• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiek reikia investuoti į darbuotoją, kad jis taptų ne tik geru specialistu, bet ir lojaliu bendrovei? Ar apskritai verta investuoti ir ar tai kada atsiperka? Būtent į šį klausimą atsakymo ieškojome kalbindami vienas didžiausių Lietuvos įmonių.

REKLAMA
REKLAMA

Įvairiose srityse dirbančios kompanijos jau ne vienerius metus vykdo specialias programas, kurių metu jaunus žmones supažindina su bendrovės veikla, moko verslo paslapčių.

REKLAMA

Šias programas baigę specialistai bendrovėse ypač vertinami, jiems nuo pat pradžių suteikiamos ne tik žinios, bet ir didelis pasitikėjimas jų jėgomis. Taip ugdomi bendrovės ateities lyderiai.

Neįkainuojama patirtis

Bendrovė „Rimi Lietuva“ Prekybos centrų valdymo stažuotojų programą „Grow faster“ organizuoja nuo 2005-ųjų. Šių metų rugpjūčio mėnesį startavo jau šešta karta stažuotojų. Mažmeninės prekybos tinklo marketingo ir viešųjų ryšių vadovas Robertas Liudvinavičius skaičiuoja, kad programą baigė 22 stažuotojai, šiuo metu stažuojasi dar 3 darbuotojai. Tokios pat programos tuo pačiu laiku vyksta Latvijoje bei Estijoje.

REKLAMA
REKLAMA

„Stažuotojams atrankos metu, sakyčiau, keliame gana neauktšus reikalavimus: tai geros lietuvių ir anglų kalbų žinios, bendravimo įgūdžiai, bakalauro diplomas (arba paskutinis kursas) ir lyderio potencialas“, - sako pašnekovas ir priduria, kad daug svarbiau, kaip žmogus elgsis atrankos metu, kaip suvaldys stresą, kokius atsakymus pasirinks į provokuojančius klausimus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Labai svarbu, kad stažuotojai ne tik dalyvauja susitikimuose su aukščiausio lygio vadovais ir semiasi žinių iš geriausių savo srities lektorių paskaitose specialiai jiems rengiamose paskaitose, bet ir susipažįsta su visais procesais, vykstančiais įmonėje. Pasak R. Liudvinavičiaus, stažuotojams suteikiamos praktinės ir teorinės žinios, bet daug svarbesnė patirtis, kurią įgyja patys dirbdami biure ir parduotuvėse. „Manau, kad neįkainuojamą patirtį jauni žmonės gauna dirbdami parduotuvėje. Ir ten jie jokie vadovai. Jaunuoliai dirba kasose, krauna prekes į lentynas, dirba uždaruose skyriuose. Ir tik po kurio laiko jiems patikima papadaryti prekių užsakymus, atlikti kitus svarbius darbus“, - teigia pašnekovas.

REKLAMA

Investicijos padeda pasiekti tikslą

Kad investicijos į darbuotojų kompetencijos ugdymą yra svarbi bendrovės išlaidų dalis sutinka ir SEB banko Personalo departamento direktorė Edita Znutienė. Pasak jos, pagrindinis mokymų strategijos tikslas – investuoti į tas kompetencijas, kurios padeda pasiekti banko užsibrėžtų strateginių tikslų. Tam reikalingi nei tik profesionalūs, bet ir teisingas vadovavimo nuostatas turintys darbuotojai.

REKLAMA

SEB taip pat vykdo tris praktikantų programos: SEB Traineeship program - tarptautinė stažuotojų programa visoje SEB grupėje vykstanti nuo 2005 m., reguliariai rengiama stažuočių programa SEB grupės darbuotojams Lietuvoje, kiekvienais metais studentai kviečiami atlikti praktikos.

Pirmųjų dviejų stažuočių programų metu stažuotojai susipažįsta ne tik su įvairių banko padalinių darbo specifika. „Esame įsitikinę, kad daugiausiai jauni žmonės, neseniai prisijungę prie mūsų komandos, išmoksta patys atlikdami konkrečias užduotis. Tad jie nuo pirmų dienų tampa pilnateisiais mūsų kolektyvo nariais, kuriems reikia pasiūlyti sprendimus ir spręsti iškilusias problemas“, - pasakoja E. Znutienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didelės ir paslaptingos išlaidos

Bendrovės neatskleidžia, kiek išleidžia tokių darbuotojų mokslams, tačiau programos kainuoja keliasdešimt tūkstančių litų per metus. Be to, pavyzdžiui, „Rimi Lietuva“ stažuotojus įdarbina, jiems moka algą, suteikia kitas privilegijos, kurias turi visi dirbantieji įmonėje.

SEB bankas teigia, kad 2009 metais bent vienuose mokymuose dalyvavo 76 proc. darbuotojų, mokymuose praleista virš 10 tūkst. dienų, vienas darbuotojas įvairiuose kursuose praleido po 4,6 dienos.

Daugiau informacijos ir komentarų šia tema skaitykite www.pinigukarta.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų