.
Žingsnis Dakaro link: Arūno Gelažninko mokiniai laimėjo komandinę Abu Dabio ralio įskaitą
Penkios dienos ir beveik 2000 kilometrų klampių smėlynų – tiek teko įveikti sportininkams, pasirinkusiems dalyvauti antrajame pasaulio ralio reido čempionato etape. Čia su kopomis ir sudėtinga navigacija sėkmingai susidorojo ir du motociklininkai iš Lietuvos – Arūno Gelažninko mokiniai Saulius Klevinskas ir Gediminas Šatkus.
Nors ralyje netrūko iššūkių ir nuotykių, abu lietuviai įvykdė tiek asmeninius, tiek trenerio keltus tikslus.
Prie „Abu Dhabi Desert Challenge“ starto – du Arūno Gelažninko mokiniai
Rodos, dar neseniai džiaugėmės ekipažų iš Lietuvos finišu Dakaro ralyje, o šiandien vėl pradedame kalbėti apie pasiruošimą sekančių metų sunkiausioms ralio reido varžyboms. Viskas prasideda Abu Dabyje, kur prie „Abu Dhabi Desert Challenge“ starto linijos motociklų įskaitoje stos ir dėl kelialapio į Dakarą kovos du dykumų veterano Arūno Gelažninko mokiniai iš Lietuvos – Gediminas Šatkus ir ralio debiutantas Saulius Klevinskas.
„Abu Dhabi Desert Challenge“ varžybose startuosiantys Justas Grendelis ir Simonas Ramanauskas: „Mus suvedė hobis“
Jau kitą savaitę Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Abu Dabio apylinkėse įvyks antrasis Pasaulio ralio reido čempionato etapas „Abu Dhabi Desert Challenge“. Jame startuos keletas Lietuvos atstovų. Vieni iš jų, kuriems pažintis su šiomis varžybomis bus pirmoji – „Albe Alliance Racing by Motomarine“ duetas. Ekipažą sudarys vairuotojas Justas Grendelis, o kelio knygą jam skaitys Simonas Ramanauskas.
Suvedė hobis
Justas Grendelis ir Simonas Ramanauskas automobilių ir motociklų sporte – ne naujokai.
Įspūdingas Gelažninkų sutikimas Lietuvoje – laukė gausaus būrys artimųjų ir Radži koncertas
Emilija Gelažninkienė tikrai sukūrė istoriją su debiutu Dakare – ji ne tik sėkmingai finišavo, bet ir bendroje įskaitoje pateko į greičiausiųjų ekipažų dešimtuką.
Paskutinį, 175 kilometrų greičio ruožą Emilijos ir šturmano Arūno Gelažninko komanda įveikė per 2 val. 19 min ir 36 sek.. Toks rezultatas leidžia ekipažui dienos įskaitoje įsitaisyti 14-oje vietoje ir apginti 9-ąją vietą bendroje įskaitoje. Toks ir buvo pagrindinis komandos dienos tikslas.
Istoriją sukūrusi Emilija Gelažninkienė Dakare finišavo su laimės ašaromis: „Tiesiog nerealu“
36 ekipažai – būtent tiek bagių sausio 5 d. pradėjo varžybas SSV klasėje sunkiausiame pasaulyje Dakaro ralyje. Tarp jų ir Lietuvai istorinis startas su pirmąja moterimi už vairo. Emilija Gelažninkienė tikrai sukūrė istoriją su debiutu Dakare – ji ne tik sėkmingai finišavo, bet ir bendroje įskaitoje pateko į greičiausiųjų ekipažų dešimtuką.
Paskutinį, 175 kilometrų greičio ruožą Emilijos ir šturmano Arūno Gelažninko komanda įveikė per 2 val. 19 min ir 36 sek.
Roko Baciuškos svajonė išsipildė: 2024-ųjų Dakare iškovojo prizinę vietą
Į kiekvienas varžybas išvykstantis Rokas Baciuška nuolatos būna nusitaikęs tik į pačias aukščiausias pozicijas. Nuolatos save motyvuojantis lenktynininkas į šių metų Dakaro ralį taip pat atvyko turėdamas tik vieną tikslą – užlipti ant prizininkų pakylos.
Didžiąją dalį maratono Rokas Baciuška turėjo nuolatos vytis greičiausiųjų trejetuką, tačiau tikrasis lūžis įvyko priešpaskutiniame Dakaro ralio etape.
Priešpaskutiniame etape R. Baciuška buvo 12 min. 5 sek.
Gelažninkų ekipažas apie 11-ąjį greičio ruožą: „Galėjau šaukšte kiaušinį vežti per akmenis, būtų neiškritęs“
Ketvirtadienio rytą Dakaro ralio dalyviai išsiruošė į paskutinį ilgąjį greičio ruožą. Išvakarėse nuo 480 kilometrų šis buvo sutrumpintas iki 420 km., tačiau organizatoriai vis tiek kartojo ir nuteikinėjo dalyvius – akmenų prisotintoje trasoje lengva nebus. Tačiau be didesnių nuotykių su iššūkiais pavyko susitvarkyti SSV klasės atstovams Emilijai ir Arūnui Gelažninkams.
Pasak sportininkų, diena buvo labai techniška ir ilga, o trasoje esantis akmenų kiekis planus griovė ne vienam ekipažui.
Gelažninkų ekipažą nuvylė varžovės elgesys: „Vakar ją praleidome, o ji šiandien mūsų – ne“
Kilometrai, kuriuos dar reikia nuvažiuoti Dakaro ralyje, sparčiai tirpsta. Šiandien sportininkai turėjo galimybę likusį atstumą sumažinti dar 371 kilometrais, apsukant garbės ratą po akmeninkas Al Ulos apylinkes. Tai sėkmingai padarė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų ekipažas.
Kaip pastebėjo „Rentway Dakar Team“ šturmanas, su sugrįžimu į vakarinę pusiasalio pusę, sugrįžo ir didysis matomumo priešas – dulkės.
Emilija ir Arūnas Gelažninkai šiandien negalėjo lėkti pilnu tempu: „Mūsų bagis įsibėgėjo tik iki 115 km/val.“
Antradienį Dakaro ralio dalyviams teko išbandyti technikos patvarumą 417 kilometrų greičio ruože. Čia ratus buvo galima apšildyti kopose, o vėliau sekė akmenų ir smėlio šou. Galima pasidžiaugti, jog su trasa be didesnių problemų susitvarkyti pavyko Emilijos ir Arūno Gelažninkų SSV bagių klasėje besivaržančiam ekipažui.
Jau kuro pylimo zonoje, pravažiavus maždaug pusę trasos, komanda pastebėjo, jog bagis stokoja galios.
„Kažkas, manau, negerai.
Į įkalnę neužvažiavę Arūnas ir Emilija Gelažninkai: „Nusprendėme apvažiuoti ir ieškoti alternatyvių kelių“
Aštuntoji diena Dakaro ralyje visiems dalyviams serviravo puokštę iššūkių. Kad šiandien nebuvo lengva gali patvirtinti kone kiekvienas ralio dalyvis. Ne išimtis ir SSV klasėje besivaržantis „Rentway Dakar team“ ekipažas.
Prieš startą pilotė Emilija Gelažninkienė buvo viltinga – tikėjosi, jog šis greičio ruožas bus lengvesnis nei sekmadienis. Tačiau jau po pirmų kelio taškų buvo akivaizdu, jog Dakaro ralyje nebūna lengvų ir paprastų dienų.
Po poilsio dienos į trasą sugrįžusi Emilija Gelažninkienė: „Tai buvo ilgiausia diena Dakare“
Vieną dieną leidę dalyviams atsipūsti, Dakaro ralio organizatoriai septintajam greičio ruožui paruošė ilgą ir sudėtingą trasą. Kopos, dulkės, smėlis, akmenys ir sudėtinga navigacija – tokia puokštė iššūkių laukė 483-uose kilometruose. Tačiau juos sėkmingai įkando SSV klasės atstovai „Rentway Dakar Team“ – Emilija ir Arūnas Gelažninkai.
Jau pirmoje kuro užpylimo zonoje vairuotoja dalinosi įspūdžiais, iš kurių buvo aišku, jog trasos bus neįmanoma tiesiog pervažiuoti – ją reikės įveikti.
Septintas Dakaro etapas: Vaidotas Žala – septintas, Vladas Jurkevičius susidūrė su diferencialo gedimu
Šeštadienį Dakaro ralio dalyviai praleido ilsėdamiesi, analizuodami įveiktus Dakaro ralio etapus bei ruošėsi artėjantiems iššūkiams.
Antroji Dakaro ralio lenktynių savaitė prasidėjo nuo sunkaus, ilgo ir, svarbiausia, klastingo greičio ruožo, kuriame didelį vaidmenį turėjo atlikti šalia vairuotojų sėdintys šturmanai.
Dakaro dalyviai šiandien turėjo įveikti 483 kilometrus besitęsusį greičio ruožą, kurį sudarė: 61 proc. gruntas, 19 proc. smėlis, 17 proc. kopų ir 4 proc.
Sunkvežimio vos nepartrenkta Emilija Gelažninkienė: „Esame išbandomi nuo pirmosios dienos“
2024 m. Dakaro ralyje Gelažninkų duetas vos išvengė dar vienos avarijos – nedaug trūko, kad į lietuvių bagį būtų įsirėžęs neseniai sunkvežimių klasėje lyderiavęs olandas Janusas van Kasterenas su „Iveco“.
Vaizdo įraše matyti, kad ekipažai rinkosi visai kitokias trajektorijas. Kol E.Gelažninkienė važiavo vėžėmis, iš kažkur išniręs J.van Kasterenas vos neįsirėžė į lietuvių bagį – E.Gelažninkienei teko sukti į šoną.
Su prieblanda finišavusi Emilija Gelažninkienė: „Kaip apšilimui prieš dvi maratonines dienas – greičio ruožas tobulas“
Dakaro raliui įpusėjant, artėjame ir prie smėlingų bei kopų kupinų „Tuščiojo ketvirčio“ dykumų. Po smėlį šiandien nardė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų SSV klasės bagis. Džiugu, kad tai padaryti pavyko išties sėkmingai ir treniruotės veikia – ekipažas dieną pabaigė užtikrintai įsitaisydamas greičiausiųjų dešimtuke.
Rytą E. Gelažninkienė nestokojo geros nuotaikos, tačiau minėjo, kad atsipalaiduoti ir galvoti, jog maždaug šimtas kilometrų vien kopomis bus lengvai įkandamas, tikrai neverta.
Dakaro penktasis etapas: finišą pasiekęs Vaidotas Žala vėl tarp greičiausių
Sausio 10-ą dieną Saudo Arabijoje vyksta penktasis Dakaro ralio etapas, kuris bus kitoks negu kiti.
Įprasta matyti, jog Dakaro ralio greičio ruožo ilgis siektų bent jau 300 kilometrų, tačiau penktojo etapo ilgis sieks vos 118 kilometrų.
Vis dėlto, dalyviams iš pradžių reikėjo įveikti net 508 kilometrų ilgio pervažiavimą iki greičio ruožo.
Modestas Siliūnas Dakare lėtina tempą: apie save vis primena petys
„Per kančias į žvaigždes“ – toks yra Senekos posakis. Klaipėdietis Modestas Siliūnas šią frazę persuka savaip ir per kančias kiekvieną dieną važiuoja į Dakaro ralio greičio ruožo finišą.
Primename, kad M. Siliūnui lenktynės apkarto po antrajame greičio ruože patirto kritimo, iki finišo likus 12-13 kilometrų. Nors skausmas ir trukdo, klaipėdietis savo komandoje turi patyrusią kineziterapeutę, kuri kasdien rūpinasi sportininko būkle ir neleidžia skausmui nutraukti varžybų.
Geriausią rezultatą Dakare užfiksavę Arūnas ir Emilija Gelažninkai: „Galėjome spausti“
Dakaro maratono ruožą sėkmingai įveikė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų SSV klasės ekipažas „Rentway Dakar Team“. Komandos noras finišuoti su šviesa šiandien išsipildė – finišo linija kirsta dar plieskiant Saudo Arabijos saulei.
Dar prieš ketvirtojo greičio ruožą startą, ekipažą aplankė buvęs motobagio savininkas, praėjusių metų Dakaro ralio dalyvis Tomas Jančys. Sportininkas juokavo, jog į Dakarą atvyko kaip treneris, galintis pagainioti ekipažą.
Emilija ir Arūnas Gelažninkai kirto trečiojo greičio ruožo finišą: ekipažą labiausiai stabdė atsargumas
Trečiąjį Dakaro ralio 2024 greičio ruožą sėkmingai įveikė ir vieninteliai SSV klasės atstovai Emilija ir Arūnas Gelažninkai. Kaip teigia „Rentway Dakar Team“, šiandien ruožas buvo smagus, greitas, tačiau laimėti turėjo ne greičiausi, o mažiausiai klydę ekipažai.
Emilija Gelažninkienė pasakojo, kad etapas jai patiko ir buvo smagu lenkti varžovus, tačiau šiandien geram rezultatui koją pakišo atsargumas.
Gelažninkai vėl finišavo tamsoje: „Važiuoti naktį per kopas labai įdomu, bet taip pat baisu“
Antroji Dakaro diena negailėjo nemalonių staigmenų, tačiau visiems ekipažams iš Lietuvos pavyko pasiekti finišą. Į bivuaką paskutiniai visiškoje tamsoje sugrįžo SSV klasės atstovai Emilija ir Arūnas Gelažninkai. Sportininkų teigimu, diena buvo geresnė nei vakar, tačiau iššūkių vis tiek netrūko.
Nors šiandien dalyviams greičio ruožas buvo beveik 50 kilometrų ilgesnis, jis buvo gerokai greitesnis, nors koją tempui, anot sportininkų, kišo paini navigacija.
Pamatykite: pasirodė įrašas, kaip Dakare vertėsi Gelažninkų ekipažo bagis
Dakaro debiutantei Emilijai Gelažninkienei lenktynės jau galėjo baigtis po prologo penktadienį. Būtent tada jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją, kai į jį rėžėsi prancūzų ekipažas.
„Esame finiše ir tuo labai džiaugiamės, nes po pirmo išlipimo iš bagio galvojome, kad nebegalėsime tęsti Dakaro dėl sulūžusio bagio. Likus apie kilometrą iki finišo į mus rėžėsi kitas automobilis, buvo plati vieta. Nežinau, kodėl jis mus taranavo.
Antrasis Dakaro etapas: Žala vėl greitesnis nei Vanagas, bet dešimtuke išsilaikyti nepavyko
Ankstyvą sekmadienio rytą startavo antrasis 2024 m. Dakaro greičio ruožas, kuriame vėl varžėsi visi dešimt ekipažų iš Lietuvos. Po sėkmingo pirmojo etapo šįsyk lietuviai buvo toliau nuo lyderių.
Dalyvių laukė 462 km greičio ruožas, o su pervažiavimais į bivaką iš viso lenktynininkai įveikė 654 kilometrus. Greičio ruožą sudarė 10 proc. asfalto, 77 proc. žvyrkelių, 4 proc. smėlio, 8 proc. kopų ir 1 proc. akmenų.
#iGo2Dakar. Prologo rezultatų apžvalga: prologas atspindėjo tai, kas laukia
Išvaizda gali atrodyti klaidinanti, mat vos 27 kilometrų prologas buvo sutrumpintas, nors ir lengvai įveikiamas, visų Dakare busimų reljefų ir kelio dangų atspindys. Al Ulos regionas yra idealus pasirinkimas tokiam greičio ruožui, su smėlynais, po kurių sekė uolėtos atkarpos. Buvo ir keli navigacijos galvosūkiai, dėl kurių kai kurie dalyviai prisirinko baudų.
Pamatykite: incidento Dakaro prologe vaizdo įrašas, kuriame vertėsi Gelažninkų ekipažas
Dakare debiutuojanti Emilija Gelažninkienė jau prologe išgyveno tikrą pragarą – jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją. Kaip atskleidė E.Gelažninkienės vyras ir šturmanas Arūnas Gelažninkas, likus kilometrui iki prologo finišo į juos rėžėsi kitas automobilis.
Kaip ir buvo galima nuspėti pagal rezultatus, lietuvius taranavo ne kas kitas, o debiutantų prancūzų duetas – Williamas Grarre ir Julienas Vincentas. Tai patvirtino pati E.Gelažninkienė.
Emilija Gelažninkienė atskleidė, kuris ekipažas rėžėsi į lietuvius
Dakare debiutuojanti Emilija Gelažninkienė jau prologe išgyveno tikrą pragarą – jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją. Kaip atskleidė E.Gelažninkienės vyras ir šturmanas Arūnas Gelažninkas, likus kilometrui iki prologo finišo į juos rėžėsi kitas automobilis.
Kaip ir buvo galima nuspėti pagal rezultatus, lietuvius taranavo ne kas kitas, o prancūzų duetas – Williamas Grarre ir Julienas Vincentas. Tai patvirtino pati E.Gelažninkienė.
„Mus tiesiog nutrenkė.
Emilija Gelažninkienė buvo taranuota: „Galvojome, kad nebegalėsime tęsti Dakaro“
Dakare debiutuojanti Emilija Gelažninkienė jau prologe išgyveno tikrą pragarą – jos vairuojamas SSV motobagis pateko į avariją.
Kaip atskleidė E.Gelažninkienės vyras ir šturmanas Arūnas Gelažninkas, likus kilometrui iki prologo finišo į juos rėžėsi kitas automobilis.
„Esame finiše ir tuo labai džiaugiamės, nes po pirmo išlipimo iš bagio galvojome, kad nebegalėsime tęsti Dakaro dėl sulūžusio bagio. Likus apie kilometrą iki finišo į mus rėžėsi kitas automobilis, buvo plati vieta.
Arūno ir Emilijos Gelažninkų komanda išbandė Saudo Arabijos kopas
Sujudimas prie istorinio Al Ulos miesto oficialiai prasidėjo – kasdien dykumose vėžes paišo šimtai Dakaro ralio 2024 m. dalyvių. Tarp jų – ir istorinis Lietuvai ekipažas, pilotuojamas pirmosios varžybų dalyvės iš Lietuvos Emilijos Gelažninkienės.
Kartu su ja šturmano vietoje į jau penktąjį Dakarą atvyko ir motociklininkas Arūnas Gelažninkas. Komanda jau pradėjo administracinių darbų vykdymą ir deda paskutinius pasiruošimo štrichus prieš penktadienio startą.
Dakaro ralis 2024: varžybų programa, įdomybės ir kiek turėsime Lietuvos ekipažų?
Dakaro ralis sugrįžta į Saudo Arabiją su naujais iššūkiais. 2024-ųjų Dakaro ralio dalyvių laukia naujas etapų formatas, specialus 48 valandas trunkantis etapas, esminiai navigacijos pakeitimai.
2024-ųjų Dakaro ralis prasidės sausio 5-ą dieną, Saudo Arabijoje ir truks iki pat sausio 19-osios. Artėjančio maratono dalyviai savo kelionę pradės Saudo Arabijos vakaruose esančiame Ulos mieste. O štai 2024-ųjų Dakaro ralio finišas numatytas Janbu, esančiame šalia Raudonosios Jūros.